You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hoe Fastned er zelf naar zijn klanten toe over denkt / communiceert. Dus én kwartaalomzet ed. én de lopende rechtszaken met de vrienden van Shell + Rijkswaterstaat / 'wij' De Overheid, hoewel ik over het laatste nog weleens mijn twijfels heb. Namelijk of bij De Overheid redelijkheid, gezond verstand en algemeen belang echt wel prevaleren. Dat iets qua vergunning verlenen in de tijd gezien anders uitpakt kan gebeuren maar pas het dan gewoon aan....Voor de echte doorzetters, op de Fastned site nu ook de komplete Dagvaarding en Pleitnotitie
Fastned
( onderaan de pagina )
...De voorzieningenrechter doet op 24 januari uitspraak in het kort geding....
De Volkskrant besteedt er ook aandacht aan.
Exploitanten van laadstations verliezen het gevecht om de laadpalen langs de snelweg - Binnenland - Voor nieuws, achtergronden en columns
Ik verwacht (helaas voor Fastned) dat de palen van de exploitanten best wel een succes zouden kunnen worden ten koste van Fastned.
Een praktijkvoorbeeld zag ik bij De Andel (verzorgingsplaats bij Gouda met Shell-station + Fastned). Hier heeft Shell in een samenwerking met Allegro 2 laadstations neergezet. De laatste 2 keer dat ik hier koffie ben gaan halen, waren hier steeds 1 of 2 auto's aan het opladen. Waarom daar en niet verderop bij het luifeltje van Fastned?
1) De KWH-prijs voor incidenteel laden zit onder die van Fastned (55ct inclusief BTW). Shell heeft vast een lange(re) adem, maar heeft ook veel beperktere kosten (geen luifel, parkeerplaatsen lagen er al, aansluiting waarschijnlijk gemakkelijker te realiseren etc).
2) De palen staan direct naast het tankstation (voor de kenners: tegen de zijkant thv de Starbucks).
Ik heb een tijdje terug een beetje bijgeladen bij Fastned verderop aan de A12 (Utrecht richting Arnhem). Door de ligging en afstand tot het tankstation is dat gewoon een matige ervaring; je moet dan over een zompig grasveld lopen om bij het tankstation uit te komen.
Uit hun eigen persbericht:
"The upcoming second generation of electric cars has larger battery packs which can charge faster, as will be demonstrated at the Geneva International Motor S (8rd to 18th March 2018), where manufacturers such as Jaguar, Audi and Hyundai will present several second generation cars. These cars will hit the road this year, and Fastned will be ready for them."
Ben benieuwd om welke auto's dat gaat.. de I-Pace iig niet, die komt maar tot 100kW.
en we kunnen onze tesla daar opladen op 100+ kW?Klopt, al is de toename van 50 kW naar 100 kW natuurlijk al heel mooi. Ben benieuwd hoe lang het vermogen volgehouden kan worden voordat de tapering begint.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar ja. Als dat snel overal werkt en je zou met je Tesla inderdaad op 100KWH of meer kunnen laden dan hebben wij direct een aantal laadpunten erbij. De huidige Fastned snelheid chademo is te traag.en we kunnen onze tesla daar opladen op 100+ kW?
en we kunnen onze tesla daar opladen op 100+ kW?
Mooie locatie om de laadsnelheid van de CCS poort op je Model 3 uit te proberen, toch?In principe wel, zolang je de juiste aansluiting hebt naar de auto. Voor Chademo bestaat een adapter tot 50 kW. Voor CCS is die er volgens mij nog niet. Ook is bestaande adapter volgens mij nog niet geschikt voor meer dan 50 kW. Overigens heb je deze 100 kW laders denk ik niet eens nodig met een Tesla. Meer dan genoeg bereik bij thuis opladen en anders even kort bij de SuC.
Nou en of!Mooie locatie om de laadsnelheid van de CCS poort op je Model 3 uit te proberen, toch?
Mooie locatie om de laadsnelheid van de CCS poort op je Model 3 uit te proberen, toch?
Nou en of!
Dat dat maar snel werkelijkheid is....