BobbyKings
S85D > M3P > S Plaid
Wat mij betreft wordt elke boerderij met zonnepanelen een laadstation, of elk hotel, of wegrestaurant of elke lantaarnpaal. Dat hele tankstation denken vind ik maar ouderwets. Inclusief Fastned en Shell.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Het nieuwe laden, laden met 350 kW, komt eraan. Dit soort laadvermogens kunnen niet bij een boerderij of winkelcentrum komen.Wat mij betreft wordt elke boerderij met zonnepanelen een laadstation, of elk hotel, of wegrestaurant of elke lantaarnpaal. Dat hele tankstation denken vind ik maar ouderwets. Inclusief Fastned en Shell.
Terechte vraag lijkt me... er zijn er wel meer van deze combi's te vindenIk heb het Fastned ook via Twitter gevraagd: Wido on Twitter
Maar langs de A4 heeft BP ook een snellader staan bij Den Ruygen Hoek. Daar heb ik nooit wat over gehoord. Waarom is dat geen probleem dan?
Het nieuwe laden, laden met 350 kW, komt eraan. Dit soort laadvermogens kunnen niet bij een boerderij of winkelcentrum komen.
Shell en de zijnen kunnen die laadinfra straks wel aanbieden, net als Tesla.
Het nieuwe laden bij de huidige tankstations sluit straks naadloos aan bij wat de mensen nu doen. Ze tanken, kopen een broodje en een flesje drinken. Doen een plasje, pompen de banden op, wassen de ramen enz. enz. Het tanken wordt straks laden, duurt tien minuten tot een kwartier.
Uiteraard zijn er daarnaast nog talloze andere mogelijkheden om te laden, van 3,7 tot 22 kW thuis en onderweg en snelladen van 50 tot 100 kW. Al die mogelijkheden zullen er komen, zijn er deels ook al, en worden door elkaar gebruikt.
Maar de rol van Shell en de zijnen is nog lang niet uitgespeeld.
Alleen die 350 Kw blijft iets voor de Bühne. Meer iets dat begonnen is door Porsche uit frustratie dat ze niet meer de grootste of snelste zijn en weer iets willen hebben om mee te schermen. De rest volgt als schapen.
Mijn voorspelling is dat voor personenauto's de max. rond 220 Kw wordt (overigens ook door J..B.. Straubel van Tesla eens expliciet aangegeven en ik denk dat hij er wel zicht op heeft), iets dat met de nieuwe batterijen kan worden afgenomen en ook langer vastgehouden. Met de huidige batterijen is het nog anders. Waarom kan een Tesla 120 Kw laden en een andere EV maar 50 Kw. Dat heeft te maken met de omvang van de batterij. Een grotere batterij kan door parallel laden het dubbele en meer aan.
Daarnaast zullen de kosten bepalend zijn. Inrichten op 350 Kw is veel duurder en het is de vraag of de automobilist dat ervoor over heeft. Dan kan hij bijv. kiezen tussen 350 Kw (als dat er ooit zou komen) voor 70 ct/kWh en 200 voor 40 Ct/kWh (oh ja, en dat laatste bij de SuC voor 20 ct/kWh)
Voorlopig zijn het zoethoudertjes.
Interessanter is straks het laden van een Semi. Daar kunnen, ook door het parallel schakelen van zeg 4 batterijpacks, enorme laadsnelheden gehaald worden.
Dan is er natuurlijk ook nog de batterijprijs. Straks zit die bij Tesla op 75$ per kWh opslag, misschien wel minder dan de helft van die bij de concurrentie.
Interessante ontwikkelingen. En natuurlijk zal Shell het zo spelen dat in ieder geval de doorbraak van de elektrische auto zo ver mogelijk vooruit wordt geschoven. Teveel andere belangen.
BMW and Porsche join forces to enable 15-min electric car charging at 450 kW charge rate
De remmen zijn los.... 450kW snelladen en niet minder!
Hans, je hebt volkomen gelijk dat er veel gebeurt voor de bühne.Tja: "Interestingly, the German Federal Ministry of Transport and Digital Infrastructure supports the project with a € 7.8 million grant, which is supervised by the National Hydrogen and Fuel Cell Technology Organization (NOW)."
Onzin en zo leggen ze de toekomst weer een jaar of tien verder. Electrek merkt ook terecht op dat het moet gaan om de voertuigen. Het plaatje van een i3 die niet eens echt kan snelladen maakt het niet geloofwaardiger. Ze doen maar.
