De idioot lijkende plannen zijn een combinatie van een lagere kWh-prijs maar wel een toeslag op niveau van piekverbruik. Als je dus je piekverbruik kan beperken, zou je met een EV inderdaad je kostprijs kunnen laten dalen, terwijl iemand zonder EV procentueel gezien een mindere daling zal zien.
Ik spreek niet specifiek over het verbruik van een Model X, want niet alleen doet ie 250Wh/km maar bovendien is het ook nog eens een auto van 100K. Ik moet al hard zoeken om een vergelijkbare diesel te vinden, en de diesels van die klasse verbruiken ook meer dus dan loopt de vergelijking ook gewoon mee op.
Dit moet je overigens ook meenemen in je vergelijk:
Ik spreek niet specifiek over het verbruik van een Model X, want niet alleen doet ie 250Wh/km maar bovendien is het ook nog eens een auto van 100K. Ik moet al hard zoeken om een vergelijkbare diesel te vinden, en de diesels van die klasse verbruiken ook meer dus dan loopt de vergelijking ook gewoon mee op.
Dit moet je overigens ook meenemen in je vergelijk: