Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
ai, dure reparatie en eachttijd?
Geen idee nog. Ik wacht al een tijdje op een telefoontje van het service center. Een paar weken geleden heb ik gemeld dat de deuren niet lekker werken en dat software updates niet succesvol doorkomen. Dat blijkt met elkaar te maken te hebben: defecte sensoren zorgen ervoor dat de software updates niet succesvol afronden.
Het SeC zei dat men remote zou diagnosticeren. Dat was weken geleden en daarna hoorde ik niets meer. Ondertussen ging ik op vakantie, en op de boot naar Harwich en in een parkeergarage in Windsor ging het helemaal mis met mijn falcon wings. Ik kan ze echt niet meer vertrouwen. Na mijn vakantie langs gereden bij SeC Amsterdam. Wat blijkt, de diagnose was weken daarvoor al gesteld: defecte falcon wings sensoren. Maar er was geen actie ondernomen. Ik ben niet gebeld, er is niets besteld.
Zucht, ik wind me er maar niet meer over op. Maar ik zit nu wel met een barst in zo’n bovenraampje en over kosten wil ik eigenlijk niet eens nadenken.
 
Geen idee nog. Ik wacht al een tijdje op een telefoontje van het service center. Een paar weken geleden heb ik gemeld dat de deuren niet lekker werken en dat software updates niet succesvol doorkomen. Dat blijkt met elkaar te maken te hebben: defecte sensoren zorgen ervoor dat de software updates niet succesvol afronden.
Het SeC zei dat men remote zou diagnosticeren. Dat was weken geleden en daarna hoorde ik niets meer. Ondertussen ging ik op vakantie, en op de boot naar Harwich en in een parkeergarage in Windsor ging het helemaal mis met mijn falcon wings. Ik kan ze echt niet meer vertrouwen. Na mijn vakantie langs gereden bij SeC Amsterdam. Wat blijkt, de diagnose was weken daarvoor al gesteld: defecte falcon wings sensoren. Maar er was geen actie ondernomen. Ik ben niet gebeld, er is niets besteld.
Zucht, ik wind me er maar niet meer over op. Maar ik zit nu wel met een barst in zo’n bovenraampje en over kosten wil ik eigenlijk niet eens nadenken.
Warranty.......
 
Daar ga ik wel vanuit. Ik moet die deuren kunnen vertrouwen en kunnen openen op veerboten en in parkeergarages. Maar het kan mijn woord tegen hun woord zijn als ze vermoeden dat die barst op een andere manier ontstaan is. Al is het natuurlijk aannemelijk als die sensoren ook kapot zijn.
Als Tesla na diagnose weet dat er iets met de sensoren is en ze lichten je niet in, dan is duidelijk waar de verantwoordelijkheid ligt.
Mochten ze je hiervoor een factuur presenteren, kom maar langs.
 
Uhm.....

26758353_1417012478424950_4360706989183669246_o.jpg
 
Takata airbag: vandaag is bij mijn Tesla de airbag aan de passagierszijde rechts voor vervangen. Is die klus tenminste ook geklaard.
Verder hebben ze de 12V batterij gecontroleerd. Als zovelen heb ik ook een tijd de melding gehad dat de spanning daarvan te laag was.
Was dus een software issue; batterij blijkt nog prima.
Overigens voor vannacht een update klaar staan. Zal mij benieuwen, ik dacht dat ik de laatste versie al had? :)