Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Is dat hoog of laag?
De waarde van Tesla is iets meer dan 500 miljard, de waarde van Ford is iets onder 50 miljard.
Tesla verdiend een paar duizend dollar per auto, Ford verliest $100k per ev(https://eu.detroitnews.com/story/bu...-as-ev-losses-top-100000-per-car/73647061007/).
EV's zijn de weg om te gaan. Is Ford overgewaardeerd of Tesla ondergewaardeerd?
Ik heb daar geen oordeel over. Ik vind altijd dat je naar de P/E moet kijken. Mijn post was alleen een signaal dat we in dit draadje het zouden moeten hebben over het aandeel en niet over laadtarieven. Want die twee hebben helemaal niets met elkaar te maken.
 
Collega’s, ik heb DeGiro gevraagd hoe ik op de voorstellen van Tesla kan stemmen, maar nog geen antwoord gehad. Heeft iemand al uitsluitsel hoe je kan stemmen? Ik heb dit forum globaal doorzocht maar geen duidelijke info gevonden.
Toevallig gister ook naar gezocht.. Kwam uit op een Reddit draadje over hoe te stemmen bij GameStop aandelen via DeGiro. Kwam er op neer dat je een tientje per stem moet betalen en dat de giro het dan uitvoert. Kwam over als een hoop handwerk.

 
Collega’s, ik heb DeGiro gevraagd hoe ik op de voorstellen van Tesla kan stemmen, maar nog geen antwoord gehad. Heeft iemand al uitsluitsel hoe je kan stemmen? Ik heb dit forum globaal doorzocht maar geen duidelijke info gevonden.
Ik heb bij mijn broker ook de vraag gesteld (Bolero van KBC) en zij hebben mij een lijst met de 12 vragen waarop ik kon stemmen doorgestuurd . Hierop moest ik voor 9 juni per mail antwoorden . Voor ,tegen of onthouding.
 
  • Like
Reactions: DTTS
Toevallig gister ook naar gezocht.. Kwam uit op een Reddit draadje over hoe te stemmen bij GameStop aandelen via DeGiro. Kwam er op neer dat je een tientje per stem moet betalen en dat de giro het dan uitvoert. Kwam over als een hoop handwerk.

Mail naar: DEGIRO <[email protected]>

Dan stemmen ze voor jou en kost je 10 euro die DeGiro zelf afschrijft.
1715795903756.png
 
Last edited:
  • Like
Reactions: DTTS
Wat heb ik aangegeven (kopieer gerust in je eigen mail en geef je eigen voorkeur aan):

- voorkeur voor Ratificatie Elon Musk
- Voorkeur voor Reincorporate naar Texas
- En de agenda items van de aandeelhoudersvergadering conform Board:

edit:
ps. ik zie dat bij het kopieren, dat "Board Vote recommendation" verschoven is/ lijkt naar Tesla Proposals.
Board Vote recommendation is zoals bij 1: "FOR EACH COMPANY NOMINEE"


Agenda ItemTesla Proposals
Board Vote Recommendation
1.
A Tesla proposal to elect two Class II directors to serve for a term of three years, or until their respective successors are duly elected and qualified (“Proposal One”).
“FOR EACH COMPANY NOMINEE”
2.
A Tesla proposal to approve executive compensation on a non-binding advisory basis (“Proposal Two”).
“FOR”
3.
A Tesla proposal to approve the redomestication of Tesla from Delaware to Texas by conversion (“Proposal Three”).
“FOR”
4.
A Tesla proposal to ratify the 100% performance-based stock option award to Elon Musk that was proposed to and approved by our stockholders in 2018 (“Proposal Four”).
“FOR”
5.
A Tesla proposal to ratify the appointment of PricewaterhouseCoopers LLP as Tesla’s independent registered public accounting firm for the fiscal year ending December 31, 2024 (“Proposal Five”).
“FOR”
Stockholder Proposals
6.
A stockholder proposal regarding reduction of director terms to one year, if properly presented (“Proposal Six”).
“AGAINST”
7.
A stockholder proposal regarding simple majority voting provisions in our governing documents, if properly presented (“Proposal Seven”).
“AGAINST”
8.
A stockholder proposal regarding annual reporting on anti-harassment and discrimination efforts, if properly presented (“Proposal Eight”).
“AGAINST”


TABLE OF CONTENTS



Agenda ItemTesla Proposals
Board Vote Recommendation
9.
A stockholder proposal regarding adoption of a freedom of association and collective bargaining policy, if properly presented (“Proposal Nine”).
“AGAINST”​
10.
A stockholder proposal regarding reporting on effects and risks associated with electromagnetic radiation and wireless technologies, if properly presented (“Proposal Ten”).
“AGAINST”​
11.
A stockholder proposal regarding adopting targets and reporting on metrics to assess the feasibility of integrating sustainability metrics into senior executive compensation plans, if properly presented (“Proposal Eleven”).
“AGAINST”​
12.
A stockholder proposal regarding committing to a moratorium on sourcing minerals from deep sea mining, if properly presented (“Proposal Twelve”).
“AGAINST”​
 
Last edited:
  • Informative
  • Like
Reactions: PriOkkie and Nick-m
Hm, wat zou Musk bedoelen met deze cryptische tweet? Het antwoord is ‘HOPE’ maar wat bedoelt hij met ‘you have a last chance’?

Om te stemmen? En is er enkel hoop voor Tesla wanneer wij voor stemmen?

Of heeft hij hoop gekregen dat hij krijgt wat hij wil en raadt hij aan nog een keer aandelen in te slaan voordat de koers explodeert omdat AI dan bij Tesla blijft?

IMG_7489.jpeg
 
Hm, wat zou Musk bedoelen met deze cryptische tweet? Het antwoord is ‘HOPE’ maar wat bedoelt hij met ‘you have a last chance’?

Om te stemmen? En is er enkel hoop voor Tesla wanneer wij voor stemmen?

Of heeft hij hoop gekregen dat hij krijgt wat hij wil en raadt hij aan nog een keer aandelen in te slaan voordat de koers explodeert omdat AI dan bij Tesla blijft?

View attachment 1049227

EXCUSES HIERVOOR, DIT IS DUS NIET DE ACCOUNT VAN ELON MUSK TERWIJL IK DACHT DAT DAT WEL ZO WAS.

Die exacte +6.66% vandaag is wel weer erg grappig.