Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch): FastNed Charging

This site may earn commission on affiliate links.
En je mening is?

Ik twijfel nog 1000 te investeren, ik kan het missen en speculeer op een overname binnenkort. Maar of ik dan voldoende terug krijg? Dat is natuurlijk altijd gokken met beleggen.
Dan krijg je 1000 euro met rente terug, of niet, waarschijnlijker is dat de koper de bestaande leningen overneemt, tenzij hij tegen veel gunstigere voorwaarden bancair kan lenen.
 
En je mening is?

Ik twijfel nog 1000 te investeren, ik kan het missen en speculeer op een overname binnenkort. Maar of ik dan voldoende terug krijg? Dat is natuurlijk altijd gokken met beleggen.
Mijn mening kan ik niet meer baseren op de inhoud van de brief, want die is al verticaal gearchiveerd, zoals de Fransen zeggen.
Maar ik ben sowieso niet zo’n goede belegger, want anders had ik destijds wel van die bitcoin-tesla-aandelen of zo gekocht :)
Wel steun ik het concept van harte. Maar dus niet met geld.

Kortom: ik doe niet mee, en meen dat ieder die dat wel doet heel goed begrijpt wat hij doet. (en die mogen als het mis gaat de bestuurders wat mij betreft dus niet aanspreken, geef ik maar alvast als mijn mening :mad:;))
 
Ik vrees toch dat wanneer Shell overal 350kw laders neerzet, Fastned snel klaar is. Vind het wel jammer, want ze steken onwijs hun nek uit.

Ik stond gisteren bij hun station Aalscholver (A6), daar kreeg ik er niet meer dan 38kw uit. Dat is wel heel traag als je gewend bent aan de SuC?
 
Ik vrees toch dat wanneer Shell overal 350kw laders neerzet, Fastned snel klaar is. Vind het wel jammer, want ze steken onwijs hun nek uit.

Ik stond gisteren bij hun station Aalscholver (A6), daar kreeg ik er niet meer dan 38kw uit. Dat is wel heel traag als je gewend bent aan de SuC?

Wat let Fastned om hun 50 kW laders met 150/350 kW laders te vervangen? De locaties zijn er al, dus kastje weg, nieuw kastje plaatsen.
De grootste kosten zijn al gemaakt en volgens mij zijn zelfs de transformatoren er ook al op voorbereid.

Die 38 kW ligt niet aan Fastned, maar aan de CHAdeMO adapter. Alle andere CHAdeMO gebruikers trekken "gewoon" 50 kW.
 
Die 38 kW ligt niet aan Fastned, maar aan de CHAdeMO adapter. Alle andere CHAdeMO gebruikers trekken "gewoon" 50 kW

Ah, ik dacht idd al dat het aan de adapter lag.

Nou ja, wat let ze...die 350kw laders zijn niet goedkoop. De zakken van Shell zijn pijnloos diep en de infra van Shell is goed en wordt steeds beter (Starbucks, steeds betere broodjes etc etc)
 
Nou ja, wat let ze...die 350kw laders zijn niet goedkoop. De zakken van Shell zijn pijnloos diep en de infra van Shell is goed en wordt steeds beter (Starbucks, steeds betere broodjes etc etc)

De zakken van Shell zijn pijnloos diep, maar ik heb niet de indruk dat ze erg veel haast maken met het plaatsen van snelladers. De eerste laders in Engeland zijn overigens ook gewoon nog 50 kW.
 
Wat let Fastned om hun 50 kW laders met 150/350 kW laders te vervangen? De locaties zijn er al, dus kastje weg, nieuw kastje plaatsen.
De grootste kosten zijn al gemaakt en volgens mij zijn zelfs de transformatoren er ook al op voorbereid.

Die 38 kW ligt niet aan Fastned, maar aan de CHAdeMO adapter. Alle andere CHAdeMO gebruikers trekken "gewoon" 50 kW.

Waarom ligt dit aan de adapter? Ik laad hier in Portugal regelmatig met de Tesla adapter aan een CHAdeMO en haal tussen de 46 en 49kW. Reviews van zelfde laadpunt met een ev zonder adapter laten dezelfde waarde zien
 
Waarom ligt dit aan de adapter? Ik laad hier in Portugal regelmatig met de Tesla adapter aan een CHAdeMO en haal tussen de 46 en 49kW. Reviews van zelfde laadpunt met een ev zonder adapter laten dezelfde waarde zien
De adapter kan max 125A, precies dat wat CHAdeMO doet.

Het is het lage voltage als je bijna leeg bent wat dan voor ongeveer 38kW zorgt.

Bjj zeg 80% vol laad je met 46kW oid
 
...Tsja...CSS. Theoretisch moet het kunnen, maar Tesla (Elon) is zo "eigenwijs" dat "we" zomaar pech kunnen hebben. Niet op rekenen, maar hopelijk positief verrast worden.
...

Zo eigenwijs is Musk nu ook weer niet.

ModelS is toch met de toenmalige standaard type2 stekker naar Europa gekomen. En niet met de proprietary Tesla Roadster stekker.

Tesla is verder ook lid dan van CCS-club.

Ik ben optimistisch.