Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben het al wat gewoon. En kan er vrij goed mee omgaan. Zowel met sterke dalingen als stijgingen. Voorlopig blijft mijn doel 4k$ a 5k$ tegen oktober 2023.
En we zitten goed op schema. Extra'tjes tussendoor zijn leuk meegenomen. Gisteren tijdens het Diner bij zonsondergang hier in Kroatië toch een paar keer stiekem gekeken op de telefoon.
View attachment 566998

Leuk plekje!
"The man with the magic hands"
 
Geniet van julle vakantie Frank en doe Dirk de groeten!
De groeten terug. We hebben hier wel corona op(en)gedaan
20200721_185825.jpg
 
  • Like
Reactions: ebullio
Vreemde koersontwikkeling slechts een dag voor de Q2 cijfers. Alsof $1.500 een soort natuurlijk plafond vormt.

Als je ziet dat de koers die voor optieschrijvers het meest gunstig is aanstaande vrijdag bij afloop van de optiecontracten ($1450) zullen de market makers en hedge funds er veel voor over hebben om de koers naar 1450 te krijgen/manipuleren.
Of dat deze week ook gaat lukken is de vraag.
101962BF-2661-483A-8EBF-9D8DF503C884.jpeg
 
Spannend. Morgenavond de halfjaarcijfers. Wat verwachten jullie dat dit gaat doen met de koers? Enorme daling als het tegenvalt (geen winst) maar zal het ook enorm stijgen als ze winst maken? Heb het idee dat uitkomst winst al is ingeprijst in de koers.
nee joh, voor de koers maakt dat helemaal niks uit. Het is wat de gek er voor geeft. Plus de koers manipulatie met OTM opties. “Tesla still not making any money actually selling cars”.

** Mars colonization secured **
 
Ik moet zeggen dat ik er weinig van begrijp. Iedereen heeft het sinds de positieve Q2 productiecijfers over wat er vandaag (22 juli) wel niet gaat gebeuren.

We hadden die korte enorme stijging vorige week en ik dacht dat het toen begon. Maar het zakt als een plumpudding in elkaar. Zeg maar, gigantisch voorspel en toen kwam haar vader binnen...

Zou de mogelijke toetreding tot de S&P500 al vorige week in de prijs gebakken zijn?
 
Ik ben met evenveel stomheid geslagen (en een illusie armer voor de korte termijn. Mijn voorspelde $2000,- komt er echt niet meer aan vandaag. Welke gekken zo goedkoop verkopen? Het zijn er ook niet al te veel, dus hetzelfde spel als de vorige week lijkt op de wagen. Wat zou kunnen is dat particulieren niet willen verkopen, maar ook niet durven uitbreiden (geld op...) en de markt nu voor de pros is en deze week naar 1450 wordt gekoerst, gezien de verdeling van de opties. Hoe die indexfondsen dan aan 26 miljoen aandelen gaan komen en ook de shorts nog een veilig heenkomen weten te vinden bij deze volumes van nog geen miljoen stuks per dag...
Als je de fundamentals (afgezet tegen big auto) bekijkt en de solar ziet verdrievoudigen, een dikke vette fabriek in Texas die de amerikaanse omzet ruim gaat verdubbelen ziet, Tesla om personeel zit te springen, het bedrijf ondanks al die investeringen in een Corona-kwartaal een half miljard cashflow genereert, er een verrassend goede FSD aan lijkt te komen, S&P inclusion een kwestie van dagen is en Tesla nu al de prijzen verlaagt, niet omdat het moet maar omdat het kan (terwijl de concurrentie nog geen winstgevende EV heeft en daarom blijft hangen in (is veroordeeld tot) de ICE-legacy). BEATS ME, maar ik ga gewoon lekker bijkopen. Eerst Turbo's long, daarna switchen en aandelen toevoegen. OFWEL vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan.
My guess: Wall street analisten concluderen "Tesla maakt alleen winst door de ZEF credits, dus per saldo is het eigenlijk een verliesgevende onderneming als het op eigen productie aankomt".