Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kreeg een uurtje na mijn post een telefoontje van de hoofdagent, op basis van het kenteken kreeg ik NAW van de eigenaar. Of ik zelf even langs wou lopen, zo doen ze dat op Texel. Prachtig!

Eigenaar had van de parkeerbeheerder toestemming gekregen om er te parkeren omdat er toch maar 10 ev's op texel zijn.....
 
Nieuwe app van TheNewMotion is actief.

Ziet er prima uit, laad-kosten zijn ook duidelijk vermeld. (per laadpunt)

Ziet er inderdaad erg goed uit - heel functioneel.
Heb ze wel gevraagd het kleine lettertype in grijstint aan te passen. Is nu veel te licht iig. Naarmate je ouder (vanaf je 40e..) wordt neemt het gezichtsvermogen gewoon af... de veelal jonge ontwerpers van apps, maar ook van visitekaartjes etc. hebben hier vaak geen idee van,.
 
Mooie app. Wel nog veel vraagtekens bij de tarieven. Ga er maar even van uit dat het € 0,00 is zolang er een vraagteken staat en dat je bij de meeste palen vooralsnog alleen het kWh tarief betaalt (plus transactiekosten TheNewMotion). (Edit: zie nu dat de webversie wel overal € 0,00 toont waar de app een vraagteken laat zien.)

Wel opvallend om de grote verschillen in prijs te zien:


startkWhTNMlaadsessie 20 kWh
Stichting E-laad:€ 0,61€ 0,35€ 0,35€ 7,96 (€ 0,40 per kWh)
Alfen:€ 0,00€ 0,30
€ 0,35€ 6,35 (€ 0,32 per kWh)
The New Motion:€ 0,00€ 0,25€ 0,35€ 5,35 (€ 0,27 per kWh)
Nuon:€ 0,00€ 0,33€ 0,35€ 6,95 (€ 0,35 per kWh)
Essent:€ 0,00€ 0,25€ 0,35€ 5,35 (€ 0,27 per kWh)
Jammer dat stichting E-laad zulke hoge tarieven hanteert, want volgens mij zijn een groot deel van de palen van hen...
 
En hoe werkt dat nu met een essent vaak abo? Daar betaal ik nu 2,50 per maand voor omdat je dan 25ct/kw betaalt ipv 28ct. Krijg je dan nu overal 3ct korting?

Ben ook heel benieuwd hoe dit verder zal gaan uitpakken. Heb nu een Nuon business abonenment en betaal € 80,- (incl btw) per maand voor onbeperkt (500 kWh) laden. Als exploitanten veel hogere tarieven gaan vragen en Nuon deze niet doorberekent, gaat Nuon veel verlies op deze abonnementsvorm krijgen...
 
Afbeelding.jpg

dit staat op de Essent website neem aan dat je dus met de Essent pas ook respectievelijk 28/25 cent per kWh afrekent TNM maar niet meer gebruiken als het niet hoeft.
 
Doen wij ook nog een keer koffie Jean? Oosterhout?
Aanstaande woensdagmiddag uurtje of 5?

- - - Updated - - -

Mooie app. Wel nog veel vraagtekens bij de tarieven. Ga er maar even van uit dat het € 0,00 is zolang er een vraagteken staat en dat je bij de meeste palen vooralsnog alleen het kWh tarief betaalt (plus transactiekosten TheNewMotion). (Edit: zie nu dat de webversie wel overal € 0,00 toont waar de app een vraagteken laat zien.)

Wel opvallend om de grote verschillen in prijs te zien:


startkWhTNMlaadsessie 20 kWh
Stichting E-laad:€ 0,61€ 0,35€ 0,35€ 7,96 (€ 0,40 per kWh)
Alfen:€ 0,00€ 0,30€ 0,35€ 6,35 (€ 0,32 per kWh)
The New Motion:€ 0,00€ 0,25€ 0,35€ 5,35 (€ 0,27 per kWh)
Nuon:€ 0,00€ 0,33€ 0,35€ 6,95 (€ 0,35 per kWh)
Essent:€ 0,00€ 0,25€ 0,35€ 5,35 (€ 0,27 per kWh)
Jammer dat stichting E-laad zulke hoge tarieven hanteert, want volgens mij zijn een groot deel van de palen van hen...
Dank voor dit overzicht. Kan ik goed gebruiken in de businesscase :wink:
 
Ja hoor, nu volgt ook Nuon met een prijsverhoging:


------


Overzicht nieuwe prijzen
Om u een volledig beeld te geven van de geldende tarieven per 1 juli 2014 treft u hieronder het complete overzicht van de prijzen.


