Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben treinbestuurder in Antwerpen Centraal en heb vorige maand een M3 SR+ gekocht.
Ook ik ondervind problemen voor te laden aan de laadpalen in de B parking Antwerpen Centraal.
Heb telefonisch contact gehad met de firma die deze palen beheerd in opdracht van B parking.
Ze kunnen met 95 % zekerheid stellen dat het niet aan de M3 ligt maar aan de laadpalen.
Enigste oplossing is het vervangen van deze door andere laadpalen die wel met de M3 overweg kunnen.
Maar daar beslist B parking over ...

Follow Up : heb eens mijn licht opgestoken bij B parking en kreeg dit antwoord :

We danken u voor uw mail.

Momenteel loopt er een project om de laadpalen te vervangen. Een nieuwe bedrijf zal de laadpalen van de parkings normaal nog dit jaar vervangen en beheren.

Laat ons hopen dat dit spoedig gebeurd en wel werkt met de M3 ...
 
Ik ben treinbestuurder in Antwerpen Centraal en heb vorige maand een M3 SR+ gekocht.
Ook ik ondervind problemen voor te laden aan de laadpalen in de B parking Antwerpen Centraal.
Heb telefonisch contact gehad met de firma die deze palen beheerd in opdracht van B parking.
Ze kunnen met 95 % zekerheid stellen dat het niet aan de M3 ligt maar aan de laadpalen.
Enigste oplossing is het vervangen van deze door andere laadpalen die wel met de M3 overweg kunnen.
Maar daar beslist B parking over ...


Je hoort dat wel vaker. Ik heb zelf voor thuis een laadpaal gemaakt met een oude Phoenix controller (2014) maar deze doet sommige moderne EV's ook niet ondersteunen. Antwoord van Phoenix was dat het opgelost zou zijn met een nieuwe controller.

Blijkbaar is er in de loop van tijd aan dat 'charge protocol' gesleuteld waardoor oude controllers soms niet goed samenwerken met moderne EV's.
 
Yep, kleine week oud!

EW68EN-XkAA7rk4


Fastned on Twitter

Fastned opens first station in Amsterdam
 
  • Love
Reactions: ramonneke
Dat ze die palen gewoon langs de weg hadden laten staan. En dan ombouwen als noodlaad station :)
Leuk idee maar die palen kregen natuurlijk niet de nodige voeding om een EV op te laden.

Ik vind geen technische gegevens van de Nederlandse praatpalen, maar de Belgische waren uitgerust met ofwel een koperpaar (voor telefonie) ofwel een SIM-kaart, batterij en klein zonnepaneel.

Als je zelf zo een laadpraatpaal wil kopen:
Autolaadpaal2019 - koopeenpraatpaal.nl