Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch): FastNed Charging

This site may earn commission on affiliate links.
Kleine kanttekening: ik heb regelmatig meegemaakt dat ik aankwam bij een FN plek terwijl het hard regende, en daar diverse ICE's aantrof onder het dakje doat de bestuurders droog konden staan roken. En als ik dan aangeef dat ik graag wil laden krijg een paar hele boze blikken en de opmerking "Ja, ik ga zo als mijn sigaret op is".

Dus ook daar zie je dat :(
..herken ik...
 
Kleine kanttekening: ik heb regelmatig meegemaakt dat ik aankwam bij een FN plek terwijl het hard regende, en daar diverse ICE's aantrof onder het dakje doat de bestuurders droog konden staan roken. En als ik dan aangeef dat ik graag wil laden krijg een paar hele boze blikken en de opmerking "Ja, ik ga zo als mijn sigaret op is".

Dus ook daar zie je dat :(
En doorgegeven aan FN?
 
En doorgegeven aan FN?

Nee...... daar begin ik niet aan! Technische problemen met laadpunten okay, daar ga ik achteraan maar ik ben geen ...
Police.jpeg
 
Ook dat is geen garantie, zie Supercharger draadje,
Hallo Hans misschien mis ik iets, maar ik bedoelde alleen maar te zeggen dat ik niet Fastned ga bellen / emailen of zoiets als er een paar nono's onder de Golden Arches van FN staan te roken en snelladers blokkeren. Meestal zijn we trouwens met zijn tweeën en mijn eega is ook nooit te beroerd om wat aanwijzingen te geven. We hebben per slot niet voor niks 30 jr in Amsterdam gewoond. :)
 
Hallo Hans misschien mis ik iets, maar ik bedoelde alleen maar te zeggen dat ik niet Fastned ga bellen / emailen of zoiets als er een paar nono's onder de Golden Arches van FN staan te roken en snelladers blokkeren. Meestal zijn we trouwens met zijn tweeën en mijn eega is ook nooit te beroerd om wat aanwijzingen te geven. We hebben per slot niet voor niks 30 jr in Amsterdam gewoond. :)

Ik refereerde aan je politiepet en vond een linkje naar het draadje waarin een politieauto de supercharger in Apeldoorn bezet hield wel passend.
 
  • Like
Reactions: MusQueTear
Shell heeft rechtzaak van FastNed gewonnen.
Drama voor FastNed.
Zeker heel vervelend voor Fastned maar vlgns Teletekst is het niet Shell maar de exploitant die gewonnen heeft... Voor wat deze tekst / berichtgeving natuurlijk waard is. Het zou mij niet verbazen dat er nu een heleboel juridische haarkloverij plaats gaat vinden. Wordt vervolgd denk ik zomaar en sowieso spannend. Hoort erbij.....

*** Telekst bericht ***
Geen oplaadpalen Fastned bij Muiden
De exploitant van het Shell-station
aan de A1 mag zelf vier laadpunten voor
elektriciteit plaatsen.Dat blijkt uit
een gerechtelijke uitspraak.Marktleider
Fastned had eerder al een vergunning
aangevraagd,maar haalt nu bakzeil.

De aanvraag van Fastned was zes jaar
geleden in de wacht gezet omdat de A1
ingrijpend werd vernieuwd.Fastned noemt
de toekenning'onbehoorlijk bestuur' en
is onaangenaam verrast.

Fastned vindt het principieel onjuist
dat een oliemaatschappij ineens kan
besluiten elektriciteit te verkopen,ook
op locaties die waren toegewezen aan
derden.Daarover loopt een tweede z
 
Nog even wakker blijven! :D
...ja en wat ik hierboven al had gepost over die andere zaak ( re Shell De Andel bij Gouda ) daar wordt vlgns de berichtgeving blijkbaar de staat gedaagd. Het zal hem per rechtszaak toch ook in de details zitten ( wie wordt gedaagd, waar gaat het precies over enzo ). Ik ben geen advocaat, ken de vergunningen niet etc etc... Ik wacht het gewoon af.
Om maar even op Tesla terug te komen, die beginnen nu in de Usa zaken in Missouri en Michigan te winnen waar ze niet direct mochten verkopen buiten de gevestige auto-dealers om. Het oorlogskas(je..) bij FN is iig door de recente zeer succevolle obligatie-uitgifte goed gevuld.
 
