Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Amerikanen zijn niet zo gevoelig voor partijen die ze proberen een poot uit te draaien. Als je niet duidelijk kunt maken wat je eerdere investering, intellectual property of toegevoegde waarde is, heb je een lastig verhaal lijkt me. NDA of niet. Dit wordt binnenkort out-of-court gesetteld.

Overigens gaat dit wel een beetje tegen de 'nice-guy' mentaliteit van Tesla in.
 
Heren toch, waar blijft de nuance?
Sinds wanneer kan je op basis van één berichtje weten hoe iets in elkaar zit?
Wellicht goed om even de uitspraak met argumentering af te wachten, voor we ons oordeel vellen...
En dan nog is het afhankelijk wie het opschrijft.
 
Overigens gaat dit wel een beetje tegen de 'nice-guy' mentaliteit van Tesla in.

Als het gaat om de belangen van Tesla of SpaceX is Elon Musk bikkelhard. En eigenwijs. Hij trekt zijn eigen plan. Denk aan de reactie op de negatieve review van de Model S in de NYT (A Most Peculiar Test Drive | Blog | Tesla Motors), hoe ze omgaan met staten waar directe verkoop door fabrikanten is verboden en recent zijn reactie op het verliezen van het contract voor de US defensie (Elon Musk says he lost a multi-billion-dollar contract when SpaceX didn Quartz). En dit is alleen maar wat er in het openbaarheid wordt gedaan. Ik zou niet graag tegenover hem aan tafel zitten in een onderhandeling. De man is bezig met een missie.</offtopic>
 
€ 500.000 vrijgemaakt voor publieke laadpunten in Vlaanderen:
http://www.vlaandereninactie.be/nie...r-elektrische-laadpalen-en-energieconsulenten

Hopelijk komen ze er vlugger dan de Oosterweelverbinding (hoewel mobiliteitsprobleem A'pen ook niet langer uitgesteld moet worden natuurlijk).


Probeer al geruime tijd in Tienen wat te laten bewegen op het gebied van publieke laadplaatsen. Helaas enige dat lokale politici zich in interesseren is de stand van hun bankrekening en hun populariteit bij deel van de bevolking.
Zou het eens geen leuk idee zijn om op weekend rondritje in de glooiende heuvels van het Hageland met een deel Tesla's te stoppen op de markt te Tienen? Gezellig iets drinken en mooie foto maken van de colonne wagens en zo proberen duidelijk te maken dat het nu het moment is om mee op de EV-wagen te stappen!
 
€ 500.000 vrijgemaakt voor publieke laadpunten in Vlaanderen:
http://www.vlaandereninactie.be/nie...r-elektrische-laadpalen-en-energieconsulenten

Hopelijk komen ze er vlugger dan de Oosterweelverbinding (hoewel mobiliteitsprobleem A'pen ook niet langer uitgesteld moet worden natuurlijk).

Alleen heb ik mijn twijfels bij de locatie van die palen.

  • 500 000 euro voor meer elektrische laadpalen op de carpoolparkings en Park&Rides van het Vlaams Gewest.
CarPool Parkings heb ik nog nooit van mijn leven gebruikt
 
Alleen heb ik mijn twijfels bij de locatie van die palen.

  • 500 000 euro voor meer elektrische laadpalen op de carpoolparkings en Park&Rides van het Vlaams Gewest.
CarPool Parkings heb ik nog nooit van mijn leven gebruikt

De achterliggende gedachte zal wel zijn dat je daar een EV met een beperkte range kunt opladen, terwijl je verder met de trein reist. Dan betekent dan ook meteen dat zo'n paal de hele dag bezet zal zijn. Wordt vast een succes. Leve de Superchargers.
 
Probeer al geruime tijd in Tienen wat te laten bewegen op het gebied van publieke laadplaatsen.

Ben sinds november 2011 bij mij in gemeente bezig om laden voor mijn kantoor te kunnen regelen. Resultaat nihil, tot moment dat ik na levering een tijdje mijn volledige vitrine volgehangen heb met mijn uitgebreide correspondentie aan burgemeester en er een pancarte aan mijn Tesla-autoruit hing met melding: "Dankzij de gemeente XXX kan deze wagen hier niet laden.".
Binnen 1 week bood de burgemeester en 1 van de schepenen zich op kantoor aan met verzoek om nog eens te praten. Na half jaar is nu bereikt dat bij heraanleg van het gemeenteplein er een openbare laadpaal komt. Heraanleg kan wel nog anderhalf jaar op zich laten wachten. Moraal: Een druppel die consequent op een steen valt holt die uiteindelijk ook uit.