Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteravond bij Total in Schiedam 20 minuten aan chademo gehangen - kon thuis na de Island challenge anders niet meer halen..
Het door Total gehanteerde systeem is niet echt werkbaar.. eerst binnen een code kopen voor 10 minuten laden - 8 cijfers.. wil je twintig minuten, dan twee codes kopen.. Beloofd wordt (= verkocht wordt) dan je laadt op 125A/400V - in de praktijk niet verder gekomen dan 60% (kwam niet verder dan max 86A). Na de eerste 10 minuten, de tweede code intikken.. En dan duurt het bijna 2 minuten voordat je op die 86A uitkomt). Uiteindelijk had ik er 48 km typical bij voor 8 euro en bijna een half uur tijd..(kopen, aansluiten, codes intikken..). terwijl ik gehoopt had op 125km.. Die prijs vind ik op zo'n moment niet zo'n punt, ga er toch niet elke dag staan - maar als ik een half uur sta te laden wil ik toch wel
krijgen wat verkocht is..

Heb die ervaring inmiddels vaker met chademo. Een enkele keer zit je op 250 km typical per uur... meer meestal veel lager, soms zelfs op niet meer dan 100. Vervelendste vind i dat het onvoorspelbaar is.... en het verschil is gewoon te groot.. klungelig gedoe eigenlijk ook.

IMG_1251.jpg
IMG_1250.jpg
IMG_1248.jpg
 
Heb die ervaring inmiddels vaker met chademo. Een enkele keer zit je op 250 km typical per uur... meer meestal veel lager, soms zelfs op niet meer dan 100. Vervelendste vind i dat het onvoorspelbaar is.... en het verschil is gewoon te groot.. klungelig gedoe eigenlijk ook.

Laten we hopen dat mijn reactie op de post hieronder ook hier van toepassing zal zijn :). Al dat hopeloze gedoe....
 
Gisteravond bij Total in Schiedam 20 minuten aan chademo gehangen - kon thuis na de Island challenge anders niet meer halen..
Het door Total gehanteerde systeem is niet echt werkbaar.. eerst binnen een code kopen voor 10 minuten laden - 8 cijfers.. wil je twintig minuten, dan twee codes kopen.. Beloofd wordt (= verkocht wordt) dan je laadt op 125A/400V - in de praktijk niet verder gekomen dan 60% (kwam niet verder dan max 86A). Na de eerste 10 minuten, de tweede code intikken.. En dan duurt het bijna 2 minuten voordat je op die 86A uitkomt). Uiteindelijk had ik er 48 km typical bij voor 8 euro en bijna een half uur tijd..(kopen, aansluiten, codes intikken..). terwijl ik gehoopt had op 125km.. Die prijs vind ik op zo'n moment niet zo'n punt, ga er toch niet elke dag staan - maar als ik een half uur sta te laden wil ik toch wel
krijgen wat verkocht is..

Heb die ervaring inmiddels vaker met chademo. Een enkele keer zit je op 250 km typical per uur... meer meestal veel lager, soms zelfs op niet meer dan 100. Vervelendste vind i dat het onvoorspelbaar is.... en het verschil is gewoon te groot.. klungelig gedoe eigenlijk ook.
Total is een drama!

Ik laad best vaak bij Fastned en TNM aan de CHAdeMO en haal atijd 120A, nooit een probleem.

De BP langs de A4 bij Schiphol heeft nu een TNM lader. Met 120A laden en dan ff wat etem bij LaPlace, ideaal!
 
Daar ben ik achter gekomen -;) Alleen zit Fastned nog niet in de Rotterdamse hoek ... ben daarna nog even bij Shell in Schiedam langs geweest - in de buurt en inderdaad een laadpunt - van TNM volgens mij. Die werkte prima. Morgen veel km's voor de boeg.. plan voor het eerst bij Fastned te laden - bij Velder aan de A2..

Total is een drama!

Ik laad best vaak bij Fastned en TNM aan de CHAdeMO en haal atijd 120A, nooit een probleem.

De BP langs de A4 bij Schiphol heeft nu een TNM lader. Met 120A laden en dan ff wat etem bij LaPlace, ideaal!
 
E-LaadNL deelt net dit artikel: ​INTERVIEW: “Utrechtse laadpalen kunnen ook stroom leverenâ€￾ - Elektrotechniek365

Wat een farce is dat weer zeg, sorry, wat wordt er toch een desinformatie verspreid. Zie dit filmpje:


In die video staan ze leuk te vertellen dat de auto's ook energie terug leveren wanneer dat nodig is. Vervolgens staan ze bij een reguliere laadpaal met daar aan een Tesla Model S en een Golf.

