Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Morgen dagje Gent, beginnend met een rondvaart vanaf de Korenlei. Bij Sint-Michielsplein (Parking Sint-Michiels?) zie ik een laadpaal; iemand ervaring met deze? Is deze parking Tesla friendly? Of kan ik beter elders parkeren; hoef niet perse te laden maar zou makkelijk zijn. Thx!

Ik heb de laatste keren toen ik in Gent was ook in Sint-Michiels geparkeerd en voor zover ik me kan herinneren is die krap, maar waarschijnlijk past het allemaal net. Ga niet naar Centerparking, die past sowieso niet!
 
Morgen dagje Gent, beginnend met een rondvaart vanaf de Korenlei. Bij Sint-Michielsplein (Parking Sint-Michiels?) zie ik een laadpaal; iemand ervaring met deze? Is deze parking Tesla friendly? Of kan ik beter elders parkeren; hoef niet perse te laden maar zou makkelijk zijn. Thx!
Er is ook een SuC in Gent hé, dus staar je niet direct blind op publieke laadpalen in Gent :)
 
Er is ook een SuC in Gent hé, dus staar je niet direct blind op publieke laadpalen in Gent :)
Yep, maar wilde juist bij een gewone paal laden om het gebruik te promoten. Uiteindelijk in parkeergarage Reep geparkeerd; omdat er braderie was heel veel straten afgesloten. Puinhoop. Reep is qua in- en uitrijden prima, plekken zijn net breed genoeg. Paar minuten lopen naar Korenlei. Mooie stad! Volgende keer wellicht parking Sint-Pietersplein. Bedankt voor de tips!
 
Op mijn trip naar Ameland voor het eerst een aantal Fastned stations gezien. Ziet er prachtig, maar verlaten, uit. Dat zal niet beter worden als deze of een soortgelijke speler hier op de markt komt. Ze zullen waarschijnlijk niet langs de snelweg gaan staan, maar het idee dat laden gratis kan zijn, zal geen extra klanten voor Fastned trekken.
 
Vandaag weer wat nieuws beleefd. Plugde Tes in bij een publieke laadpaal terwijl tegelijkertijd een PHEV zijn stekker er in stak. Ik was iets eerder met mijn pasje, activeerde de paal en prompt begon hij beide auto's te laden op mijn pasje. PHEV was er wel blij mee, ik iets minder. Ritueel dus opnieuw gedaan, uitpluggen, ik eerst inpluggen en pasje langs de reader gehaald en toen hij hetzelfde. Pas toen laadde ieder met zijn eigen pas.
 
Gezocht : laadmogelijkheid in Wenduine.
Ga in Juli enkele keren richting Wenduine pendelen en zou graag 's nachts opladen. Voor zover ik kan zien, zijn er geen publieke laadpalen te vinden daar.
Alternatief is natuurlijk SUC Gent, I know.


in Blankenberge staan er laadpalen. Koning Leopold III plein.
of de andere kant; DeHaan : Christianaplein
 
Gisteren P&R bij station Breukelen. Twee Ampera's staan te laden aan 11kW palen. Deze auto's kunnen max op 16A, 3,7 KW laden en zijn dan vanaf 0% lading in 4 uur op 100% gekomen. Ben er niet de hele dag bij geweest natuurlijk.. maar maakt issue wel duidelijk..zonde dat dit soort wagens met beperkte laadsnelheid langdurig laadpunten bezet houden..
IMG_0266.jpg
 
Dit issue kon wel eens sneller opgelost worden dan we denken.
De Nederlandse fiscale behandeling van de PHEV in de nabije toekomst is dermate ongunstig dat deze auto's nu al een absurd lage restwaarde hebben.
De leasemaatschappijen zijn ook niet gek en berekenen dit echt wel door in het maandbedrag.
Misschien dat in de export nog een ontsnappingsroute zit, maar ook dan zijn wij ze hier kwijt.
Dit jaar zullen er mogelijk nog wel wat van dergelijke bijtellingontwijkende modellen op de weg komen, maar daarna is het over.
 
Gisteren P&R bij station Breukelen. Twee Ampera's staan te laden aan 11kW palen. Deze auto's kunnen max op 16A, 3,7 KW laden en zijn dan vanaf 0% lading in 4 uur op 100% gekomen. Ben er niet de hele dag bij geweest natuurlijk.. maar maakt issue wel duidelijk..zonde dat dit soort wagens met beperkte laadsnelheid langdurig laadpunten bezet houden..

Hm ..., ik begrijp wat je bedoelt, maar onder de streep vind ik het beter dat ze wél staan te laden. We geven af op die hybrides die "nooit laden en alleen maar een hybride voor de bijtelling heben gekocht", dus dan vind ik het positief dat deze twee wél staan te laden. Wel te hopen dat ze deze laders niet onnodig lang bezet houden natuurlijk. Net als met de SuC's is de oplossing: meer laadplekken :wink:.

En onze boskabouter :wink: heeft gelijk. Door de fiscale veranderingen zullen hybrides steeds minder populair worden en zullen er (hopelijk) steeds meer FEV's staan te laden bij de openbare laadpunten.