Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Je hebt dan toch echt een laadpas nodig! Niemand in de buurt die ramonneke kan helpen?

Ik sta thuis dus het is geen ramp en geen nood. Passen moeten ergens zijn maar ik kan nu niet over de nacht de auto laden.

Het is jammer dat je niet je mobiel kunt gebruiken met een RFID. Je kunt tegenwoordig ook contactloos betalen met je mobiel dus laden zou toch ook gewoon contactloos met je mobiele moeten kunnen.
 
Toch nog maar eens naar één van de palen gewandeld en met daglicht geïnspecteerd. Nergens een nummer maar er moet toch wel ergens iets staan en daarop opende ik één van de stekkerdozen en daar staan 2 nummers:

IMG_20191023_082223.jpg IMG_20191023_082244.jpg

Zo maar even proberen want één van de 2 nummers zal wel het connector ID zijn.
 
Contact gezocht met het nummer op de paal. Dat bleek Engie, zij konden niets doen en verwezen mij door naar New Motion. New Motion kon niets doen want het was geen New Motion paal. Opnieuw contact met Engie die aangaven dat zij enkel het beheer doen maar geen laadsessie kunnen starten. Nummer van EVBox gekregen en gebeld maar het was druk en automatisch teruggebeld. Helaas kon ik toen niet opnemen, weer gebeld en opnieuw terug laten bellen. Na het doorgeven van m'n New Motion pas nummer staat nu de auto te laden!

Ik moest aan EVBox het EVB en CON nummer doorgeven. Straks aan het einde van de sessie terug bellen want anders krijg ik de kabel niet uit de laadpaal.

Mocht iemand ooit hetzelfde probleem hebben bij een EVBox paal. Het nummer is 0887755444

PS. Inmiddels ook bekend waar m'n laadpas(sen) zijn. Voortaan laat ik ze gewoon in de auto liggen!
 
Mooi dat het is opgelost. Bedenk wel dat je een financieel risico loopt als je passen worden gestolen, er is immers geen authorisatie dus iedereen kan de passen gebruiken. Het kost ook (veel) tijd om passen te blokkeren. Op tweakers was het voorbeeld van iemand die honderden euro's kwijt was aan vermoedelijk een taxi (heel veel en iedere dag geladen).
 
Mooi dat het is opgelost. Bedenk wel dat je een financieel risico loopt als je passen worden gestolen, er is immers geen authorisatie dus iedereen kan de passen gebruiken. Het kost ook (veel) tijd om passen te blokkeren. Op tweakers was het voorbeeld van iemand die honderden euro's kwijt was aan vermoedelijk een taxi (heel veel en iedere dag geladen).
Iedereen weet wel een plekje in de auto, waar een ander ze ook bij een inbraak niet zomaar vindt. Zo vaak gebruik je ze niet.
en als je auto in zijn geheel gestolen wordt zijn die pasjes wel je kleinste probleem.
 
Mooi dat het is opgelost. Bedenk wel dat je een financieel risico loopt als je passen worden gestolen, er is immers geen authorisatie dus iedereen kan de passen gebruiken. Het kost ook (veel) tijd om passen te blokkeren. Op tweakers was het voorbeeld van iemand die honderden euro's kwijt was aan vermoedelijk een taxi (heel veel en iedere dag geladen).

Lijkt me een kwestie van de pas uit de app halen en klaar toch?
 
Het duurt een tijd voordat dat bij de laadpalen bekend is. Het duurt immers ook een tijd voordat de rekening binnenkomt. Als je laadpas wordt gestolen zonder dat je het weet heb je tenminste 1 maand, maar met een beetje pech nog veel meer schade aan de broek.

In principe wordt er maar 1x per maand gefactureerd, dus het loskoppelen van de betaalmethode helpt niet echt. Het pasjes systeem is nog onvolwassen.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: MusQueTear
Die palen in bij Wildlands in Emmen zijn 22kW gedeeld over 2 aansluitingen, als je geen buurman hebt krijg je 22kW, anders 11kW. Overigens zijn er heel veel straatpalen die zo werken (maar dan meestal max 25A ipv 32A). In de NewMotion-app staan ze altijd als 11kW.
Had ik ook. De eerste factuur had meer dan twee maanden nodig. Nu gaat het wel beter. Maar een maand zit er altijd wel tussen.
 
Ik sta thuis dus het is geen ramp en geen nood. Passen moeten ergens zijn maar ik kan nu niet over de nacht de auto laden.

Het is jammer dat je niet je mobiel kunt gebruiken met een RFID. Je kunt tegenwoordig ook contactloos betalen met je mobiel dus laden zou toch ook gewoon contactloos met je mobiele moeten kunnen.

Ik stond afgelopen weekend bij een laadpaal waar je losse euro's in moest gooien. Zeg maar een veredelde sigarettenautomaat. Ik eerst euro's wisselen en toen met een paar uurtjes wachten. Het werkte prima !
 
Hoe zit het bij jullie met de afschrijvingen van laden aan een publieke paal? ik heb mijn TM3 sinds Augustus. Sindsdien al meerdere keren aan de publieke paal bij mij in de straat gehangen. Met verschillende betaalmiddelen betaald (TravelCard, newmotion, Einfach) maar nog nooit een afschrijving of factuur gezien?

Had ik ook. De eerste factuur had meer dan twee maanden nodig. Nu gaat het wel beter. Maar een maand zit er altijd wel tussen.
 
Stond gisteren samen met een andere M3 geparkeerd in de parkeer garage in het centrum van Lille. Hier waren twee plekken voor gereserveerd bij de ingang.

Ik zag alleen dat mijn collega M3 wel zijn kabel had ingeplugd maar niet stond te laden :(

Geen nood, ik heb je even geholpen door het laden te activeren met mijn kaart :D

Haha, hoe vriendelijk was het ontvangstcomité toen je bij je auto terugkwam?