Het AC protocol kan überhaupt niet terug leveren en ook via DC kunnen beide auto's het niet.

De enige manier waarop je dit zou kunnen bereiken is met een CHAdeMO lader en dan met een Leaf of een e-NV200.

Ik baal dat er zo weer desinformatie de wereld in komt..
 
Last edited by a moderator:
E-LaadNL deelt net dit artikel: ​INTERVIEW: “Utrechtse laadpalen kunnen ook stroom leverenâ€￾ - Elektrotechniek365

Wat een farce is dat weer zeg, sorry, wat wordt er toch een desinformatie verspreid. Zie dit filmpje:


In die video staan ze leuk te vertellen dat de auto's ook energie terug leveren wanneer dat nodig is. Vervolgens staan ze bij een reguliere laadpaal met daar aan een Tesla Model S en een Golf.

Het AC protocol kan überhaupt niet terug leveren en ook via DC kunnen beide auto's het niet.

De enige manier waarop je dit zou kunnen bereiken is met een CHAdeMO lader en dan met een Leaf of een e-NV200.

Ik baal dat er zo weer desinformatie de wereld in komt..

Een BYD E6 zou naar het schijnt wel AC kunnen terugleveren.
 
Last edited by a moderator:
@Wido misschien even wat twitteren @RobinBerg030 dat dit niet kan. Er is veel onwetendheid. Vogens zijn Twitterprofiel rijdt hij ook BYD…..

Er is bovendien een grote issue met dit concept: het heeft invloed op het aantal laadcycli en dus de levensduur van de batterij.
Gegeven de huidige prijs van een batterij zou ik hier absoluut niet van willen weten.
Het is ook niet zo maar dat Tesla teruggeven niet toestaat of wil toestaan. Zij bieden immers 8 jaar garantie op de batterij.
 
Een BYD E6 zou naar het schijnt wel AC kunnen terugleveren.

Dat zou kunnen, maar dan raar dat je doet over komen dat een S het ook kan.

@Wido misschien even wat twitteren @RobinBerg030 dat dit niet kan. Er is veel onwetendheid. Vogens zijn Twitterprofiel rijdt hij ook BYD…..

Gedaan. Daar geeft hij aan dat het enkel BYD is. Hoopt er op dat andere EV's het ook gaan doen. Nou, ik gok er niet op.
 
In die video staan ze leuk te vertellen dat de auto's ook energie terug leveren wanneer dat nodig is. Vervolgens staan ze bij een reguliere laadpaal met daar aan een Tesla Model S en een Golf.

Ik heb wel eens eerders foto's gezien van dat project met die Tesla in beeld. Als je echter goed de laadkabels op de foto ging volgen kon je al zien dat die Tesla helemaal niet aangesloten was.
 
Ik heb wel eens eerders foto's gezien van dat project met die Tesla in beeld. Als je echter goed de laadkabels op de foto ging volgen kon je al zien dat die Tesla helemaal niet aangesloten was.

Ik vraag mij dus vooral af hoe veel subsidie er in het project gestopt is. Want tot nu toe lijkt het mij gewoon onzin wat niet goed onderbouwd is.

Vooral vervelend dat er zo mensen 'hoop' krijgen voor iets wat niet kan.
Dat zou lekker zijn. Even tot 100% laden bij een SuC en vervolgens terug leveren aan het net.... Mooi businessmodel als je je verveelt. Ik denk niet dat Tesla hier mee akkoord zou gaan :tongue:

Bijvoorbeeld ja.
 
Ik vond gisteren een briefje op de laadpaal bij ons in de wijk. Lijkt dat hybride rijders een ware strijd zijn begonnen in Pijnacker! Eerste briefje is volgens mij van iemand die denkt dat de publieke laadpaal (2 laadpunten) alleen van hem is. Reactie is van iemand die het wat beter begrijpt. Wat ben ik blij met de SuC's, alleen maar aardige Tesla rijders!

Briefje 1.jpg


Briefje 2.jpg
 
Ik vond gisteren een briefje op de laadpaal bij ons in de wijk. Lijkt dat hybride rijders een ware strijd zijn begonnen in Pijnacker! Eerste briefje is volgens mij van iemand die denkt dat de publieke laadpaal (2 laadpunten) alleen van hem is. Reactie is van iemand die het wat beter begrijpt. Wat ben ik blij met de SuC's, alleen maar aardige Tesla rijders!
Wow, dan ben je wel heel erg zelf ingenomen zeg! Een publieke paal == publiek. Daar mag iedereen laden, ook als het niet 'jouw wijk' is.

Jammer dat er al op deze manier met elkaar wordt om gegaan.