Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Vraag aan die recent - dwz de laatste 2, 3 weken - hun M3 in Tilburg hebben opgehaald:

De blauwe Mennekes-laad kabel wordt nog steeds gewoon meegeleverd? Las hier en daar dat dit niet altijd het geval was, en indien wel geen 7m maar de 4m versie?

Over 2 weken haal ik mijn M3 op en wil niet zonder zitten want nog ff paar weken geen prive lader thuis (ja, behalve de 230v natuurlijk) en een Tesla SuperCharger is voor mij niet direct naast de deur. Dus ik overweeg voor de zekerheid zo'n kabel te kopen en dan maar meteen een van 10m, dan wel zo flexibel voor een raar gevalletje-dat. Als de 7m versie er gewoon wel (nog) standaard bij de M3 zit dan is dat overbodig.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Wie had dat gedacht. Wil je je auto laden zit je bij Pathé Paris koffie te drinken!
 

Attachments

  • E037E32F-A809-4104-BCF4-7A6679362FE1.jpeg
    E037E32F-A809-4104-BCF4-7A6679362FE1.jpeg
    252.9 KB · Views: 97
Vraag aan die recent - dwz de laatste 2, 3 weken - hun M3 in Tilburg hebben opgehaald:

De blauwe Mennekes-laad kabel wordt nog steeds gewoon meegeleverd? Las hier en daar dat dit niet altijd het geval was, en indien wel geen 7m maar de 4m versie?

Over 2 weken haal ik mijn M3 op en wil niet zonder zitten want nog ff paar weken geen prive lader thuis (ja, behalve de 230v natuurlijk) en een Tesla SuperCharger is voor mij niet direct naast de deur. Dus ik overweeg voor de zekerheid zo'n kabel te kopen en dan maar meteen een van 10m, dan wel zo flexibel voor een raar gevalletje-dat. Als de 7m versie er gewoon wel (nog) standaard bij de M3 zit dan is dat overbodig.

Die van mij is 3 weken geleden bij me afgeleverd, zat de 4 meter mennekes kabel bij en de normale stopcontact lader.
 
Over 2 weken haal ik mijn M3 op en wil niet zonder zitten want nog ff paar weken geen prive lader thuis (ja, behalve de 230v natuurlijk) en een Tesla SuperCharger is voor mij niet direct naast de deur. Dus ik overweeg voor de zekerheid zo'n kabel te kopen en dan maar meteen een van 10m, dan wel zo flexibel voor een raar gevalletje-dat. Als de 7m versie er gewoon wel (nog) standaard bij de M3 zit dan is dat overbodig.

Ik denk dat na de einde Q2 drukte men wel weer gewoon laadkabels op voorraad heeft. Reken op 4m. Overigens lijkt me 10m echt overdreven. Ik heb 7m of 7.5m bij mijn S en dat is prima, zelfs als je met je charge port in de tegenovergestelde windrichting in een parkeervak staat ten opzichte van het laadpunt.
 
Ik denk dat na de einde Q2 drukte men wel weer gewoon laadkabels op voorraad heeft. Reken op 4m. Overigens lijkt me 10m echt overdreven. Ik heb 7m of 7.5m bij mijn S en dat is prima, zelfs als je met je charge port in de tegenovergestelde windrichting in een parkeervak staat ten opzichte van het laadpunt.

Als je een 7m hebt is uiteraard nog een 10m kopen overdreven. Ik overweeg alleen als ik straks een 4m heb meegekregen en deze zou in de praktijk te kort blijken - wat ook maar de vraag is - of ik dan niet beter voor een beetje - nou ja, beetje - meer niet direct in plaat van een 7m voor een 10m zou gaan. Mijn redenatie is dat als een ICE op een laadplek in een parkeergarage of iets dergelijks zou staan maar twee plekken daarnaast is toevallig wel (net weer) een plekje dat je dan toch kan laden. Maar ja, hoe vaak zou dat voor komen?
 
Wat ik nog opvallender vind: die 158 E-Trons. Is dat niet zo'n beetje wat er in totaal aan rondrijdt?
Van de Etrons zijn er in 2018 163 op kenteken gezet. Alleen waren ze toen nog niet gereed om af te leveren. Mochten dus feitelijk ook niet toegelaten worden! Waarschijnlijk stonden ze ook gewoon nog in België maar als VW of Pon er mee bezig zijn kijken wij niet op van wat gesjoemel. Logisch dus dat er zoveel Etrons gebruikt zijn afgeleverd.
 
Van de Etrons zijn er in 2018 163 op kenteken gezet. Alleen waren ze toen nog niet gereed om af te leveren. Mochten dus feitelijk ook niet toegelaten worden! Waarschijnlijk stonden ze ook gewoon nog in België maar als VW of Pon er mee bezig zijn kijken wij niet op van wat gesjoemel. Logisch dus dat er zoveel Etrons gebruikt zijn afgeleverd.
Vandaar de reclame over gebruikte Audi die als nieuw voelt :p
 
Goedemorgen allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Heb een nieuwe Model 3 (Performance) besteld als leaseauto. Kijk er heel erg naar uit. Ik ben benieuwd hoe lang het heeft geduurd voordat jullie jullie auto hebben gekregen.

Alvast bedankt voor het reageren!
Levering 1112 dagen na reservatie! Of 3 jaar en 3 weken!
de kans is groot dat het bij u sneller zal gaan;)
Succes alvast
 
Hypothetisch gezien: zou Shell bijvoorbeeld aangeklaagd kunnen worden zoals nu met de tabaksindustrie gebeurt? Willens en wetens belastend voor gezondheid en milieu. Nu nog algemeen accepteerd. Dit zou natuurlijk, net als bij de tabaksindustrie, kunnen veranderen.
Verschil is dat je ook zonder tabak kan. Als je wil rijden was er geen alternatief.
Ze ontkennen de schade ook niet.
 
  • Love
Reactions: Hans_TM3
Een Deen, een Belg en een Zweed stonden eens met hun model 3 aan een SuC in Oostenrijk....
20190720_164447.jpg

Daarnet een grappig voorval hier in Flachau. Er stonden hier 9 Tesla's te laden waaronder een 4 MX, 3 M3 en 2 MS.
Komt er een Tsjechisch gezin aangereden in hun Skoda. Een van de kinderen razend enthousiast naar al die Teslas en de vader duidelijk geërgerd de zoon er maar op attent maken hoe slecht die wel afgewerkt waren. En maar de spleten overal aantonen. De zoon had duidelijk geen oren naar het pleidooi van zijn vader :p