Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Yes!!!!!!!!!!!
Het moet feest geweest zijn bij FastNed. Er was een klant vandaag!

Sinds het betaald is (is het al echt betaald?) voor het eerst in weken bij Twello een auto bij FastNed zien staan. (BMW i3)
In het voorbijgaan leek het dat de man nog aan het pielen was met de kabels dus of hij daadwerkelijk geladen heeft weet ik niet.
 
Dat is inderdaad waar de 'discuss' knop vanuit de kaart naar verwijst. Ons aller ;) hans noordsij heeft deze SuC dus gerapporteerd. Is dus bevestigd (waarschijnlijk alleen als SC open is).

Ja. Ik was vrijdag bij Tesla om mijn auto op te halen en heb navraag gedaan naar de Supercharger (2 zuiltjes) die in die week was opgebouwd. Op mijn vraag of klanten/bezoekers deze ook mochten gebruiken kreeg ik een bevestigend antwoord hoewel ze natuurlijk in eerste instantie bedoeld zijn om het SC te ondersteunen.
De SuC staat "achter het hek" dus is alleen te bereiken als het terrein open is.

Het zal trouwens niet storm lopen met passanten want Oosterhout met 8 zuilen en redelijk wat faciliteiten is wel heel dichtbij. Maar wanneer je er toch moet zijn kan het wel handig zijn om in een kwartiertje 100 km toe te voegen.

Ik begreep ook dat men overweegt om t.z.t. een soort van 24/7 toegang mogelijk te maken maar daar valt verder nog niets over te zeggen. Daar ging het mij ook niet om.

Ik heb dat gemeld op het TTF Forum waar ik de ontwikkelingen rondom de uitrol van SuC's in Europa met belangstelling volg en hier ook in participeer. (Bijv. vrijdagavond naar Emsbüren geweest om foto's te maken en te plaatsen)

Ik had min of meer aangegeven dat het wel geen rode stip zal worden maar men heeft hem toch op Supercharger.info opgenomen. Misschien wat voorbarig. Ik zie het meer in het kader van een mogelijke ontwikkeling dat SC's in de toekomst als extra dienst een bescheiden Supercharger-aanbod geven. Dat zou erg mooi zijn.

- - - Updated - - -

Ik ben op zoek naar informatie en ervaringen met laden in Inssbruck. Heeft iemand daar al geladen? welke kabel en welke laadpas heb je daar nodig? er zijn er verschillende.

Probeer Smatric. Ik heb bij hen in april een pasje genomen met een éénmalig opstartbedrag van €.19,90 en een maand onbeperkt laden voor (toen) €.9,90.

Voor de komende vakantie heb ik alvast afgesproken dat de kaart dan weer voor een maand actief zal zijn. Hiervoor heb ik €.19,90 betaald.

De ervaringen met deze laadpalen zijn goed. Wel kan het zijn dat er "openingstijden" bestaan. Dat is voor ons vreemd. Het is wel op de website aangegeven.

De dekking over Oostenrijk is goed. Ook in Innsbruck is een laadpaal. Ze zijn allemaal 22 kW dus met een dubbellader en de 32 A fix gaat het best wel snel. Je hebt de "gewone" Type 2 kabel nodig.
 
....

Probeer Smatric. Ik heb bij hen in april een pasje genomen met een éénmalig opstartbedrag van €.19,90 en een maand onbeperkt laden voor (toen) €.9,90.

Voor de komende vakantie heb ik alvast afgesproken dat de kaart dan weer voor een maand actief zal zijn. Hiervoor heb ik €.19,90 betaald.

De ervaringen met deze laadpalen zijn goed. Wel kan het zijn dat er "openingstijden" bestaan. Dat is voor ons vreemd. Het is wel op de website aangegeven.

De dekking over Oostenrijk is goed. Ook in Innsbruck is een laadpaal. Ze zijn allemaal 22 kW dus met een dubbellader en de 32 A fix gaat het best wel snel. Je hebt de "gewone" Type 2 kabel nodig.

