Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
War is her met autovisie? Twee artikelen

Even artikel over de Tesla Semi waar ze een Poolse vrachtwagenchauffeur vragen wat hij van de Semi vindt. Die man heeft zeer waarschijnlijk nog nooit de Tesla Semi in levende lijve gezien maar weet het toch af te kraken. Wat is dit voor journalistie?

Dit is wat er allemaal mankeert aan de elektrische vrachtwagen van Tesla

Daarnaast een artikel over het verbruik van Elektrische Auto’s in de winter. Ook daar moet Tesla’s toch even negatief genoemd worden, hoewel zij het niet het slechts uit de bus komen

Zoveel actieradius verliezen elektrische auto's in de winter
 
War is her met autovisie? Twee artikelen

Even artikel over de Tesla Semi waar ze een Poolse vrachtwagenchauffeur vragen wat hij van de Semi vindt. Die man heeft zeer waarschijnlijk nog nooit de Tesla Semi in levende lijve gezien maar weet het toch af te kraken. Wat is dit voor journalistie?

Dit is wat er allemaal mankeert aan de elektrische vrachtwagen van Tesla

Daarnaast een artikel over het verbruik van Elektrische Auto’s in de winter. Ook daar moet Tesla’s toch even negatief genoemd worden, hoewel zij het niet het slechts uit de bus komen

Zoveel actieradius verliezen elektrische auto's in de winter
Teruglopende advertentie inkomsten ?
 
  • Like
Reactions: job-lek and Maarten
War is her met autovisie? Twee artikelen

Even artikel over de Tesla Semi waar ze een Poolse vrachtwagenchauffeur vragen wat hij van de Semi vindt. Die man heeft zeer waarschijnlijk nog nooit de Tesla Semi in levende lijve gezien maar weet het toch af te kraken. Wat is dit voor journalistie?

Dit is wat er allemaal mankeert aan de elektrische vrachtwagen van Tesla

Daarnaast een artikel over het verbruik van Elektrische Auto’s in de winter. Ook daar moet Tesla’s toch even negatief genoemd worden, hoewel zij het niet het slechts uit de bus komen

Zoveel actieradius verliezen elektrische auto's in de winter
De semi is gemaakt voor dagelijkse heen en weer ritten in de US, niet voor EU-style langeafstandsvervoer. Nothingburger.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Hoezo is dat EU-style? Dat doen ze in de VS ook.
Langeafstandsvervoer is uiteraard een uitdaging, de europese merken mikken ook meer op het dagvervoer. Maar het is dezelfde groeicurve als EV personenauto's. Daar maakte je vroeger ook geen wereldreizen mee want er waren geen snelladers.
Eerste snellaadplein voor vrachtwagens komt al, 39 palen, maximaal 600 kW: Werelds eerste laadplein voor vrachtwagens bij Avri-terrein aan de A15
 
Hoezo is dat EU-style? Dat doen ze in de VS ook.
Langeafstandsvervoer is uiteraard een uitdaging, de europese merken mikken ook meer op het dagvervoer. Maar het is dezelfde groeicurve als EV personenauto's. Daar maakte je vroeger ook geen wereldreizen mee want er waren geen snelladers.
Eerste snellaadplein voor vrachtwagens komt al, 39 palen, maximaal 600 kW: Werelds eerste laadplein voor vrachtwagens bij Avri-terrein aan de A15
Ik beweer ook niet dat we in de EU geen dagvervoer hebben. Maar de chauffeur uit het artikel is een Europese langeafstandsrijder en die becommentarieert vanuit die visie en dat is dus niet van toepassing op dse semi. C'est tout.
 
Die chauffeurs raken op termijn hun baan kwijt met een Semi (of beter gezegd: het huidige gebrek aan chauffeurs zal sterk verbeteren) nadat FSD in de US (waar deze semis vooralsnog uitsluitend gaan rijden) is toegestaan en de Semi's in konvooien gaan rijden. Alleen de voorste heeft een chauffeur (en misschien bij langere konvooien ook de laatste?) en de tussenliggende hebben geen chauffeur (dus onverwarmd; ook in de winter)
De chauffeur(s) in het convooi zorgt (zorgen) voor (op- en gewoon)laden, lossen, papieren, pechgevallen etc.
Dus ik zou ook tegen een semi zijn als ik chauffeur was.
 
