Edi99
Egbert Dijkstra
Kijk als Shell echt een leiderschapsrol wil vervullen in de energietransitie dan ga je natuurlijk niet beginnen met laadpalen juist op plekken waar Fastned al zit ...
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Het gaat er alleen om wie de baas is. Shell kan op een eenvoudige manier FastNed uitroken. Als het beestje op zijn rug ligt, is het voor een appel en een ei in te lijven. Dat is wat er m.i. gaat gebeuren. Is overigens de vaste strategie van grote bedrijven als Microsoft, Apple en andere grote bedrijven.Kijk als Shell echt een leiderschapsrol wil vervullen in de energietransitie dan ga je natuurlijk niet beginnen met laadpalen juist op plekken waar Fastned al zit ...
Nog niet zo lang geleden was de grote discussie hier nog : er is geen markt voor wat Fastned doet. En nu is het : ze worden uit de markt gedrukt. Het kan verkeren zullen we maar zeggen.
Goeie vraag, benieuwd naar het antwoord. Dan zijn er op de grotere doorgaande provinciale wegen ( die vaak ogen als Rijkswegen ) ook nog aardig wat vb te vinden denk ik van snelladers die gewoon maar neergezet zijn! Heel handig, daar niet van. Bv hier eentje op N-Beveland. Tankstation Deltaweg / Afslag Kortgene / Noord-Beveland : quick charging station in KatsIk heb het Fastned ook via Twitter gevraagd: Wido on Twitter
Maar langs de A4 heeft BP ook een snellader staan bij Den Ruygen Hoek. Daar heb ik nooit wat over gehoord. Waarom is dat geen probleem dan?
Dat vat het verhaal wel goed samen. Ik geef FN en Mister Green groot gelijk.Twee rechtszaken tegen de staat
Fastned [ en Mistergreen in één zaak ] bestrijdt het beleid van Rijkswaterstaat in twee procedures.... zie
Dat vat het verhaal wel goed samen. Ik geef FN en Mister Green groot gelijk.
Als Shell zich gewoon zou richten op plekken waar nog geen snellader is dan is het geen probleem.
Nog steeds blijft het een lastige business-case, maar het speelveld moet wel eerlijk zijn.
Keiharde concurrentie leidt tot zulke lage prijzen dat alleen de sterkste overblijft. En wat gaat die vervolgens doen? De prijzen verhogen.Als consument hoop ik alleen maar op zoveel mogelijk laadpunten met zo laag mogelijke tarieven en dus op een keiharde concurrentie.
Waarom eigenlijk concessies? Gooi die markt zoveel mogelijk open wat mij betreft.
..dit is wel heel gemakkelijk om dat zo even neer te schrijven! Het gaat om een gelijk speelveld met gelijke kansen. Als je als overheid eerst eisen stelt maar die dan heel gemakkelijk maar weer vergeet, dat kan natuurlijk niet.Als consument hoop ik alleen maar op zoveel mogelijk laadpunten met zo laag mogelijke tarieven en dus op een keiharde concurrentie.
Waarom eigenlijk concessies? Gooi die markt zoveel mogelijk open wat mij betreft.
Je hebt gelijk, maar die overheid doet regelmatig niks anders dan dat...dit is wel heel gemakkelijk om dat zo even neer te schrijven! Het gaat om een gelijk speelveld met gelijke kansen. Als je als overheid eerst eisen stelt maar die dan heel gemakkelijk maar weer vergeet, dat kan natuurlijk niet.
Helaas maar al te waar. Fastned en MisterGreen hebben weinig keus denk ik dan idd de rechter.Je hebt gelijk, maar die overheid doet regelmatig niks anders dan dat.
De laatste drie grote kolencentrales die de laatste 5 jaar zijn open gegaan, kregen hun vergunning op basis van de afvang van CO2 en de ondergrondse opslag daarvan.
Die kolencentrales zijn er, ze werken, ze laten hun CO2 vrijelijk in de atmosfeer los en ... de overheid doet niks.
Ik snap wel waarom, kolencentrales worden dan duurder dan gascentrales, maar op deze manier wordt het speelveld oneerlijk verdeeld door onze overheid.
Goede input, zo had ik de zaak niet bekeken. Helder!Shell doet dit met opzet. Als de rechter ze dit toestaat, is de weg vrij om alle stations te voorzien van net zoveel laders als ze willen. Wat er dan nog van FN resteert, weinig. Van marktleider op dit moment worden ze dan een kleine concurrent.
Als Shell nu de laders alleen zouden plaatsen op stations waar geen FN laders staan, erkennen ze formeel de rechtmatigheid van de FN claim.
Dit wordt een cruciale rechtzaak, het is erop of eronder voor FN.
Krijgen we dat dan óók voor benzine stations, winkeltjes en toiletten langs de snelweg? Want dát is wel keihard beschermd.Als consument hoop ik alleen maar op zoveel mogelijk laadpunten met zo laag mogelijke tarieven en dus op een keiharde concurrentie.
Waarom eigenlijk concessies? Gooi die markt zoveel mogelijk open wat mij betreft.
Mooi om te zien dat ook MisterGreen zich ook bemoeit in deze zaak. Zo is het niet alleen Fastned.Helaas maar al te waar. Fastned en MisterGreen hebben weinig keus denk ik dan idd de rechter.
En die rechter weegt meerdere belangen tegen elkaar af. Shell kan er voor zorgen dat elektrische mobiliteit een enorme boost krijgt door overal laders neer te zetten. Dat is een zwaarwegend belang. FN heeft het doel om er 200 neer te zetten. Ze zijn nu meerdere jaren bezig en zijn nu tot ruim 60 gekomen. Dat is flink minder dan gepland. Ze hebben ook steeds nieuw geld nodig.Helaas maar al te waar. Fastned en MisterGreen hebben weinig keus denk ik dan idd de rechter.
En die rechter weegt meerdere belangen tegen elkaar af. Shell kan er voor zorgen dat elektrische mobiliteit een enorme boost krijgt door overal laders neer te zetten. Dat is een zwaarwegend belang. FN heeft het doel om er 200 neer te zetten. Ze zijn nu meerdere jaren bezig en zijn nu tot ruim 60 gekomen. Dat is flink minder dan gepland. Ze hebben ook steeds nieuw geld nodig.
De rechter zou zomaar het grotere belang van een alom beschikbare laadinfrastructuur kunnen laten prevaleren boven het individuele bedrijfsbelang.
Ik ga er niet over, maar het is wel heel belangwekkend.
De rechter gaat niet over wel of niet promoten van electrisch rijden. Shell bouwt ook aan een network van 400 waterstofstations (wat volgens mij ook niet erg opschiet), die laat dus helemaal niet zien dat ze electrisch rijden een boost geven. Hoe de toekomst van onze mobiliteit eruit ziet kan/mag een rechter geen keuze in maken.