Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch): FastNed Charging

This site may earn commission on affiliate links.
Even mijn deel doen om relevante draadjes weer boven te halen na de troll aanval :

Fastned krijgt 4 miljoen subsudie van de Duitse overheid om 25 locaties met ieder meerdere fastchargers te plaatsen. En fast is hier ook fast : 250km in 20 minuten schrijft het persbericht dus ik denk dat het hier om 150kW palen zal gaan. Oplevering is voorzien in 2018. Als de locaties nu ook nog meevallen valt echt te hopen dat Tesla een mogelijkheid voorziet om hier gebruik van te maken. Voor bestaande auto's zal het waarschijnlijk niet kunnen, maar het zou echt een stap achteruit zijn als de Model 3 hier geen gebruik van zou kunnen maken.

Fastned
 
Even mijn deel doen om relevante draadjes weer boven te halen na de troll aanval :

Fastned krijgt 4 miljoen subsudie van de Duitse overheid om 25 locaties met ieder meerdere fastchargers te plaatsen. En fast is hier ook fast : 250km in 20 minuten schrijft het persbericht dus ik denk dat het hier om 150kW palen zal gaan. Oplevering is voorzien in 2018. Als de locaties nu ook nog meevallen valt echt te hopen dat Tesla een mogelijkheid voorziet om hier gebruik van te maken. Voor bestaande auto's zal het waarschijnlijk niet kunnen, maar het zou echt een stap achteruit zijn als de Model 3 hier geen gebruik van zou kunnen maken.

Fastned
Zeker! Elke snellader is mooi mee genomen, gratis of niet, hoe meer plekken, hoe flexibeler en beter.

Daarom blijft mijn hoop nog steeds de CCS aansluiting op de Model 3 en later ook op S/X, maar dat is echt wachten op de eerste EU Model 3.

Wie weet als er volgens de geruchten in Oktober een refresh van de S komt?

Ik zou het erg fijn vinden om direct langs de Autobahn met 150kW te kunnen laden.

Wel mooi om te zien dat met 4 miljoen subsidie Fastned in totaal 25(!!) stations kan bouwen. Probeer dat eens met waterstof.
 
Afgelopen week weer eens geladen bij Fastned, anderhalf jaar =135.000km niet nodig gehad... Tot mijn verbazing werkte de app nog steeds.
Grappig, ik heb dezelfde ervaring. In het begin tig passen geregeld voor binnen en buitenland. Heb welgeteld 1x de Newmotion pas gebruikt en die deed het tot mijn verrassing na jaren ongebruikt mee op pad te zijn geweest.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Afgelopen week weer eens geladen bij Fastned, anderhalf jaar =135.000km niet nodig gehad... Tot mijn verbazing werkte de app nog steeds.
Ik heb FN toch zeker 1x per maand nodig voor iets van 30kWh.

Mijn veel lange routes door het land dwingen mij daar toe.

Wel hoop ik op een nieuwe CHAdeMO adapter van 200 tot 250A zodat we met 80kW kunnen laden bij FN.
 
Denk niet dat een CHAdeMO >50kW adapter zomaar mogelijk is. De "200kW" standaard zou continu 100kW moeten kunnen leveren en een piek van 200kW (400A; 500V). De huidige standaard levert 125A. Via de adapter van Tesla lukt het prima om 120-125A binnen te halen. Maar zomaar 200-300A door een adapter jagen....uiteindelijk kan je alles maken, maar of dat ook gaat gebeuren. Ook weet ik niet of de CHAdeMO 200kW standaard het gebruik van een adapter toestaat.

FastNed was van plan minimaal 1 station dit jaar uit te rusten met de nieuwe apparatuur. Dus de 150kW CCS en de 200kW CHAdeMO. Maar let wel....veel geld is er niet om zomaar alle stations te upgraden, dan wel nieuwe stations te bouwen. Er komen wel nieuwe stations, maar naar het laat aanzien worden deze alleen gebouwd wanneer subsidie wordt gekregen voor de bouw. Zie bijvoorbeeld de subsidie voor DU waar 25 stations gebouwd moeten gaan worden komend jaar.

Er is blijkbaar financieel te weinig ruimte om zelfstandig nieuwe stations te bouwen. Gezien de diverse "herfinancierings" acties waarbij extern geld is binnengehaald, dan wel waar diverse bedrijven/investeringsmaatschappijen van de fam. Lubbers betrokken zijn, lijkt het erop dat men behoorlijk hun best moet doen de normale bedrijfsvoering te garanderen....dan blijft er niet veel voor groei (investeringen) over.
 
