Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Even iets anders, PapaFox sprak van prijsmanipulatie (rond de 1500€ houden) in z'n laatste 2 posts. Iemand een idee hoe m'n zoiets doet? Vind ik altijd interessant.
Zeker interessant...
Vooral deze paragraaf in de bijdrage van Papa Fox van gisteren:
I continue to believe that someone other than the usual hedge funds and market makers is doing this capping of TSLA. Whereas the usual suspects like to do dips into market open, a big mandatory morning dip and a dip into close, these manipulators do more of a full-court press.


.
 
Zeker interessant...
Vooral deze paragraaf in de bijdrage van Papa Fox van gisteren:
I continue to believe that someone other than the usual hedge funds and market makers is doing this capping of TSLA. Whereas the usual suspects like to do dips into market open, a big mandatory morning dip and a dip into close, these manipulators do more of a full-court press..

Vooral het technische aspect...dan moet je toch aandelen op de markt aanbieden aan een lagere prijs of met bots buy walls opzetten ofzoiets in die trend? Mensen die short zitten, hebben er wss belang bij dat de prijs naar beneden gaat maar zijn het zij dan? Ik snap de dynamiek erachter niet, voor elk bid moet je toch iemand hebben die bereid is te verkopen aan die lagere prijs en laat het nu net dat zijn dat niemand op deze moment met battery day en s&p opname wil doen? Zijn dit dan weak hands die hier intrappen? Winstneming? Credits die toch wat te hard door hebben geweegd op de (winst) resultaten? ....
 
Interessante bijdrage van hem.
Er zitten toch wel wat zaken in die ik iets minder positief zie:
  • ontwikkelingssnelheid om de robotaxi tot werkelijkheid te krijgen;
  • verbetering van de efficiency van de elektromotoren;
  • tempo waarin kleine voertuigen ontwikkeld kunnen worden met een ca. 25 kWh batterypack;
om maar enkele te noemen.

Maar dat de huidige prijs van ca. 1.500 USD over vijf jaar een koopje zal blijken te zijn geweest, daar ben ik wel volledig van overtuigd.
Haal nog even terug hoe we er tegenaan keken toen hij langere tijd rond de 350 USD zat, met de kennis van nu.
Dat vonden we toen toch wel een behoorlijk hoog bedrag per aandeel.
En kijk hoe ongelooflijk hard de ontwikkelingen met Tesla gaan nu. Tesla wordt mega-groot, op meerdere vlakken.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Interessante bijdrage van hem.
Er zitten toch wel wat zaken in die ik iets minder positief zie:
  • ontwikkelingssnelheid om de robotaxi tot werkelijkheid te krijgen;
  • verbetering van de efficiency van de elektromotoren;
  • tempo waarin kleine voertuigen ontwikkeld kunnen worden met een ca. 25 kWh batterypack;
om maar enkele te noemen.

Maar dat de huidige prijs van ca. 1.500 USD over vijf jaar een koopje zal blijken te zijn geweest, daar ben ik wel volledig van overtuigd.
Haal nog even terug hoe we er tegenaan keken toen hij langere tijd rond de 350 USD zat, met de kennis van nu.
Dat vonden we toen toch wel een behoorlijk hoog bedrag per aandeel.
En kijk hoe ongelooflijk hard de ontwikkelingen met Tesla gaan nu. Tesla wordt mega-groot, op meerdere vlakken.

Hij zit duidelijk op Elon tijd..... bij zulke filmpjes stel ik mij altijd de vraag hoeveel aandelen hij heeft. Zelfs met 1500€/aandeel zou je dus dom moeten zijn om niet volledig all in te gaan en terloops nog 3 hypotheken op je huis te nemen....kan niet mis gaan.

Kijk naar Uber, geweldig maar in veel landen en steden toch nog geweerd. Ik vrees dat het toch iets langer zal duren om iedereen z’n auto op te laten geven. In grootsteden kan het nog iets worden, hoewel, ken veel mensen in Parijs en die hebben ook geen auto (Je zou wel gek zijn) maar daar heb je weer best goed openbaar vervoer aan een fractie van de prijs.....

in een of andere vorm komt het er wel waarschijnlijk maar deze mijnheer is wel heel optimistisch. Ik hoop het van harte want dit zou willen zeggen dat ik binnen 10 jaar multi miljonair ben :cool::rolleyes:
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Interessante bijdrage van hem.
Er zitten toch wel wat zaken in die ik iets minder positief zie:
  • ontwikkelingssnelheid om de robotaxi tot werkelijkheid te krijgen;
  • verbetering van de efficiency van de elektromotoren;
  • tempo waarin kleine voertuigen ontwikkeld kunnen worden met een ca. 25 kWh batterypack;
om maar enkele te noemen.

Maar dat de huidige prijs van ca. 1.500 USD over vijf jaar een koopje zal blijken te zijn geweest, daar ben ik wel volledig van overtuigd.
Haal nog even terug hoe we er tegenaan keken toen hij langere tijd rond de 350 USD zat, met de kennis van nu.
Dat vonden we toen toch wel een behoorlijk hoog bedrag per aandeel.
En kijk hoe ongelooflijk hard de ontwikkelingen met Tesla gaan nu. Tesla wordt mega-groot, op meerdere vlakken.
Ik deel je mening. (yay! :D)
Nu eerst de gewone markt dynamiek, er zijn nu een stuk minder kopers (en dus transacties) op $1500 (weerstand) dan op $1000 - $1200 (steun) dus de markt beweegt naar de prijs waar de meeste handel plaats zal vinden.
 
Ik kwam een héél interessant draadje tegen, redelijk verborgen op het Amerikaanse forum.
Maar ook wel behoorlijk technisch, zie vanaf #8.
Het lijkt erop dat Tesla de micro-scheuren die ontstaan in de electrodes door in- en uitreden van lithium bij het laden/ontladen onder controle hebben.
Daarmee is de weg vrij naar batterijen die héél veel keren diep ontladen en geladen kunnen worden.
Oftewel de accupakketten gaan veel langer mee ('million mile'). Dit zal de kern van het verhaal op battery day worden, schat ik in.
Maar ik kan mij ook voorstellen dat daarmee ook de weg wordt geopend om auto's zonder al teveel bezwaren als energie-buffers in te zetten.
Mooi te lezen dat de basis is gelegd in fundamenteel materiaalonderzoek in de vorige eeuw.
We leven in erg interessante tijden! :)
 
Weer een boeiende bijdrage van Papafox over het koersverloop gisteren.

Papafox's Daily TSLA Trading Charts

onder andere deze alinea: (....)

Now I'm thinking there's an alternate scenario. If those funds instead start buying call options when the stock is this stable and calls are more affordable, this might be the entry point funds use to get their TSLA shares. I'd be careful about selling call options right now because if the buying is an S&P500 fund, you're likely not getting those shares back, and that's fine by them. Let's see if this idea hold up under scrutiny over the next few days.(...)