Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Ik was net bij het Fastned station in Terschuur (zit niet bij hm 78.4 zoals op de site staat maar 52). Mijn auto wou de eerste 3 keer niet laden. Het station lijkt het Max ampère niet af te geven. Na handmatig op 32 gezet te hebben sprong de auto naar 26 en ging het laden met 80km/u.

Het concept voelt niet heel slim aan (ver weg van tankstation en alleen snelladen voor chademo) maar toch handig.

emutuby7.jpg
 
Ik was net bij het Fastned station in Terschuur (zit niet bij hm 78.4 zoals op de site staat maar 52). Mijn auto wou de eerste 3 keer niet laden. Het station lijkt het Max ampère niet af te geven. Na handmatig op 32 gezet te hebben sprong de auto naar 26 en ging het laden met 80km/u.

Het concept voelt niet heel slim aan (ver weg van tankstation en alleen snelladen voor chademo) maar toch handig.

emutuby7.jpg

Daar kan Fastned spijtig genoeg niet veel aan veranderen. Zolang Tesla hun supercharger protocol voor zich houdt kan niemand anders er laadstations voor maken. Tot zolang hangen we van Tesla's gewilligheid om (dure) adapters te ontwikkelen voor de bestaande DC protocollen (CHAdeMO / DC Combo)
 
Ik was net bij het Fastned station in Terschuur (zit niet bij hm 78.4 zoals op de site staat maar 52). Mijn auto wou de eerste 3 keer niet laden. Het station lijkt het Max ampère niet af te geven. Na handmatig op 32 gezet te hebben sprong de auto naar 26 en ging het laden met 80km/u.

Het concept voelt niet heel slim aan (ver weg van tankstation en alleen snelladen voor chademo) maar toch handig.

emutuby7.jpg

Ik heb daar ook lang zitten prutsen met de 2 verschillende startknopjes en de 2 verschillende displays die allebei iets melden over het in werking zetten van het laadproces. Niet heel intuitief als je het mij vraagt. (inderdaad ongeveer max 75km/u)
 
Last edited:
Even ter vergelijking: ik was van vandaag bij het Toyota Hoofdkantoor in Japan en daar staat slechts 1 lader. Meer voor de show. Ze zetten tot nu toe vooral in op PHEV's en onderzoeken Fuel Cell technologie. Ben benieuwd hoe Tesla het daar doet straks. Wat publieke laadinfra is NL ze slecht nog niet.
 

Attachments

  • ImageUploadedByTapatalkHD1389706806.433891.jpg
    ImageUploadedByTapatalkHD1389706806.433891.jpg
    95.1 KB · Views: 253
Volgende week moet ik van Utrecht naar Oostduinkerke (Koksijde)

Misschien moet ik dezelfde avond weer terug.
Ik was van plan in Oosterhout af te toppen. De afstand is dan nog zo’n 220 km enkele reis en zal via Antwerpen en Gent voeren.
Weet iemand of op die route laadpunten beschikbaar zijn waar ik 22KW kan laden met Mennekes?
Als ik 4 uur aan een paal moet hangen, duurt me dat te lang. Dan moet ik helaas de ICE van stal halen.

In de panne (buurgemeente van koksijde) is er een bluecorner 3F31A paal. En met de kusttram kom je in koksijde terecht...
 
In de panne (buurgemeente van koksijde) is er een bluecorner 3F31A paal. En met de kusttram kom je in koksijde terecht...

Dank voor de tip. Ik was net aan het zoeken, maar kon niet op het woord kusttram komen.
MIjn zoon doet derde graad wetenschappen-wiskunde in Oostduinkerke. Voor een voorlichtings bijeenkomst vervolgonderwijs zou ik daar graag met de Tesla heen gaan.
Opladen met een gewoon stopcontact aan school brengt me niet terug. Als de neuter al geen roet in het eten gooit.
 
ik ontving zojuist (via email) mijn eerste factuur van the new motion, voor publiek laden.
1x een 'the new motion' laadpunt gebruikt en 3x een paal van E-laad. Wat me opviel was dat de sessie bij de new motion laadpaal gratis was. Enig idee waarom?
De beheer/eigenaar van een laadpaal kan aangeven of hij het verbruik wil door berekenen.

Kan het zo zijn dat die paal gratis was? Waar stond hij?

Hier overigens nog steeds geen rekening van Essent. Ik laad vrolijk verder!
 
Gratis laden bij een lolo. Doet me denken aan die grap: "wat kost een druppel benzine?" 'Niets' "nou, druppel hem dan maar vol."

Haha, dat zag ik soms mensen ècht doen bij het zelf tanken. Druppeltje na druppeltje om hem maar vooral heeeelemaal vol te krijgen, de benzine zou morgen immers een cent duurder kunnen zijn.
En anderen maar wachten..... Ik noem het prostaattanken...:wink:
 
ik ontving zojuist (via email) mijn eerste factuur van the new motion, voor publiek laden.
1x een 'the new motion' laadpunt gebruikt en 3x een paal van E-laad. Wat me opviel was dat de sessie bij de new motion laadpaal gratis was. Enig idee waarom?

Ik meen ergens gelezen te hebben dat de eerste keer laden bij TNN met de Tesla pas inderdaad gratis zou zijn. Je hebt toch wel minimaal 3 dagen aan die lolo gehangen hoop ik? Ik moet bekennen dat ik na ruim 5000 km nog geen enkele keer publiek geladen heb, op een paar koppen koffie in Oosterhout na...