Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Hmm dus elke Foutlander kan dus een SuC kapen?:confused:
Misschien kunnen wij wel de software van de SuC kapen en elke hybride die zich aansluit trakteren op een puls van een halve seconde 400V DC op de twee signaalpinnetjes in de stekker. Of de stekker daarna ooit nog loskomt weet ik niet, maar dat de hybriderijder in't vervolg elders parkeert weet ik dan weer wel.
 
Pitstop bij Fastned wegens afsluiting a27. Anders red ik het niet naar huis. Dan is het toch fijn dat het kan.
D561C09D-333B-40B0-82B4-76AED49875DF.jpeg
 
Vandaag ook voor het eerst bij Fastned gestaan.. Net boven Eindhoven aan de A2. Wilde naar VdV, maar had de afslag gemist en dan moet je 25 km omrijden ... Was verbaasd hoe simpel het laden via de app gaat - dat hebben ze goed voor elkaar. Even bijladen om - via Amsterdam - thuis te komen. Nog nooit zoveel voor stroom betaald -;). Maar in zo'n geval vind ik dat niet vervelend.

IMG_7758.jpg
 
Dit weekend had Alkmaar haar jaarlijkse feest: 8 oktober (voor de Leidenaren onder ons: Alkmaar was toch ECHT bijna een jaar eerder van de spanjaarden af in de 80 jarige oorlog dan Leiden hoor... ;-)

Het was druk in de stad. Het resultaat: op alle laadplekken in de stad stonden auto's geparkeerd. Ongeveer de helft daarvan, waaronder een paar Tesla's, stonden niet eens ingeplugd.

Dat een ICE er staat is waardeloos, maar dat kan ik nog begrijpen. Dat een Tesla rijder gewoon zijn auto op een laadplek zet (met de neus naar het laadpunt toe zelfs) en dan niet inplugged, snap ik niet. Ik kan me daar heel kwaad over maken....
 
Dit weekend had Alkmaar haar jaarlijkse feest: 8 oktober (voor de Leidenaren onder ons: Alkmaar was toch ECHT bijna een jaar eerder van de spanjaarden af in de 80 jarige oorlog dan Leiden hoor... ;-)

Het was druk in de stad. Het resultaat: op alle laadplekken in de stad stonden auto's geparkeerd. Ongeveer de helft daarvan, waaronder een paar Tesla's, stonden niet eens ingeplugd.

Dat een ICE er staat is waardeloos, maar dat kan ik nog begrijpen. Dat een Tesla rijder gewoon zijn auto op een laadplek zet (met de neus naar het laadpunt toe zelfs) en dan niet inplugged, snap ik niet. Ik kan me daar heel kwaad over maken....
Overgieten met gloeiend hete pek en veren, deden ze met de verjaagde Spanjaarden ook.
 
Dit weekend had Alkmaar haar jaarlijkse feest: 8 oktober (voor de Leidenaren onder ons: Alkmaar was toch ECHT bijna een jaar eerder van de spanjaarden af in de 80 jarige oorlog dan Leiden hoor... ;-)

Het was druk in de stad. Het resultaat: op alle laadplekken in de stad stonden auto's geparkeerd. Ongeveer de helft daarvan, waaronder een paar Tesla's, stonden niet eens ingeplugd.

Dat een ICE er staat is waardeloos, maar dat kan ik nog begrijpen. Dat een Tesla rijder gewoon zijn auto op een laadplek zet (met de neus naar het laadpunt toe zelfs) en dan niet inplugged, snap ik niet. Ik kan me daar heel kwaad over maken....
ja maar ja maar als ik hem inplug dan kost het geld! ( :mad: en nee ik was het niet :D)
 
Ik ga volgende week voor het eerst op één dag ruim 400km rijden en ik besef me dat ik dat echt niet met een volle accu ga redden. Het lastige is dat op mijn traject vrijwel geen SuperChargers te vinden zijn (A6 plus regio Den Haag/Utrecht). Dat wordt dus enorm omrijden (b.v. Amsterdam) of gebruik maken van een publieke laadplek, waarbij het van te voren niet zeker is of die beschikbaar zullen zijn.

Als dat niet lukt, dan zal ik denk ik een keer bij FastNed moeten aanschuiven (b.v. ergens langs de A4 of bij Gouda/A12 of op de A6 tussen Almere en Lelystad). Ik heb daar nog niet eerder gestaan, dus n00b-vraag: hoe snel gaat het laden daar? Is dat gewoon 11kW of 22kW met chademo adapter?
 
Als dat niet lukt, dan zal ik denk ik een keer bij FastNed moeten aanschuiven (b.v. ergens langs de A4 of bij Gouda/A12 of op de A6 tussen Almere en Lelystad). Ik heb daar nog niet eerder gestaan, dus n00b-vraag: hoe snel gaat het laden daar? Is dat gewoon 11kW of 22kW met chademo adapter?

Bij Fastned gebruik je de Chademo adapter die ze er zelf bij hebben gehangen (aan een anti-diefstal staalkabel).
Je krijgt dan effectief zo'n 40kW.