Wat is het met autovisie?
Even artikel over de Tesla Semi waar ze een Poolse vrachtwagenchauffeur vragen wat hij van de Semi vindt. Die man heeft zeer waarschijnlijk nog nooit de Tesla Semi in levende lijve gezien maar weet het toch af te kraken. Wat is dit voor journalistiek?
Dit is wat er allemaal mankeert aan de elektrische vrachtwagen van Tesla

In tegenstelling tot wat de Poolse chauffeur in het artikel beweert, heeft een Tesla Semi wel zijruiten.

Citaat:
Daarbij moeten chauffeurs tol betalen, met bewakers bij toegangspoorten praten en aan iemand papieren doorgeven.
Dat kan niet als je in het midden zit. En bovendien kunnen de zijruiten van de Tesla Semi niet open.

Hier een fotootje van de zijruit open in de kierstand:
1671204486669.png

Het is inderdaad wel duidelijk dat de Poolse chauffeur nog nooit de Tesla Semi van dichtbij gezien heeft. ;)
 
Ik gleed bij het inparkeren in Sölden van een blok ijs af en dat zette mijn auto net tegen een klein beweegbaar geel paaltje aan…Dus heb nu gele strepen op mijn wielkast staan. Deuk in ego, maar niet in auto zo te zien. De strepen lijken erop te liggen. Krijg het net met een doekje niet weg. Weet iemand een veilige manier om dat ‘makkelijk’ weg te poetsen/polijsten? Of waar ik dat kan laten doen, zonder dat ik mijn hele wielkast moet laten vervangen voor heul veul geld?
 
Ik gleed bij het inparkeren in Sölden van een blok ijs af en dat zette mijn auto net tegen een klein beweegbaar geel paaltje aan…Dus heb nu gele strepen op mijn wielkast staan. Deuk in ego, maar niet in auto zo te zien. De strepen lijken erop te liggen. Krijg het net met een doekje niet weg. Weet iemand een veilige manier om dat ‘makkelijk’ weg te poetsen/polijsten? Of waar ik dat kan laten doen, zonder dat ik mijn hele wielkast moet laten vervangen voor heul veul geld?
Polishen? Meguiars bijvoorbeeld.
 
Mwah onder de streep zou je CO2 van de productie van de auto en de CO2 van de huidige stroommix mee moeten nemen natuurlijk.

Op die manier is de uitstoot niet nul maar wel een stuk lager dan ICE.
Op elektriciteitsproductie wordt al ETS geheven. Dit dan op elektriciteit uit gas en kolen.

Voor zover ik begrijp, gaan verdelers van gas en andere fossiele brandstoffen ook een heffing moeten bijtellen per liter of m3 van de fossiele brandstof die ze leveren, op basis van de CO2-uitstoot die deze brandstof vervolgens veroorzaakt bij verbranding.

Al bij al een goeie evolutie. Het wordt Europees toegepast dus individuele landen kunnen geen concurrentieel voordeel halen. Ook voor import uit buitenland worden deze tarieven aangehouden dus geen concurrentieel voordeel daar.
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Ik gleed bij het inparkeren in Sölden van een blok ijs af en dat zette mijn auto net tegen een klein beweegbaar geel paaltje aan…Dus heb nu gele strepen op mijn wielkast staan. Deuk in ego, maar niet in auto zo te zien. De strepen lijken erop te liggen. Krijg het net met een doekje niet weg. Weet iemand een veilige manier om dat ‘makkelijk’ weg te poetsen/polijsten? Of waar ik dat kan laten doen, zonder dat ik mijn hele wielkast moet laten vervangen voor heul veul geld?
Wd40 kan geen schade opleveren maar misschien wel helpen.