We leggen verschillende accenten. Ik zie straks dat de EV gebruiker commercieel waarde krijgt voor een onderneming die is aangewezen op bezoekende klanten. Die waarde leidt er dan toe dat de ondernemer (een deel van) de kosten voor zijn rekening neemt of er genoegen mee neemt dat hij aan de stroom niets verdient maar wel aan andere zaken. Daardoor zullen er op natuurlijke wijze al veel laadmogelijkheden bijkomen waar je, als je sport, shopt, dagelijkse boodschappen doet, dineert of wat dan ook al een redelijke basis binnenhaalt. Dat is dan meestal nog 11/22 Kw maar het is wel de tijd die je toch stilstaat en zonder meer moeite dan inpluggen.
Dat is iets dat ik zeker ook zie gebeuren. Maar in mijn beeld valt dat onder publiek laden / laden terwijl je parkeert.
Nu is dit niet Den Haag (in de grote steden ligt het uiteraard anders) maar ik noem nooit als voordeel dat je een poosje in de buurt moet rondrijden tot je een vrije paal vindt (wat hier dan het geval zou zijn).
Denk dat er inderdaad een verschil zit in de regio/steden waarnaar we kijken.
En, wie ik ook meeneem, men is enthousiast over onze Superchargers. Ook al heb je dan na een uurtje of twee rijden verplicht een rustpauze.
Ik ben ook dolblij met de Superchargers en deze zijn een goed verkoopargument voor Tesla boven andere EV's. Maar het is niet echt een verkoopargument voor een EV ten opzichte van een ICE (zeker niet als ze straks niet meer onbeperkt gratis zijn).
Ja, je 'moet' toch af en toe rusten tijdens het rijden, maar ik doe dat als ik eerlijk ben toch liever op zelf gekozen locaties op zelf gekozen momenten. En hoe meer zelfrijdend auto's worden des te minder het noodzakelijk wordt om te rusten. Een paar lege flessen meenemen en je kunt zonder stops doorrijden.