S-19910
Driving Model-S #19910
Kunnen we het ergens anders over hebben ?
Hoe zit het bvb met de laadinfra. in Groningen ?
:wink:
Hoe zit het bvb met de laadinfra. in Groningen ?
:wink:
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hoe zit het bvb met de laadinfra. in Groningen ?
:wink:
Heb die ervaring inmiddels vaker met chademo. Een enkele keer zit je op 250 km typical per uur... meer meestal veel lager, soms zelfs op niet meer dan 100. Vervelendste vind i dat het onvoorspelbaar is.... en het verschil is gewoon te groot.. klungelig gedoe eigenlijk ook.
Total is een drama!Gisteravond bij Total in Schiedam 20 minuten aan chademo gehangen - kon thuis na de Island challenge anders niet meer halen..
Het door Total gehanteerde systeem is niet echt werkbaar.. eerst binnen een code kopen voor 10 minuten laden - 8 cijfers.. wil je twintig minuten, dan twee codes kopen.. Beloofd wordt (= verkocht wordt) dan je laadt op 125A/400V - in de praktijk niet verder gekomen dan 60% (kwam niet verder dan max 86A). Na de eerste 10 minuten, de tweede code intikken.. En dan duurt het bijna 2 minuten voordat je op die 86A uitkomt). Uiteindelijk had ik er 48 km typical bij voor 8 euro en bijna een half uur tijd..(kopen, aansluiten, codes intikken..). terwijl ik gehoopt had op 125km.. Die prijs vind ik op zo'n moment niet zo'n punt, ga er toch niet elke dag staan - maar als ik een half uur sta te laden wil ik toch wel
krijgen wat verkocht is..
Heb die ervaring inmiddels vaker met chademo. Een enkele keer zit je op 250 km typical per uur... meer meestal veel lager, soms zelfs op niet meer dan 100. Vervelendste vind i dat het onvoorspelbaar is.... en het verschil is gewoon te groot.. klungelig gedoe eigenlijk ook.
Total is een drama!
Ik laad best vaak bij Fastned en TNM aan de CHAdeMO en haal atijd 120A, nooit een probleem.
De BP langs de A4 bij Schiphol heeft nu een TNM lader. Met 120A laden en dan ff wat etem bij LaPlace, ideaal!
E-LaadNL deelt net dit artikel: ​INTERVIEW: “Utrechtse laadpalen kunnen ook stroom leveren†- Elektrotechniek365
Wat een farce is dat weer zeg, sorry, wat wordt er toch een desinformatie verspreid. Zie dit filmpje:
In die video staan ze leuk te vertellen dat de auto's ook energie terug leveren wanneer dat nodig is. Vervolgens staan ze bij een reguliere laadpaal met daar aan een Tesla Model S en een Golf.
Het AC protocol kan überhaupt niet terug leveren en ook via DC kunnen beide auto's het niet.
De enige manier waarop je dit zou kunnen bereiken is met een CHAdeMO lader en dan met een Leaf of een e-NV200.
Ik baal dat er zo weer desinformatie de wereld in komt..
@Wido misschien even wat twitteren @RobinBerg030 dat dit niet kan. Er is veel onwetendheid. Vogens zijn Twitterprofiel rijdt hij ook BYD…..
Een BYD E6 zou naar het schijnt wel AC kunnen terugleveren.
@Wido misschien even wat twitteren @RobinBerg030 dat dit niet kan. Er is veel onwetendheid. Vogens zijn Twitterprofiel rijdt hij ook BYD…..
In die video staan ze leuk te vertellen dat de auto's ook energie terug leveren wanneer dat nodig is. Vervolgens staan ze bij een reguliere laadpaal met daar aan een Tesla Model S en een Golf.
Hoopt er op dat andere EV's het ook gaan doen. Nou, ik gok er niet op.
Ik heb wel eens eerders foto's gezien van dat project met die Tesla in beeld. Als je echter goed de laadkabels op de foto ging volgen kon je al zien dat die Tesla helemaal niet aangesloten was.
Dat zou lekker zijn. Even tot 100% laden bij een SuC en vervolgens terug leveren aan het net.... Mooi businessmodel als je je verveelt. Ik denk niet dat Tesla hier mee akkoord zou gaan :tongue:
Wow, dan ben je wel heel erg zelf ingenomen zeg! Een publieke paal == publiek. Daar mag iedereen laden, ook als het niet 'jouw wijk' is.Ik vond gisteren een briefje op de laadpaal bij ons in de wijk. Lijkt dat hybride rijders een ware strijd zijn begonnen in Pijnacker! Eerste briefje is volgens mij van iemand die denkt dat de publieke laadpaal (2 laadpunten) alleen van hem is. Reactie is van iemand die het wat beter begrijpt. Wat ben ik blij met de SuC's, alleen maar aardige Tesla rijders!
vergelijkbaar met mensen die vinden dat de openbare parkeerplaats bij hen voor de deur exclusief voor hen is.Wow, dan ben je wel heel erg zelf ingenomen zeg! Een publieke paal == publiek. Daar mag iedereen laden, ook als het niet 'jouw wijk' is.
Jammer dat er al op deze manier met elkaar wordt om gegaan.
vergelijkbaar met mensen die vinden dat de openbare parkeerplaats bij hen voor de deur exclusief voor hen is.