Nuon Basis Oplaadabonnement:
- Bij Stichting E-laad/EVnetNL: €0,61 starttarief en vervolgens €0,35 per kWh
- Bij alle andere aanbieders: €0,28 per kWh


Nuon Business Oplaadabonnement:
- Bij Stichting E-laad/EVnetNL: €0,61 starttarief en €0,35 per kWh
- Bij de overige aanbieders gelden de tarieven conform de Fair Use Policy: tot 500 kWh €89,95 per maand en boven de 500 kWh €0,34 per kWh


Bovengenoemde prijzen zijn inclusief BTW.


------


Wel vreemd om zomaar tussentijds een afgesloten contract/abonnement te wijzigen. Ook vreemd dat je een 'onbeperkt laden' abonnement afsluit en dit dan voor de helft van de palen in Nederland plotseling niet meer geldig blijkt te zijn! :cursing:
 
Ja hoor, nu volgt ook Nuon met een prijsverhoging:


------


Overzicht nieuwe prijzen
Om u een volledig beeld te geven van de geldende tarieven per 1 juli 2014 treft u hieronder het complete overzicht van de prijzen.


Nuon Basis Oplaadabonnement:
- Bij Stichting E-laad/EVnetNL: €0,61 starttarief en vervolgens €0,35 per kWh
- Bij alle andere aanbieders: €0,28 per kWh


Nuon Business Oplaadabonnement:
- Bij Stichting E-laad/EVnetNL: €0,61 starttarief en €0,35 per kWh
- Bij de overige aanbieders gelden de tarieven conform de Fair Use Policy: tot 500 kWh €89,95 per maand en boven de 500 kWh €0,34 per kWh


Bovengenoemde prijzen zijn inclusief BTW.


------


Wel vreemd om zomaar tussentijds een afgesloten contract/abonnement te wijzigen. Ook vreemd dat je een 'onbeperkt laden' abonnement afsluit en dit dan voor de helft van de palen in Nederland plotseling niet meer geldig blijkt te zijn! :cursing:

Zijn dan niet de basisvoorwaarden van het contract verandert en heb je in theorie recht op teruggaaf van je geld ?
Of gelden voor jou nog de oude tarieven totdat het jaar voorbij is ?

Moet heel eerlijk zeggen, de prijsverhoging valt mee, echter ben ik nu minder snel geneigd gewoon te laden aan een publieke paal als het niet meteen nodig is...
 
Zijn dan niet de basisvoorwaarden van het contract verandert en heb je in theorie recht op teruggaaf van je geld ?
Of gelden voor jou nog de oude tarieven totdat het jaar voorbij is ?

Moet heel eerlijk zeggen, de prijsverhoging valt mee, echter ben ik nu minder snel geneigd gewoon te laden aan een publieke paal als het niet meteen nodig is...

In de mail stond dat ik het recht heb het contract te beëindigen. Maar daar schiet ik natuurlijk niets mee op...

Als ik thuis zou kunnen laden, zou ik me niet zo druk maken over deze tariefwijzigingen, maar ik laad enkel publiek dus ben best bevreesd wat er nog gaat komen. Zeker als er straks ook op tijdsduur afgerekend zou gaan worden. Moet ik dan iedere nacht m'n wekker zetten om de auto te ontkoppelen en weg te zetten...?
 
Ja hoor, nu volgt ook Nuon met een prijsverhoging:


------


Overzicht nieuwe prijzen
Om u een volledig beeld te geven van de geldende tarieven per 1 juli 2014 treft u hieronder het complete overzicht van de prijzen.


Nuon Basis Oplaadabonnement:
- Bij Stichting E-laad/EVnetNL: €0,61 starttarief en vervolgens €0,35 per kWh
- Bij alle andere aanbieders: €0,28 per kWh


Nuon Business Oplaadabonnement:
- Bij Stichting E-laad/EVnetNL: €0,61 starttarief en €0,35 per kWh
- Bij de overige aanbieders gelden de tarieven conform de Fair Use Policy: tot 500 kWh €89,95 per maand en boven de 500 kWh €0,34 per kWh


Bovengenoemde prijzen zijn inclusief BTW.


------


Wel vreemd om zomaar tussentijds een afgesloten contract/abonnement te wijzigen. Ook vreemd dat je een 'onbeperkt laden' abonnement afsluit en dit dan voor de helft van de palen in Nederland plotseling niet meer geldig blijkt te zijn! :cursing:



de geest is uit de fles.