VERKEERSINFORMATIE: FILE VOOR FASTNED HAARLEM
Voor de statistici onder u maar weer eens het bewijs dat de area under the curve best breed kan zijn:
vorige week bij FN Haarlem geladen met m'n eigen CHAdeMO-adapter. Komt er een tweede Tesla S aan... Die kon gebruikmaken van de tweede lader met de CHAdeMO-adapter van FN. Komt er een derde EV aan, oeps vol. Want CCS en CHAdeMO kunnen niet gelijktijdig. Die is begonnen door aan de AC 43kW te gaan hangen. Toen ik wegging kon hij aan de CCS.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: FVO and schonelucht
Voor de beleggers in fastned, let op de verhandelbaarheid van de cerifictaten;

Opschorting secundaire handel NPEX
19 september 2017 - Het aantal bedrijven dat via NPEX succesvol gebruik heeft gemaakt van groeifinanciering laat de afgelopen jaren een zeer sterke stijging zien. In de eerste helft van 2017 is door NPEX-beleggers voor een bedrag van maar liefst EUR 23,5 miljoen geïnvesteerd in ambitieuze MKB-bedrijven.



De verwachting is dat deze groei verder zal doorzetten. Dit heeft echter gevolgen voor de handelssystematiek van NPEX.



Groei proposities

Per 1 oktober 2017 wijzigt een deel van de regelgeving. Bedrijven kunnen aan het publiek obligaties en certificaten van aandelen uitgeven tot een bedrag van EUR 5 miljoen zonder een door de Autoriteit Financiële Markten (AFM) goedgekeurd prospectus. Wel zal een voorgeschreven informatiedocument bij de AFM moeten worden gedeponeerd. Onze verwachting is dat dit zal leiden tot een verdere toename van het aantal bedrijven dat financiering zoekt.



Wij verwachten daarom dat NPEX de komende tijd met nieuwe proposities zal komen. Proposities die allemaal een interne kredietcheck hebben gehad, financieel zijn doorgelicht door externe corporate finance-partijen en bovendien hun propositie hebben beschreven in een prospectus.



Impact handelssystematiek

Andere wijzigingen van de wet- en regelgeving hebben impact op het handelssysteem dat NPEX aanbiedt. Het huidige handelssysteem van NPEX was bedoeld om beleggers de mogelijkheid te geven hun stukken te laten verhandelen, maar is inmiddels niet meer toereikend voor het toegenomen aantal beleggers en de wijzigingen in wet- en regelgeving.



NPEX heeft met de toezichthouder gesproken over de houdbaarheid van de huidige handelssystematiek en afgesproken dat deze nog tot 18 november 2017 kan blijven functioneren. Daarna zal het huidige handelssysteem stoppen. Er kan dan niet meer gehandeld worden in de uitgegeven obligaties en certificaten van aandelen. Rente en aflossing op obligaties en eventuele dividenden blijft u op de gebruikelijke wijze ontvangen. NPEX onderzoekt op dit moment de verschillende alternatieven en zal u de komende periode op de hoogte houden van de ontwikkelingen.



Het beperkte aantal transacties, de lage liquiditeit en de huidige handelssystematiek hebben ertoe geleid dat NPEX onderzoek doet naar een nieuwe oplossing voor beleggers en uitgevende instellingen. NPEX wil hierin een zorgvuldige keuze maken in het belang van beleggers en de uitgevende instellingen.
 
Zeker, maar ik hoop voor hen dat de nieuwe Leaf dit probleem wel gaat verhelpen.

Keek ik voor de aardigheid naar Bovag-cijfers en blijkt dat Opel al wel Ampera-e's aan het leveren is. Maar wel een bedroevend laag aantal : 79 tot dus ver. Ook de Zoe loopt niet heel hard. Samen met de Leaf zijn dat toch de drie auto's waar het komende jaar volume in het lagere prijs segment zou moeten zitten. Ik vrees dat heel veel mensen op de Model 3 zitten de wachten en uitstel van leverbaarheid naar eind 2018 daarvan doet de Nederlandse markt in het sub 35k segment het komende jaar echt de das om. Hopelijk kan Tesla een tandje bij steken maar eerlijk gezegd vrees ik dat juist het omgekeerde. Gezien het traag op gang komen van de productie zou de eerste model 3 misschien wel pas begin 2019 in handen van Europese klanten komen. Dat maakt het dubbel pijnlijk voor Fastned.
 
Keek ik voor de aardigheid naar Bovag-cijfers en blijkt dat Opel al wel Ampera-e's aan het leveren is. Maar wel een bedroevend laag aantal : 79 tot dus ver. Ook de Zoe loopt niet heel hard. Samen met de Leaf zijn dat toch de drie auto's waar het komende jaar volume in het lagere prijs segment zou moeten zitten. Ik vrees dat heel veel mensen op de Model 3 zitten de wachten en uitstel van leverbaarheid naar eind 2018 daarvan doet de Nederlandse markt in het sub 35k segment het komende jaar echt de das om. Hopelijk kan Tesla een tandje bij steken maar eerlijk gezegd vrees ik dat juist het omgekeerde. Gezien het traag op gang komen van de productie zou de eerste model 3 misschien wel pas begin 2019 in handen van Europese klanten komen. Dat maakt het dubbel pijnlijk voor Fastned.
Het wachten is deels, ik denk het niet direct.

Op andere fora lees je veel mensen die de iOniq en Ampera-e willen hebben maar hem gewoon niet kunnen krijgen.

De productie is gewoon een probleem van die auto's.