Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Alternatief is laadtempo te verlagen - bv 7 A. Dan ben je immers gewoon aan het laden en doe je niets anders dan de eerste de beste hybride die gewoon niet sneller kan laden. Of het netjes is... tje..

Gelukkig kan dit niet bij supercharging.
Ik twijfel er niet aan dat dit anders regelmatig zou gebeuren - laadetiquette blijkt bij sommigen ver te zoeken.
 
Total doet een schuchtere poging met oa in en rond Brussel een 5-tal snelladers van Allego met de drie klassieke connectoren.
Maar de hoge prijs per kWh en de twijfelachtige betrouwbaarheid maken dat ze bijna niet gebruikt worden en de investering onmogelijk kan renderen.

Die dingen worden toch door Allego onderhouden? Zijn er dan zoveel problemen met de Allego snelladers in Vlaanderen?
 
Had deze week een merkwaardig gevalletje. Laden bij de supercharger, en na een kwartiertje of zo in de auto mijn email doen had ik genoeg en wilde weg. Dus uitgestapt en de stekker eruit... die niet wilde en gewoon bleef doorladen...

Binnen op stop charging gedrukt, open chargeport en jawel, stekker eruit en gaan.... nee dus, melding: ontgrendeling vereist, auto kan niet starten..., WTF...

Vanalles geprobeerd, totdat er op een bepaald moment een melding “sleutel niet gevonden” langskwam.... batterij leeg? Dus maar eens op de fob gedrukt en jawel, de melding verdwijnt en de auto start op.

Wat blijkt: ik heb passive entry uitgezet, en als je een tijdje in de auto zit gaat die uit, en pas weer aan als je dat via de fob hebt geactiveerd. Niks aan de hand dus. Lesje voor anderen die superchargen zonder passive entry en in de auto blijven zitten tijdens het laden.
 
Blijft vaak toch wel een gedoe dat publieke laden.. busje zal er als eerste hebben gestaan en staat te ver naar achteren. Tesla zal er nog net tussen hebben kunnen kruipen (stond denk ik eerst wat anders dan de IONIQ, anders was hij daar wel gaan staan - of de bus is er gewoon dicht tegenaan gaan staan..) . Daarna komt de IONIQ die best nog wel wat naar voren ruimte heeft, maar een kabel die daarvoor te kort is. Gevolg is ongevraagd een kabel over je Tesla-lak. De Tesla die echt helemaal klem staat. Overigens staat de bus ook helemaal klem door een auto voor hem.. Gelukkig niet mijn auto - kwam het vanochtend in het dorp tegen.
 

Attachments

  • IMG_7676.jpg
    IMG_7676.jpg
    376.9 KB · Views: 97
  • IMG_7672.jpg
    IMG_7672.jpg
    367.1 KB · Views: 61
  • IMG_7674.jpg
    IMG_7674.jpg
    423.7 KB · Views: 61
  • IMG_7668.jpg
    IMG_7668.jpg
    210.1 KB · Views: 62
Blijft vaak toch wel een gedoe dat publieke laden.. busje zal er als eerste hebben gestaan en staat te ver naar achteren. Tesla zal er nog net tussen hebben kunnen kruipen (stond denk ik eerst wat anders dan de IONIQ, anders was hij daar wel gaan staan - of de bus is er gewoon dicht tegenaan gaan staan..) . Daarna komt de IONIQ die best nog wel wat naar voren ruimte heeft, maar een kabel die daarvoor te kort is. Gevolg is ongevraagd een kabel over je Tesla-lak. De Tesla die echt helemaal klem staat. Overigens staat de bus ook helemaal klem door een auto voor hem.. Gelukkig niet mijn auto - kwam het vanochtend in het dorp tegen.
Afgezien van het parkeren:
Een kabel over iemands anders auto leggen doe je niet.
#laadetiquette.

(Ik ga er ook van uit dat de Tesla er als eerste stond, anders had de ioniq zich op die plaats gezet. Het lijkt mij sterk dat de Tesla na de ioniq zo zou kunnen parkeren.).