...ja en wat ik hierboven al had gepost over die andere zaak ( re Shell De Andel bij Gouda ) daar wordt vlgns de berichtgeving blijkbaar de staat gedaagd. Het zal hem per rechtszaak toch ook in de details zitten ( wie wordt gedaagd, waar gaat het precies over enzo ). Ik ben geen advocaat, ken de vergunningen niet etc etc... Ik wacht het gewoon af.
Om maar even op Tesla terug te komen, die beginnen nu in de Usa zaken in Missouri en Michigan te winnen waar ze niet direct mochten verkopen buiten de gevestige auto-dealers om. Het oorlogskas(je..) bij FN is iig door de recente zeer succevolle obligatie-uitgifte goed gevuld.

De dikke dame moet eerst zingen, dat klopt! Ik hoop dat FN er dan nog is. Duim.
 
Volgens mij is dit een principieel andere zaak. In het geval van Gouda betreft het een operationeel Fastned station met vergunning.

In onderhavige geval was er geen Fastned station en had Fastned ook geen vergunning.
"De aanvraag van Fastned was zes jaar geleden in de wacht gezet omdat de A1 ingrijpend werd vernieuwd."

Ik zie derhalve geen relatie tussen de twee zaken.
 
Zeker heel vervelend voor Fastned maar vlgns Teletekst is het niet Shell maar de exploitant die gewonnen heeft... Voor wat deze tekst / berichtgeving natuurlijk waard is. Het zou mij niet verbazen dat er nu een heleboel juridische haarkloverij plaats gaat vinden. Wordt vervolgd denk ik zomaar en sowieso spannend. Hoort erbij.....

*** Telekst bericht ***
Geen oplaadpalen Fastned bij Muiden
De exploitant van het Shell-station
aan de A1 mag zelf vier laadpunten voor
elektriciteit plaatsen.Dat blijkt uit
een gerechtelijke uitspraak.Marktleider
Fastned had eerder al een vergunning
aangevraagd,maar haalt nu bakzeil.

De aanvraag van Fastned was zes jaar
geleden in de wacht gezet omdat de A1
ingrijpend werd vernieuwd.Fastned noemt
de toekenning'onbehoorlijk bestuur' en
is onaangenaam verrast.

Fastned vindt het principieel onjuist
dat een oliemaatschappij ineens kan
besluiten elektriciteit te verkopen,ook
op locaties die waren toegewezen aan
derden.Daarover loopt een tweede z
Het zijn vier Shell tankstations. Het maakt niet uit wie de eigenaar is. Het probleem voor FastNed is dat er nu een principiële uitspraak ligt dat brandstofleveranciers ook stroom mogen verkopen. Dat heeft FastNed altijd bestreden. Het hek is nu van de dam.
De vergunningen van FastNed hebben geen eeuwige geldigheid. Du moment dat zo'n vergunning verloopt stappen de oliemaatschappijen in.
 
Fastned heeft lang in de vooronderstelling geleefd dat ze exclusiviteit hadden op de 200 locaties waar ze een vergunning voor hadden verworven. Meen me te herinneren dat deze discussie eerder is geweest.. vond hun recatie toen nogal klungelig overkomen. Alsof ze daar nooit echt over hadden nagedacht. Op zich misschien niet zo vreemd omdat in die situatie er helemaal geen belangstelling was van de Shells van deze wereld voor het plaatsen van laadpunten..
 
Fastned heeft lang in de vooronderstelling geleefd dat ze exclusiviteit hadden op de 200 locaties waar ze een vergunning voor hadden verworven. Meen me te herinneren dat deze discussie eerder is geweest.. vond hun recatie toen nogal klungelig overkomen. Alsof ze daar nooit echt over hadden nagedacht. Op zich misschien niet zo vreemd omdat in die situatie er helemaal geen belangstelling was van de Shells van deze wereld voor het plaatsen van laadpunten..
De olieboeren zijn echt slimmer dan de heren van FastNed. Vanzelfsprekend hebben de olieboeren hun snuit gehouden toen FastNed aan de gang ging. Ze hebben FatsNed wel vanaf dag één gemuilkorfd door ze geen winkels, toiletten e.d. toe te staan.

De Shells e.a. besteden hun geld en tijd pas aan zaken als er echt wat te verdienen valt.
Ze zullen in de komende jaren nog niks verdienen aan het leveren van stroom, maar als de transitie echt doorzet hebben ze overal laders staan die, samen met hun winkels, goed geld gaan opleveren.