Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and The Netherlands: Laadkabels en hun kwaliteit

This site may earn commission on affiliate links.
Ben een newbie - Tesla sinds gisteren.
Heb thuis een BLAUWE IEC60309 (3 pins) stopcontact waar ik mijn Tesla mee wil laden. Bij de originele kabelset vind ik inderdaad een adapter om op die manier te laden. Ik vind het echter nogal een rompslomp om telkens het setje same te stellen en de meterslange kabel te gaan gebruiken. Dus ik ben eigenlijk op zoek naar een aparte kabel die dus van IEC60309(Blauw) naar IEC62196 gaat. Weet iemand toevallig waar ik deze kan vinden. Een snelle google search heeft niets opgeleverd (toch niet deze specifieke combinatie).
Alvast bedankt!
Dat gaat niet. Je zal zelf een verloop moeten maken zoals ik ook heb gedaan:

tesla-model-s-umc-blue-cee-schuko.jpg
 
Dat is vrij prijzig
Voor een type2 lader met vaste kabel is die prijs marktconform (of zelfs gunstig) denk ik. Vergelijk het maar eens met andere laders zou ik zeggen ;)

- kan ik dan niet beter een nieuw setje van Tesla aankopen? Kost ongeveer hetzelfde? Of zie ik iets niet?

Dat kan, maar ik dacht juist dat je vond dat de Tesla kabel te onhandig en te lang was?

Of zoals aangegeven zelf knutselen: http://www.elektroshop.nl/cee-contrastekker-32a-3-polig-blauw-ip44.html
En dan hieraan een stekker met 2,5mm² snoer aan vast zetten.
Je bedoelt een type2 stekker met snoer? Dat gaat niet werken, zonder communicatiesignaal zal de auto niet kunnen laden.