Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Hier is geen draadje voor, dus maar even hier.

Over draadjes gesproken: dit draadje ligt tussen Noorwegen en Nederland.:

NorNed Cable.jpg
 
Breed zo'n 20 cm.

(Ongetwijfeld ook plaatjes van te googelen, maar het staat sinds kort in een vitrine in het Groothandelsgebouw waar NKT blijkbaar een unit in gebruik neemt; ik vind het wel een indrukwekkend gezicht).

Ook nog twee andere shots, waarbij de '3D' doorsnede een diameter van zo'n 10 cm heeft, en de kabel op de andere shot zeker 30 cm is.

Of kan dit beter in het draadje over thuisladen :D

NordE.ON 1 cable.jpg Cable 30cm.jpg
 
Hoe dan ook, niemand zal het een 'draadje' noemen... zoiets heet toch echt kabel...
Ook misschien vermeldenswaardig, die Norned-kabel is eens kapot geweest, echter niemand heeft apparatuur om een kabel met zo'n lange lengte te meten. Er is toen een hoogspanningsmeetwagen met meetspecialist van Enexis ingezet, en met de nodige improvisatie en intelligentie is toen de foutplaats gelokaliseerd!
 
Hoe dan ook, niemand zal het een 'draadje' noemen... zoiets heet toch echt kabel...
Ook misschien vermeldenswaardig, die Norned-kabel is eens kapot geweest, echter niemand heeft apparatuur om een kabel met zo'n lange lengte te meten. Er is toen een hoogspanningsmeetwagen met meetspecialist van Enexis ingezet, en met de nodige improvisatie en intelligentie is toen de foutplaats gelokaliseerd!
Een kroonsteentje was toen de oplossing ?
 
Hoe dan ook, niemand zal het een 'draadje' noemen... zoiets heet toch echt kabel...
Hmmm beter dat je nooit meedoet met de E-rally, Klaas. Daar maakte het in een raadsel niet uit of er tussen twee elektriciteitsmasten een kabel of een touw hing, als je daar een punt van maakt vind je het juiste antwoord nooit. ;)

(heb het routeboek niet zelf gehouden dus de tekst kan iets afwijken).
 
Ik lees net in de autovisie een test van Ampera-e, e-golf en ioniq. Het verbaast me dat twee vd drie slecht op 1 fase kunnen opladen, max 3,6 kWh. Egolf op 2 fasen. Dat die plugins de openbare 3-fasen laadpalen onnodig lang bezet hielden wist ik, maar ik had bij fev's toch een wat efficientere oplossing verwacht. Echt jammer...
 
  • Like
Reactions: Refie
Ok... We hebben dus een DC lader geplaatst zonder AC lader bij ons nieuwe pand. Dat we bij de andere panden ernaast 18 AC laders hebben is blijkbaar niet genoeg. (kreeg een PM dat we de AC auto's zouden benadelen) Dus hebben we maar een AC lader geplaatst naast de DC... (had er nog één liggen...ergens...) Met één vaste kabel en uiteraard ook een type 2 aansluitpunt. (die zwarte is van de vaste kabel, die blauwe van een Zoë) Gewoon, 25 cent, geen startkosten of pasje halen bij de balie en dan gratis...
Boyleweg 6, Nissewaard (voormalig Spijkenisse)
AC-DC.jpg
 
Nog nooit gezien dit: een oplader in plaats van een pomp! Tankstation scheiwijk aan A27.
22kw, dus lijkt me wat onzinnig. Maar toch een teken aan de wand.
View attachment 228961 View attachment 228962
Niet optimaal (22kw), maar het kan in nood voor die ontbrekende 30 km range met mijn ft M3 met trailer uitkomst bieden, als het toch net te hard woei en het verbruik tegenviel. Zo zie ik fastned en andere snelwegaanbieders ook als ideale (nood)voorziening.
 
uit de nieuwsbrief van Stad Herentals vandaag :

Elektrische laadpalen aan het administratief centrum en aan het Netepark

Binnenkort plaatst Eandis de eerste twee publieke laadpalen voor elektrische voertuigen in Herentals. De palen komen op het parkeerterrein voor het administratief centrum (Augustijnenlaan 30) en op het parkeerterrein aan het Netepark (Vorselaarsebaan 56). Elke paal heeft twee laadpunten. De bijhorende parkeerplaatsen zijn voorbehouden voor elektrische voertuigen.

De komende jaren komen er nog negen laadpalen bij op het grondgebied van Herentals. Eandis coördineert de investering, plaatsing en uitbating van de laadpalen voor de stad. De publieke laadpalen zijn in de eerste plaats bedoeld om afstanden tussen het opladen thuis of bij bedrijven te overbruggen. Ze kunnen ook gebruikt worden door mensen die geen privé-oplaadpunt kunnen plaatsen aan hun woning.


Langzaam maar zeker....
Jammer genoeg geen indicatie van prijs.
 
  • Informative
Reactions: FVO