Ik ontgrendel ook niet bewust mijn Model X en Model 3, maar hij herkent wel de keyfob of telefoon en ontgrendelt dus automatisch als ik bij de auto sta en met een pasje langs de laadpaal ga.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nope, heb hetzelfde. Als het geen tesla lader is moet ik hem altijd via de app of display van de M3 ontkoppelen. Zelfs als auto al ontgrendeld is.... Verbaas mij er ook over. Je zou denken dat als auto ontgrendeld is en laadsessie gestopt is (door auto of laadpaal) dat de laadpoort zich ook zelf ontgrendelt???Inmiddels al een aantal maanden trotse eigenaar van de Model 3, maar er is nog één punt wat ik niet helemaal snap.
Elke keer dat ik aan publieke laadpaal sta, moet ik in de app eerst de "laadpoort ontgrendelen" alvorens ik de kabel aan de Tesla kant eruit kan trekken. In mijn vorige Plugin hybride was het niet nodig.
De stappen die ik doe:
1. De laadpaal scannen met de NewMotion pas.
2. Het laden stopt dan. De kabel aan de paal kant eruit trekken.
3. De kabel aan de Tesla kant eruit proberen te trekken. Zit muurvast.
Ook het openen van de auto (via de app), of één van de deuren, of kofferbak heeft geen effect.
Hierdoor moet ik nu elke keer al lopend naar de auto de app openen, het laden stoppen en de laadpoort ontgrendelen.
Ben ik de enige die dit heeft?
Laadpaal bepaalt niet het ontgrendelen van de laadpoort van de auto... dus dat lijkt me niet/onmogelijk....Ligt waarschijnlijk aan de software van de paal. Ik merk dat het per laadpaal verschilt. Sommigen gaat het net beschreven volgorde goed, andere niet helaas.
Dit verbaasde mij laatst ook tijdens het superchargen. Maar andersom geredeneerd is er ook wel wat voor te zeggen.Nope, heb hetzelfde. Als het geen tesla lader is moet ik hem altijd via de app of display van de M3 ontkoppelen. Zelfs als auto al ontgrendeld is.... Verbaas mij er ook over. Je zou denken dat als auto ontgrendeld is en laadsessie gestopt is (door auto of laadpaal) dat de laadpoort zich ook zelf ontgrendelt???
Dit verbaasde mij laatst ook tijdens het superchargen. Maar andersom geredeneerd is er ook wel wat voor te zeggen.
Als ik mijn Golf GTE ontgrendelde stopte de auto met stroom afnemen van de laadpaal.
Stel dat ik mijn M3 parkeer bij een SuC, nog even mijn creditcard-houder wil pakken oid, en hij ontgrendeld direct. Dan moet hij daarna weer opstarten. Kost wellicht ook een sessie, in het geval van een Supercharger (Tenminste, ik denk dat het daar 'laadkabel los = einde sessie is).
Bij mijn GTE moet je eerst het laden stoppen, en dan pas de auto openen. Als je de auto opent, en dan de sessie stopt, zit de stekker aan de autokant ook muurvast. En soms zit hij zonder reden muurvast, dan is de enige optie re-cyclen: Auto op slot, paal weer starten, paal stoppen, auto openen.Nope, heb hetzelfde. Als het geen tesla lader is moet ik hem altijd via de app of display van de M3 ontkoppelen. Zelfs als auto al ontgrendeld is.... Verbaas mij er ook over. Je zou denken dat als auto ontgrendeld is en laadsessie gestopt is (door auto of laadpaal) dat de laadpoort zich ook zelf ontgrendelt???
Je haalt de CCS en Type-2 door elkaar. CCS wordt alleen gebruikt voor DC snelladen, en daarvoor heb je bij de MS en MX een adapter nodig. De Type-2 aansluiting op de destination chargers is precies dezelfde als op openbare AC laadpalen, en kan dus door elke Tesla zonder adapter gebruikt worden. Met een dip-switch kan de eigenaar van een destination charger bepalen of deze ook niet Tesla's ondersteunt. Dit geldt overigens ook voor de Tesla Wall Charger.Hoe zit het eigenlijk met stekker op de destination chargers van Tesla. Als ik het goed begrijp zijn dit echte Tesla chargers (dus ik neem aan alleen bruikbaar voor Tesla's, i.t.t. bijvoorbeeld NewMotion of Nuon palen), maar tot de Model 3 was meen ik de de-facto aansluiting op een Tesla die speciale Tesla-aansluiting.
Kan ik hieruit afleiden dat de destination chargers zo'n aansluiting hebben? Of hadden die altijd een Type-2 in Europa en moesten Tesla-rijders voor destination chargers altijd al een adapter gebruiken?
En als ik toch aan het vragen ben, worden de kosten van een destination charger op dezelfde manier automatisch belast als een supercharger d.m.v. het herkennen van de auto (d.w.z. zonder pasje ofzo)?
Je haalt de CCS en Type-2 door elkaar. CCS wordt alleen gebruikt voor DC snelladen, en daarvoor heb je bij de MS en MX een adapter nodig. De Type-2 aansluiting op de destination chargers is precies dezelfde als op openbare AC laadpalen, en kan dus door elke Tesla zonder adapter gebruikt worden. Met een dip-switch kan de eigenaar van een destination charger bepalen of deze ook niet Tesla's ondersteunt. Dit geldt overigens ook voor de Tesla Wall Charger.
De Type-2 aansluiting op een MS en MX is een aangepast type die zowel AC als DC snelladen ondersteunt. Snelladen met deze modellen kan alleen zonder adapter bij Tesla Superchargers. Bij alle andere snelladers heb je of de CCS of de ChaDeMo adapter nodig voor deze modellen.
Meer info: EV Connectors – Type 1, Type 2, CCS, CHAdeMO [Visual Guide]
AH, dat was mij dus niet bekend (dat alle Tesla's in Europa al een Type-2 aansluiting hadden)Je plaatje toont de US versie van de Tesla plug.
Bedankt hier kan ik mee verder.De NewMotion laadpas heeft het grootste bereik, is gratis te krijgen (geen abonnementskosten) en redelijke prijzen. NewMotion is recent wel overgenomen door Shell...
Plugsurfing is de tweede optie; iets kleiner qua bereik mar eveneens geen abonnementskosten en redelijke prijzen.
Je kan een hele hoop opties vergelijken op Laadpas Top 10 | 100% onafhankelijk | Tot 900% goedkoper
Ik weet niet of dit in dit draadje thuis hoort, maar toch een opmerking over de vindbaarheid van de SUC's. Ik kwam vandaag vanuit de Eifel met 5% lading in Urmond aan om bij te laden voor de rit naar huis. Het was op dat moment 'matig' weer (regen en wind). De SUC kon ik in eerste instantie niet vinden. Parkeerplaats van der Valk was goed vol veel heen en weer rijdende ICE's ... De SUC's liggen verstopt achter het hotelgebouw ontdekte ik dankzij een vriendelijke ICE-er. Ik was overigens niet de enige zoekende Tesla-rijder. Waarom zie ik wel richtingbordjes voor de trage laders van andere merken en niet zoiets voor Tesla.
Jullie begrijpen wellicht dat ik ineens een aanval van 'range anxiety' kreeg , wat gelukkig snel gecureerd werd .