Er is nog niet één auto gemaakt die kan snelladen met > 100 Kw. Ondertussen vult het speelveld zich de komende jaren met best practice auto's die de balans hebben tussen thuisladen, lokaal laden en onderweg snelladen, behoorlijk sneller dan wij nu doen door meer Kw's en langer vasthouden. Dan blijkt ook of er behoefte is aan kanonladen. Ik denk van niet.
Hans, je hebt volkomen gelijk dat er veel gebeurt voor de bühne.
Maar ik wil ontwikkelingen in de Duitse industrie toch niet onderschatten. De verzamelde Duitse industrie is echt wel wat mans.
Zolang elektrisch rijden nog erg duur is, wacht die Duitse industrie rustig zijn kansen af. Tot dat moment blijven ze miljoenen en miljoenen fossiele auto's maken. Daar verdienen ze nu eenmaal hun geld mee.
Als het omslagpunt, prijs en bereik van de elektrische auto daar is, gaat het m.i. heel hard. Laten we niet vergeten dat de Duitse industrie hele diepe zakken heeft en als het moet tientallen keren het ontwikkelingsbudget van Tesla op kan hoesten.
Tesla loopt voorop, mijlen ver zelfs, maar is te klein om op wereldschaal meer dan een deuk in een pakje boter te slaan.
Wat dat laatste betreft ben ik het oneens...//..//
Tesla loopt voorop, mijlen ver zelfs, maar is te klein om op wereldschaal meer dan een deuk in een pakje boter te slaan.
Fastned wil bij de nieuwe laadplaatsen niet langer AC snelladen installeren. Dat is een vreemde beslissing omdat een AC snellaadmogelijkheid nauwelijks iets kost en omdat de Renault Zoe, toch al jaren de meest verkochte EV van Europa (weliswaar niet in Nederland) daardoor als potentiële klant wegvalt. De Zoe kan enkel AC-snelladen en voorlopig niet DC-snelladen.
Bij andere providers wordt gelukkig nog wel AC-snelladen voorzien.
Ik zeg ook niet dat de invloed van Tesla gering is. Tesla heeft de hele automobielwereld heel hard wakker geschud.Wat dat laatste betreft ben ik het oneens...
Tesla heeft wel degelijk een grote invloed.
Reken maar dat het woord Tesla al heel dikwijls in bestuurskamers van de "grote" merken gevallen is.
En niet enkel maar smalend.
En als straks de omslag volledig is; en de geschiedenis van de automobielindustrie wordt geschreven; dan zal er zeker een hoofdstuk Tesla in staan; als zijnde de mijlpaal in de overgang van ICE (terug) naar EV.
Zal wel geen overname worden als shell nu al snelladers pal naast fastned aan het zetten is (Gouda)
Met fastned missen we niets. Bedrijven komen en gaan. Als kleinbedrijf moet je de juiste niche zoeken. Fasrned heeft dat niet gedaan. Verkeerde investeringen, liegen tegen klanten, onjuiste informatie, ruzie zoeken. Fastned draagt weinig bij aan de verdere introductie van de ev. Integendeel, ze werken de verdere uitrol van laadpalen tegen en zullen met hun aanstaande faillissement voor negatieve publiciteit zorgen.Het gaat er alleen om wie de baas is. Shell kan op een eenvoudige manier FastNed uitroken. Als het beestje op zijn rug ligt, is het voor een appel en een ei in te lijven. Dat is wat er m.i. gaat gebeuren. Is overigens de vaste strategie van grote bedrijven als Microsoft, Apple en andere grote bedrijven.
Eerst maak je het een kleine concurrent moeilijk, vervolgens steel je hun technologie en zal die kleine rakker zich verweren.
Als de middelen om te procederen tegen het eind lopen doe je als grote club een bod op de kleine concurrent.
Die heeft dan geen andere keus meer.
Het is een harde wereld.
Fastned is (naast de SuC's) het enige openbare netwerk waar je 100% op kan vertrouwen dat de plekken niet ge-ICEd zijn, er een 24/7 backoffice is, free-wifi aanbeiden voor mensen zonder abonnement maar wel gestrand zijn en zich moeten registreren alvorens te kunnen laden.Met fastned missen we niets. Bedrijven komen en gaan. Als kleinbedrijf moet je de juiste niche zoeken. Fasrned heeft dat niet gedaan. Verkeerde investeringen, liegen tegen klanten, onjuiste informatie, ruzie zoeken. Fastned draagt weinig bij aan de verdere introductie van de ev. Integendeel, ze werken de verdere uitrol van laadpalen tegen en zullen met hun aanstaande faillissement voor negatieve publiciteit zorgen.
Fastned is (naast de SuC's) het enige openbare netwerk waar je 100% op kan vertrouwen dat de plekken niet ge-ICEd zijn,