Lovetoload werkt nu ook in Oostenrijk, bij de Smatric palen E-Mobility goes international - Elektromobilität kennt keine Ländergrenzen! The New Motion .de
 
Mijn PlugSurfing sleutelhanger is binnen, volgens het kaartje kan je overal laden (vooral met de app). Ik ga het zien.
eserepu9.jpg

y8esaqyj.jpg
 
Afgelopen vrijdag een ritje gemaakt naar Friesland, vanuit regio Rotterdam. Goed kunnen laden overal, en had genoeg juice om naar huis te geraken, echter in Franeker zag ik stroomkasten tbv bootjes. Ik was erg benieuwd of en hoe lang ik kon laden en voor welk bedrag. Je kan voor €0,50 ongeveer 15 minuten laden op 3x16a. (Zat een 32a rode plug, dus heb een verloop naar 3x16 gebruikt) Ik denk dat ik zo een 2,5 kW heb kunnen laden alvorens hij uitging.

Er staan meerdere kasten, en later in Heerenveen zag ik ook dergelijke kasten staan. Voor nood oid is het best een goede oplossing.

Aangesloten_op_kast.jpg
Aansluitingen.jpg
Meerdere_kasten.jpg
Muntautomaat.jpg
 
Dank voor de verwelkoming!

Ja. lees al tijdje mee, had een posting gedaan die niet geplaatst is (ging over foutje op website Tesla) dus ik heb eigenlijk alleen maar meegelezen. Ik heb sedert oktober 2013 3 Renault Zoë's gekocht voor het bedrijf, en heb er één van zelf gereden tot de levering van mijn S in maart jl.

Ik heb een 10m lange verlengkabel welke 3x32a aan kan, en heb diverse verloopstukken. Inderdaad, de bijgeleverde EVSE ligt op de achterbank. Dus 10 meter kabel naar binnen, en laadstuk weer naar buiten. Ik ben bezig een soort slot te ontwikkelen om de verloopkabel te borgen. In Franker ben ik niet zo bang dat ze de kabel stelen, maar Randstad etc...
 
Afgelopen vrijdag een ritje gemaakt naar Friesland, vanuit regio Rotterdam. Goed kunnen laden overal, en had genoeg juice om naar huis te geraken, echter in Franeker zag ik stroomkasten tbv bootjes. Ik was erg benieuwd of en hoe lang ik kon laden en voor welk bedrag. Je kan voor €0,50 ongeveer 15 minuten laden op 3x16a. (Zat een 32a rode plug, dus heb een verloop naar 3x16 gebruikt) Ik denk dat ik zo een 2,5 kW heb kunnen laden alvorens hij uitging.

Er staan meerdere kasten, en later in Heerenveen zag ik ook dergelijke kasten staan. Voor nood oid is het best een goede oplossing.

Bijna overal in de populaire (natte) dorpskernen in Friesland staan deze walstroom kasten, inderdaad bedoeld voor de watersport. De 3 fasen is bedoeld voor de 'bruine vloot', en de enkelfasen meer voor de 'jachtjes'. Enkelfase zijn ze over het algemeen gelimiteerd tot 10A.

- - - Updated - - -

Overigens zie je deze kasten ook vaak veel op de parkeerplaatsen van grote jachthavens. In de winter staan hier de jachten gestald, en leveren ze de stroomvoorziening voor de gestalde schepen.
 
Hebben wij ook vaak gehad met onze Zoé's, zelfs dat de paal stroom blijft geven ondanks dat je hem loskoppelt van de auto. Als je pech hebt, komt pas iemand de volgende dag de kabel loshalen, en brengt hem dan naar je terug. Bellen naar de politie dat er een gevaar is voor omstanders helpt ook niet. al 2x gedaan namelijk...

Zoas je op de foto kan zien, heeft de eigenaar netjes het rubberen beschermkapje geplaatst. De blauwe ring lijkt ook te branden...