Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Omdat mensen met een Tesla gewoon in hun auto de kosten kunnen zien als je op een SUC klikt. Dat in de app is eigenlijk ook volledig voor niet-Tesla rijders. Daar staan dus ook niet de SUC's in die niet opengesteld zijn voor niet-Tesla's. Nu zijn er dat niet zoveel natuurlijk.
Totdat dat om een of andere manier niet werkt. Al vaker gehad dat je geen prijzen ziet als je op een SuC klikt.
Gisteren (en dat was geen afwijking voor deze SuC, bij geen enkele een pijs):
Geenprijs.jpg
 
Met de zeer uiteenlopende prijzen per laadpaal en per serviceprovider ben ik op zoek naar een partij die de prijzen ook eenvoudig toegankelijk maakt op het moment dat je ergens een laadpaal zoekt.
Aangezien niet alle partijen hun prijzen via een API publiek maken, wilt dat zeggen dat je dus mannetjes (m/v/x) moet gaan betalen om dat te doen. Dus zo een dienst zal niet gratis zijn.
 
Aangezien niet alle partijen hun prijzen via een API publiek maken, wilt dat zeggen dat je dus mannetjes (m/v/x) moet gaan betalen om dat te doen. Dus zo een dienst zal niet gratis zijn.
hoe doen de app's het dan met benzine /diesel prijzen. Die worden naar mijn inzien ook niet uitgelezen via een api.
Toch zijn die prijzen in de app heel goed bijgehouden
 
  • Like
Reactions: BMW740iL
hoe doen de app's het dan met benzine /diesel prijzen. Die worden naar mijn inzien ook niet uitgelezen via een api.
Toch zijn die prijzen in de app heel goed bijgehouden
Bij benzinetanken zie je de kost meteen. Je kan dan rekenen op de vrijwillige bijdrage van de gebruikers om die prijs ook in te geven in de app.
Bij laden krijg je de factuur veel later.
Ik kreeg vorige week mijn factuur van bluecorner voor het laden in november. Ik zie dus pas nu de kWh prijs. Het heeft geen zin dat ik die nu in de app ingeef, want die prijs is wellicht al gewijzigd.
 
  • Like
Reactions: ERvee
Bij benzinetanken zie je de kost meteen. Je kan dan rekenen op de vrijwillige bijdrage van de gebruikers om die prijs ook in te geven in de app.
Bij laden krijg je de factuur veel later.
Ik kreeg vorige week mijn factuur van bluecorner voor het laden in november. Ik zie dus pas nu de kWh prijs. Het heeft geen zin dat ik die nu in de app ingeef, want die prijs is wellicht al gewijzigd.
Dat is een beetje ouderwets.
Veel CPO’s en MSP’s hebben inmiddels een OCPI koppeling. Meteen na afloop van de laadsessie (of redelijk snel) zie je dan de laadsessie en laadkosten.
 
Dat is een beetje ouderwets.
Veel CPO’s en MSP’s hebben inmiddels een OCPI koppeling. Meteen na afloop van de laadsessie (of redelijk snel) zie je dan de laadsessie en laadkosten.
Heeft bij mij wel degelijk 2 maand geduurd vooraleer voor ik iets van kosten zag bij bluecorner voor mijn laadbeurten in NL. In de app staat er nu nog steeds niets. Je kan zelfs niet inloggen. Je kan enkel kiezen tussen laadpalen op de kaart of in lijstvorm of op de kaart. Verder alleen nog een knop om de kaart op je locatie te centreren. That’s it. App staat ook niet meer in de Apple store.
Ondertussen heb ik de Vattenfal incharge kaart en app. Werkt perfect. En ze rekenen geen btw aan, al denk ik dat dat verkeerd is. Dienst is wel aan Belgische firma geleverd, maar niet in België, wel in NL. Volgens mij moet er dan btw aangerekend worden.
 
Heeft bij mij wel degelijk 2 maand geduurd vooraleer voor ik iets van kosten zag bij bluecorner voor mijn laadbeurten in NL. In de app staat er nu nog steeds niets. Je kan zelfs niet inloggen. Je kan enkel kiezen tussen laadpalen op de kaart of in lijstvorm of op de kaart. Verder alleen nog een knop om de kaart op je locatie te centreren. That’s it. App staat ook niet meer in de Apple store.
Ondertussen heb ik de Vattenfal incharge kaart en app. Werkt perfect. En ze rekenen geen btw aan, al denk ik dat dat verkeerd is. Dienst is wel aan Belgische firma geleverd, maar niet in België, wel in NL. Volgens mij moet er dan btw aangerekend worden.
Ik keek net even in de Vattenfall app, de langzaam-laders zijn wel netjes geprijsd, maar Fastnet meer dan een Euro per kWh.
 
Als de provider apps de actuele prijzen uit een database laten zien dan zal er toch wel een handige icter zijn die al die data bij elkaar kan crawlen zoals bijvoorbeeld de Jip app dat voor de benzine/diesel/lpg prijzen doet?


EEF5A775-5624-43A1-A5A0-25DDF456982E.png
 
Last edited:
Ik keek net even in de Vattenfall app, de langzaam-laders zijn wel netjes geprijsd, maar Fastnet meer dan een Euro per kWh.
Eigenlijk nooit echt mee bezig geweest. Ik laad in principe enkel thuis. Of aan de SuC op reis. Sedert kort kom ik echter 2 keer per week in NL op een bedijfsparking waar ik blijkbaar goedkoper kon laden dan thuis (33ct/kWh).
Hoewel ik heen en terug geraak dus toch de beste provider gezocht en bij Vattenfal uigekomen.
Ondertussen zie ik dat het laden er dit jaar wel weer duurder geworden is. Loont weeral niet meer tov thuis.
C98FE004-F0AF-4402-AF51-EDD3D48117D6.png
 
Eigenlijk nooit echt mee bezig geweest. Ik laad in principe enkel thuis. Of aan de SuC op reis. Sedert kort kom ik echter 2 keer per week in NL op een bedijfsparking waar ik blijkbaar goedkoper kon laden dan thuis (33ct/kWh).
Hoewel ik heen en terug geraak dus toch de beste provider gezocht en bij Vattenfal uigekomen.
Ondertussen zie ik dat het laden er dit jaar wel weer duurder geworden is. Loont weeral niet meer tov thuis.
View attachment 896657
Bij mij om de hoek:
Screenshot_20230117_125546_InCharge.jpg
 
Ik dacht vorige maand dat de lader die ik vermeldde zo goedkoop was omdat hij bij een semi-publiek terrein hoorde (htc-campus). Niet dus.
Of zouden ze dynamische prijzen hebben à la tête du client.
Ondertussen ben ik immers overstag en moet ik niet meer gelokt worden.
Laders zijn sedert kort sterk bezet ook. Speelt misschien ook mee.
 
Ik dacht vorige maand dat de lader die ik vermeldde zo goedkoop was omdat hij bij een semi-publiek terrein hoorde (htc-campus). Niet dus.
Of zouden ze dynamische prijzen hebben à la tête du client.
Ondertussen ben ik immers overstag en moet ik niet meer gelokt worden.
Laders zijn sedert kort sterk bezet ook. Speelt misschien ook mee.
Dit is een vattenfall paal, op een andere paal niet vattenfall is de prijs gelijk aan die van jouw.
 
  • Like
Reactions: Phil V