You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hoe ziet zo'n Scandinavisch kastje er uit? Ik wist niet dat deze al bestaan. Scheelt inderdaad weer ontwikkelkosten (+keurmerk gedoe, etc) voor potentiele aanbieders van langzaam laden initiatieven.
Hoe ziet zo'n Scandinavisch kastje er uit? Ik wist niet dat deze al bestaan. Scheelt inderdaad weer ontwikkelkosten (+keurmerk gedoe, etc) voor potentiele aanbieders van langzaam laden initiatieven.
Gisteren weer een discussie gehad over bereik en laadpalen met een petrolhead... zijn stelling was: ja leuk die laadpalen, maar het zijn er maar 3.000 en ze staan altijd op plekken waar je net niet hoeft te zijn.
Toen bedacht ik me: wacht eens even.... Er zijn geen 3.000 laadpunten... Er zijn er minimaal 500 miljoen. Ieder huis heeft er minstens 50. Weliswaar niet zo snel, maar dat is voor heel veel mensen ook geen probleem. De vraag zal worden: hoe unlocken wij dit e-goud? Hoe rekenen we dat af?
In Noorwegen/Zweden/Finland vond je al tientallen jaren geleden Schuko's op alle parkeerplaatsen, om de standkachel in koude winters aan te houden. Laat dat een voorbeeld zijn voor andere landen en maak goedkope kastjes voor huishoudens die hun stroompunt willen aanbieden en zo iets willen verdienen. Een soort crowdsourced aanbieder voor langzame maar overal aanwezige oplaadpunten. Misschien iets voor ons gesprek Jean?
Had ik ook bedacht, maar misschien kun je in sommige auto's het laden wel terugschroeven tot 1A bijvoorbeeld. De mens probeert altijd slimmer te zijn dan datgene wat al bedacht (en ingevoerd) is...:wink:Met betrekking tot het slechts parkeren op openbare (laad)parkeerplaatsen als er ook daadwerkelijk gelaad wordt, vraag ik mij af in welk tijdperk we leven.
Dit moet toch gemakkelijk op te lossen zijn?
Er is elektriciteit voorhanden, dus met een beetje elektronica moet het mogelijk zijn om (elektronisch af te rekenen) parkeertarief afhankelijk te maken van het al dan niet gelijktijdig laden?
Dus parkeertarief A gedurende laden + eerste kwartier na stoppen laden, om de tijd te geven het voertuig te verplaatsen.
Blijft het voertuig staan, gaat daarna het hogere (en in ieder geval hoger dan de omliggende plaatsen) parkeertarief B in.
Simpel en dat werkt volgens mij nog altijd het beste!
Bespreek dat zeker eens met Jean. Is namelijk precies de suggestie die ik aan hem deed. Ik heb al wel ideeën over de uitvoering (techniek en facturatie). Ik was niet van plan zelf het initiatief te nemen om zoiets in te markt te zetten: te groot financieel risico. Maar ik wil best bijdragen aan het concept.
idd, zelf ook al een de stroomtoevoer wat lager gezet dan mogelijk was bij een publieke paal in maasmechelen :redface:Had ik ook bedacht, maar misschien kun je in sommige auto's het laden wel terugschroeven tot 1A bijvoorbeeld. De mens probeert altijd slimmer te zijn dan datgene wat al bedacht (en ingevoerd) is...:wink:
Had ik ook bedacht, maar misschien kun je in sommige auto's het laden wel terugschroeven tot 1A bijvoorbeeld. De mens probeert altijd slimmer te zijn dan datgene wat al bedacht (en ingevoerd) is...:wink:
Dan wordt het dus een minimaal aantal amperes dat geladen moet worden, om niet in het hogere parkeertarief te geraken!
Goed idee om zelf een open brief te schrijven namens de gebruikers van het Tesla forum en daarin je zorgen te delen over de gewijzigde laadtarieven. Het Formule E team is niet degene die je zou moeten aanschrijven, maar die het namens jullie bij de overheid zou kunnen aankaarten. Overigens zit een van de forumleden in het Formule E team :wink:: http://www.nederlandelektrisch.nl/thema/formule-e-team/organisatie/
Technisch waarschijnlijk niet echt moeilijk nee. Grootste uitdaging uiteraard: standaardisatie / hoe krijg je alle betrokkenen precies op 1 lijn?Of het hele laden en parkeerbelasting betalen in de Yellowbrick app, inclusief ook een reserveringsoptie voor een laadplek. Dat laatste is echt cruciaal voor de acceptatie van shorter range EV's. Mijn vrouw in haar i3 vindt het geen probleem om naar Delft of Leiden te rijden (75km) maar de wetenschap dat ze misschien niet terug kan komen omdat de laadpaal bezet is, levert een soort pre-trip range anxiety op. Met moderne middelen en samenwerking moet dit toch oplosbaar zijn? Ik heb een functioneel ontwerp wel in mijn hoofd zitten.
Helaas! Het Pilot signaal staat 6A t/m 80A toe. Lager dan 6A kan je niet adverteren.Had ik ook bedacht, maar misschien kun je in sommige auto's het laden wel terugschroeven tot 1A bijvoorbeeld. De mens probeert altijd slimmer te zijn dan datgene wat al bedacht (en ingevoerd) is...:wink:
Zo had ik dat niet bedoeld... maar andersom: als een EV-rijder parkeert en aansluit om de auto te laden, kan hij in sommige auto's misschien wel op een heel lage waarde laden, bijvoorbeeld die genoemde 3 of zelfs 1 Amp. En op die manier een hele tijd het moment uitstellen dat de auto terugmeldt aan de laadpaal dat de accu volledig geladen is.Helaas! Het Pilot signaal staat 6A t/m 80A toe. Lager dan 6A kan je niet adverteren.
Aangeven of de afnemer 1 of 3 fase mag afnemen zit er al helemaal niet in.
Zo had ik dat niet bedoeld... maar andersom: als een EV-rijder parkeert en aansluit om de auto te laden, kan hij in sommige auto's misschien wel op een heel lage waarde laden, bijvoorbeeld die genoemde 3 of zelfs 1 Amp. En op die manier een hele tijd het moment uitstellen dat de auto terugmeldt aan de laadpaal dat de accu volledig geladen is.
Dat heeft met de grenzen van het pilotsignaal niet zoveel van doen.
Mode 3 is wat we nodig hebben. Je hebt een type2 kabel nodig. Da's de normale laadkabel die je bij openbare palen gebruikt.Ergens op een kaart heb ik gezien dat er een publieke laadpaal staat in Brugge, Torhoutsesteenweg.
Blijkt deze nu te staan aan sterrenrestaurant Hertog Jan (vandaag gezien).
Het is een groene paal met 2 aansluitingen en er staat op vermeld "mode 3".
Wat betekent dit? Welke kabel heb je dan nodig?
Ergens op een kaart heb ik gezien dat er een publieke laadpaal staat in Brugge, Torhoutsesteenweg.
Blijkt deze nu te staan aan sterrenrestaurant Hertog Jan (vandaag gezien).
Het is een groene paal met 2 aansluitingen en er staat op vermeld "mode 3".
Wat betekent dit? Welke kabel heb je dan nodig?
Mitsubishi Outlander. Batterij capaciteit : 12KWh (normale rijstijl, normale condities)
... Hiermee kun je ca. 30km rijden.