Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Dan wel combineren met het schrijven van out of the money puts. Anders loop je leeg op de premie.
Normaliter doe ik dat voortdurend, maar heb nu geen zin in marge aanhouden.. Sowieso is deze actie meer een 'kannie waar zijn' reflex, waarbij ik verwacht die premie al dit jaar terugverdiend te hebben. Uitzonderlijke omstandigheden vragen om uitzonderlijke maatregelen.
Ik kocht met een vergelijkbaar sentiment in September 2018 Calls Jun 2020 $320 voor $5.200,00 per contract. Dat was tijdens de $420 dip. Die contracten verkocht ik afgelopen Juni voor $ 67.200 per stuk. Dan maakt dat stukje premie voor de tijdswaarde erg weinig uit.
 
Je hebt je weer gek laten maken.
Gewoon blijven zitten. Maak je alles mee.*

Ja, klopt. Raar he, al die dips die ik al meegemaakt heb en ik piekerde niet om te verkopen. En nu zag ik wederom die -6% op mijn scherm en nam ik mijn winst.

Ik moet bekennen dat ik inmiddels weer een plukje terug gekocht heb hoor, maar daar moet ik wel even voor bloeden natuurlijk. Hopelijk niet te lang ;)
 
Ik was gistermiddag helaas onderweg en had daarom op de gok een flinke kooporder staan op 345... helaas gemist.
Maar aan de andere kant zijn de turbo's gelukkig niet uitgestopt. We gaan weer omhoog.
Wat betreft ARK invest betreft. Zij zijn een fondsbelegger en hebben een beperkt scala (of zo je wilt eigen index-fonds) aan innovatieve/disruptieve aandelen, ik dacht van 10 bedrijven. Zij houden per aandeel 10% in dollars als norm aan, dus als een aandeel relatief ten opzichte van de rest van de portfolio teveel stijgt verkopen ze en daalt de koers dan kopen ze bij. Het is een ijzeren regel en hun investeerders moeten daar ook op kunnen vertrouwen.
Dus "ARK invest verkoopt./koopt aandeel X" is geen signaal voor degene die alleen maar dat ene aandeel heeft, zoals ik.
Als je meer wilt spreiden kun je ook een dergelijke tactiek volgen. ARK-aandelen zijn helaas niet verkrijgbaar in Nederland omdat ze niet aan bepaalde voorwaarden voldoen.
 
  • Helpful
Reactions: PaulusdB
Ik was gistermiddag helaas onderweg en had daarom op de gok een flinke kooporder staan op 345... helaas gemist.
Maar aan de andere kant zijn de turbo's gelukkig niet uitgestopt. We gaan weer omhoog.
Wat betreft ARK invest betreft. Zij zijn een fondsbelegger en hebben een beperkt scala (of zo je wilt eigen index-fonds) aan innovatieve/disruptieve aandelen, ik dacht van 10 bedrijven. Zij houden per aandeel 10% in dollars als norm aan, dus als een aandeel relatief ten opzichte van de rest van de portfolio teveel stijgt verkopen ze en daalt de koers dan kopen ze bij. Het is een ijzeren regel en hun investeerders moeten daar ook op kunnen vertrouwen.
Dus "ARK invest verkoopt./koopt aandeel X" is geen signaal voor degene die alleen maar dat ene aandeel heeft, zoals ik.
Als je meer wilt spreiden kun je ook een dergelijke tactiek volgen. ARK-aandelen zijn helaas niet verkrijgbaar in Nederland omdat ze niet aan bepaalde voorwaarden voldoen.

Die 345 komt echt wel, denk volgende week al. En helemaal correct mbt ARK. Is absoluut geen koopsignaal. Dikke kans ook dat ARK paar dagen ervoor een lading verkocht had. Maargoed kan wel FOMO aanwakkeren als dat soort berichten op twitter komt. Ik blijf voorlopig bearish mbt beurzen (niet alleen voor tesla).
 
  • Disagree
Reactions: Gamechanger
Dat turbo’s bid-only worden, is niet zo’n punt. Ik wil toch niet dezelfde bijkopen, maar slechts verkopen als de rit voor deze batch er op zit. Ergens rond $ 600 post-split.
Er is wel een nadeeltje voor mensen die via Binck handelen. Hun website en app gaan niet correct om met de bid-only turbo’s. In dit geval -dat er geen laatkoers is- loopt de waardebepaling fout. Zowel van de turbo’s als van (daarmee) je hele portefeuille.
Misschien is het inmiddels al wel opgelost, want het was natuurlijk een bijzonder knullige programmeerfout.
Deze onvolkomenheid lijkt verholpen. Sinds een paar dagen zijn mijn TurboXL long $121.6817 contracten 'bid-only' geworden. Zie op de betreffende informatiepagina (Details):
upload_2020-9-25_10-3-44.png


En ook op de handelswebsite en in de iOS app gaat de waardebepaling goed.
website :
upload_2020-9-25_10-5-10.png

iOS app (iets later genomen snapshot, dus andere koers):
244887F7-08A7-4317-BC11-5D60BDB5F1F3.jpeg
 
Last edited:
Die 345 komt echt wel, denk volgende week al.
Als einde van kwartalen je indicator zijn: de laatste kwartalen ging de koers telkens omhoog omdat Tesla de verwachtingen van het aantal geleverde auto's overtrof.

Het is bij de kwartaalcijfers dat men soms wat zuur loopt omdat er iemand wel een reden kan vinden waarom de winstcijfers onbetrouwbaar zijn.