LuckyLuke
Model S P90DL
Jawel, type2 stekkers en stopcontacten zijn overal hetzelfde, dus ook op een 16A laadpaal met type2 "stopcontact" kun je prima laden als je een 32A kabel met type2 stekkers hebt.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jawel, type2 stekkers en stopcontacten zijn overal hetzelfde, dus ook op een 16A laadpaal met type2 "stopcontact" kun je prima laden als je een 32A kabel met type2 stekkers hebt.
Misschien kan ik in deze thread ook een vraag over een verlengsnoer kwijt.
Tesla raadt het af, sommigen beweren dat het inderdaad niet werkt, en anderen zeggen weer dat het geen probleem is: het gebruiken van de verlengsnoer.
Ik heb me eerder deze week in een andere thread laten vertellen dat ik een 3G2,5mm moet hebben (dit even uit mijn hoofd, mogelijk dus verkeerd). Als ik hier op google kom ik op diverse webshops, zoals Conrad, die haspels aanbieden van dik in de 100 euro en vaak met 25 meter kabel. Ik zou het liefste geen haspel maar een losse kabel hebben, en dan maximaal 15 meter. Is er iemand die een specifieke kabel bij een specifieke webshop kan aanraden waarvan bekend is dat hij werkt bij de Tesla?
Wim, ik ken je net goed genoeg om te weten dat ik niet aan je oordeel hoef te twijfelen, maar wetende dat jij je Model S nog moet krijgen, hoe weet je dat deze daadwerkelijk werkt? Aan de andere kant kan ik me aan deze kabel (of liever gezegd voor deze prijs) geen buil vallen.
Ik denk dat hij de 230V versie bedoeld, zoals deze: HELAF verlengkabel 15 meter 3x2,5 - VerlengkabelsOf kijk hier even.....
http://www.verlengkabels.com/verlengkabels-neopreen-400v/
Of kijk hier even.....
http://www.verlengkabels.com/verlengkabels-neopreen-400v/
Als ik het dus goed begrijp, kan ik met mijn single charger dus volstaan met een "16A" kabel? Of kun je met een single charger op 230V / 32A laden?Correct, de grens ligt overigens bij 20A, de noemer 16A is dus in feite niet helemaal correct want er kan in de praktijk tot max 20A over die kabel.
http://en.wikipedia.org/wiki/IEC_62196#Signal_pins
Dus stel je zou een Tesla met dubbele lader hebben, een "16A" kabel, en een 32A paal dan kun je tot maximaal 20A laden.
Volgt iedereen het nog?
Klopt! Moet gewoon werken indien het 2.5mm2 kabel is.Daarvan weet ik a.s. vrijdag of die werkt Maar er is elders al ervaring met vakantiehuisjes, waar een 220 kabel is gebruikt.
Ik heb al een keer getest met een 400V 2.5mm2 kabel en dat ging ook prima op 16A.En nog even - het is dus handiger om een kabel van 15 meter 3 fasen / 400 V te kopen, en dan een adapter van de rode 16A stekker richting een Schuko? Dan heb je EN een verlengkabel voor 16 (of 32A) laden, en een verlengkabel voor je huis-tuin-en-keuken Schuko. Alleen zal die iets dikker zijn denk ik.
Zoals LuckyLuke al beantwoord: JaAls ik het dus goed begrijp, kan ik met mijn single charger dus volstaan met een "16A" kabel? Of kun je met een single charger op 230V / 32A laden?
Zie op je site dat deze nu een verwachte levertijd van een week hebben? Heb mijn auto nog niet, maar ga hem nu toch maar eens bestellen.:wink:Juist dat is ook wat ik mensen adviseer als ze een enkele lader hebben: kies een 16A laadkabel. (32A werkt ook prima dan maar is duurder/zwaarder/onhandiger)
En als je toch ooit via 230V/32A (enkelfase) wil gaan laden kun je dat via de blauwe "camping" adapter voor de bijgeleverde Tesla UMC doen. Maar die blauwe adapter is nog niet leverbaar dacht ik.
Is er nog een actiecode beschikbaar voor forumleden?:biggrin:Zie op je site dat deze nu een verwachte levertijd van een week hebben? Heb mijn auto nog niet, maar ga hem nu toch maar eens bestellen.:wink:
@Luckyluke, het was als grapje bedoeld, maar zag een code in je handtekening staan. De kabel is besteld..:smile:Zie op je site dat deze nu een verwachte levertijd van een week hebben? Heb mijn auto nog niet, maar ga hem nu toch maar eens bestellen.:wink:
- - - Updated - - -
Is er nog een actiecode beschikbaar voor forumleden?:biggrin:
De rode CEE adapter is nu niet leverbaar bij Tesla, dus je zal dan thuis moeten laden op 13A 230V, ofwel ~12km/u.Ik wil graag snappen en weten wat ik precies nodig heb.
ik haal mijn auto maandag op in Amsterdam en ben dan van plan direct door te rijden naar Maastricht voor een afspraak. Die avond wil ik weer terug kunnen naar Amsterdam.
ik heb een dual charger op mijn auto en supercharging enabled. Ik heb thuis een Mennekes stopcontact aan laten leggen + een normale 220v stopcontact, beiden met aparte meter.
wat heb ik nou nodig om gerust onderweg te kunnen laden? En wat krijg ik van tesla maandag? Waarvoor is de rode adapter die niet leverbaar is?
Dan zou je ook 2 Shuko verloopstekkerskunnen maken. 1 Shuko --> CEE Rood en 1 CEE Rood --> Shuko. Dan kan je de ene in het stopcontact steken en de andere aan de UMC met de shuko aansluiting. Met het voordeel dat je dan maar 1 kabel moet bijhebben ( 3P + N + PE op 2.5mm² --> goed voor 16A)Verder moet je geen Schuko -> CEE Rood verloop maken, want dan gaat de Model S op 16A laden over een normale schuko en dat is vragen om problemen. Over een schuko echt maximaal 13A trekken, niet meer.
De codering voor het Amperage zit bij de UMC in het verloopstukje wat je er op klikt.