Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Ik laad nu regelmatig op in parking Antwerpen Centraal. De auto geeft aan te laden tegen 3x230V en 16 ampère.

Echter is dit station 32A, de auto geeft bij de ampère ook aan 16/20 , maar ik kan de ampère niet verhogen. De kabel is ook 32 ampère.

Iemand ervaring met dit laadstation?
 
Ik laad nu regelmatig op in parking Antwerpen Centraal. De auto geeft aan te laden tegen 3x230V en 16 ampère.

Echter is dit station 32A, de auto geeft bij de ampère ook aan 16/20 , maar ik kan de ampère niet verhogen. De kabel is ook 32 ampère.

Iemand ervaring met dit laadstation?
Heb je wel de (optionele, en niet meer leverbare) dual charger in je auto?
 
Nee ik heb de gewone single charger.

Ik kan het maar niet gevonden krijgen op internet, hoe kan die nu eigenlijk laden? Ik heb 3x240V 32A zonder neuter, ik heb de fivari lader besteld en de oplossing daar zou zijn om dan met 2 fase te gaan laden, maar is dat dan aan 16A of 32A?
 
Zojuist op de Hulp Nodig pagina van Booking.com een algemeen bericht achtergelaten of ze een selectiefilter willen gaan toepassen voor het hebben van oplaadvoorzieningen... ben benieuwd hoe ze reageren...

Dan zal ik er eentje zetten voor de destination chargers. Oplaadvoorzieningen kunnen ook 3 Kw paaltjes zijn die een dag of langer bezet kunnen blijven. Het verschil moet wel duidelijk blijven. Op deze manier kunnen ook straks andere fabrikanten van nextgen EV's over de streep getrokken worden,
 
  • Like
Reactions: HWS
Wat maak jij op uit dat artikel @Hans Noordsij ? Er lijkt vrij weinig in te staan over wat die nieuwe standaard dan gaat zijn?

"The program behind the new Chinese charging standard, which supports both DC fast-charging and level 2 charging, is by far the most ambitious EV infrastructure program currently in development."

Ik maak hieruit op dat het nog niet duidelijk is hoe deze standaard er precies uitziet. Ook is niet bekend hoe snel "DC fast-charging" werkt. Is dat 50kW? 150kW? Meer?