Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe is het met de 'oude' afgelopen?

Gister beoordeeld door de verzekering, flinke kosten (rond de 25k) maar gaat gemaakt worden.

Ik heb hier nog wel een overbuurman die eigenlijk wel een Tesla wil hebben maar een nieuwe niet kan betalen. En dan gaat hij nu nadenken over een of ander Volvo model :mad:. Misschien wil hij wel de classic van Erik overnemen

Auto is nu bij schadehersteller en zal pas over een tijd beschikbaar komen. Mocht er serieuze interesse zijn stuur dan even een PM met je nummer dan bel ik even om het door te spreken. Is overigens een classic mbt de neus maar heb wel AP1 ;)
 
Ben de laatste 2 dagen tweemaal geconfronteerd geweest met een totale black out bij de opstart. Op het dashboard verschijnt de melding. "Systemen worden opgestart. Druk op rempedaal na verdwijnen van dit bericht". Wat ik ook doe. Maar dan blijft alles pikzwart. De eerste maal kreeg ik de MS aan de praat door vervolgens te resetten. De tweede maal moest dat 2 maal gebeuren.
Heeft nog iemand dergelijke problemen? Of gehad?
 
Same here. Sinds de laatste update (2018.6) al 2x meegemaakt. Daarvoor sporadisch. De X (versie met AP2) is tijdens zo’n blackout ook niet bereikbaar via de app.
Ik ook. Twee keer tijdens het rijden viel het grote scherm uit en afgelopen vrijdagochtend was de 'car off' en moesten de systemen opnieuw opgestart worden. Vervelender vond ik dat de laadsessie ook niet was uitgevoerd. Ik hoefde gelukkig niet ver, maar stel je voor dat.......

Ik heb wel even gebeld met support, met name vanwege het feit dat er dus niet geladen was, maar werd met een kluitje in het riet gestuurd. "Even een harde reset met de knopjes en rempedaal en het probleem is verdwenen. De auto geeft namelijk geen foutmelding" Heb hem gevraagd mijn melding te documenteren en aangegeven dat ik het de komende tijd in de gaten ga houden...
 
Ben de laatste 2 dagen tweemaal geconfronteerd geweest met een totale black out bij de opstart. Op het dashboard verschijnt de melding. "Systemen worden opgestart. Druk op rempedaal na verdwijnen van dit bericht". Wat ik ook doe. Maar dan blijft alles pikzwart. De eerste maal kreeg ik de MS aan de praat door vervolgens te resetten. De tweede maal moest dat 2 maal gebeuren.
Heeft nog iemand dergelijke problemen? Of gehad?
Ja, hier incidenteel ook.
Met wat gepruts en geduld wel kunnen wegrijden, met oa alle settings nog zoals in de EasyEntry, vreemd aanvoeldende stuurbekrachting en natuurlijk geen airco, geen radio etc. Na verloop van tijd kwam alles wel weer "online"
 
Ben de laatste 2 dagen tweemaal geconfronteerd geweest met een totale black out bij de opstart. Op het dashboard verschijnt de melding. "Systemen worden opgestart. Druk op rempedaal na verdwijnen van dit bericht". Wat ik ook doe. Maar dan blijft alles pikzwart. De eerste maal kreeg ik de MS aan de praat door vervolgens te resetten. De tweede maal moest dat 2 maal gebeuren.
Heeft nog iemand dergelijke problemen? Of gehad?
Vanochtend nog hier. Eerst kon ik vertrekken met zowat alles op 't dashboard zwart of zéér miniem verlicht. Daarna sloeg plots alles netjes aan. Rare dinges! In 't vervolg toch nog maar wat in de gaten houden, al dan niet via de app...
 
Waarom niet meteen het laden starten als je thuis komt of zodra je gaat slapen. evt zet je het amperage lager zodat de bulk na 23:00 geladen wordt en de auto zo rond je vertrektijd klaar is. Ik zou niet afhankelijk willen zijn van een wispelturige timer en daar nachtrust aan willen verspelen. Het verschil tussen dag en nachttarief is bij mij maar 1,5 cent.