Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag een geschreven put optie 'doorgerold' naar volgende week vrijdag. Dacht dat via Protrader (Binck) geautomatiseerd (gelijktijdig) te kunnen doen. Dat ging niet. Telefonisch verneem ik van Binck dat geautomatiseerd/in een keer doorrollen voor Amerkaanse opties niet mogelijk is. Ook jullie ervaring?
(Daarna op oude wijze eerst de geschreven optie met expiratie vandaag teruggekocht en een optie met expiratie volgende week vrijdag verkocht)
 
Vandaag een geschreven put optie 'doorgerold' naar volgende week vrijdag. Dacht dat via Protrader (Binck) geautomatiseerd (gelijktijdig) te kunnen doen. Dat ging niet. Telefonisch verneem ik van Binck dat geautomatiseerd/in een keer doorrollen voor Amerkaanse opties niet mogelijk is. Ook jullie ervaring?
(Daarna op oude wijze eerst de geschreven optie met expiratie vandaag teruggekocht en een optie met expiratie volgende week vrijdag verkocht)
Dergelijke combinatie-orders kunnen bij Binck inderdaad niet op in de USA genoteerde optiecontracten.
 
  • Informative
Reactions: Klaas
Ik realiseerde me het afgelopen weekend dat ik de mother of all Tesla wedges verkeerd had getekend in mijn vorige plaatje. Na juist tekenen blijkt dat we de de wedge al hebben verlaten en (ook volgens de Wycoff methode ) in de accumulatiefase zitten. Dat is het goede nieuws.
Het slechte nieuws is dat deze accumulatiefase volgens de TA die bij de nieuw getekende wedge hoort bij ongeveer $1120 en niet $1200 zal eindigen omdat we de wedge al bij $620 hebben verlaten en niet bij $700 pas zullen verlaten. Ook even wat kleurtjes toegevoegd... Blauw is de wedge, paars het oplopende trendkanaal, die binnenkort waarschijnlijk door een nog steilere wordt vervangen zodra we de (na 709 tweede) weerstand van 744 hebben doorbroken en een shortsqueeze getriggerd zou kunnen worden.
Schermafbeelding 2021-08-23 om 16.06.37.png
 
En gisteren pakte die 16-uur theorie voor het eerst sinds langere tijd niet helemaal goed uit. 8% verlies moeten nemen op de turbo's.

Ik vrees momenteel een beetje voor de effecten van Powell's uitlatingen in Jacksonhole aanstaande vrijdag en geruchten in de markt dat de FED eerdaags toch over renteverhogingen gaat beginnen om hyper-inflatie te voorkomen. De 10 Year yield begint alweer op te lopen. Dat is slecht voor Tech-aandelen en zou, versterkt door eventueel wangedrag van de Taliban/IS, de langverwachte macro-correctie kunnen inluiden. Ik weet nog steeds niet of dat slecht voor de koers van Tesla zou zijn (margin calls/al dan niet naked shorts kunnen ook juist een enorme stijging opleveren als Tesla-aandeelhouders lang genoeg op hun handen blijven zitten in de daling) Maar turbo's, ik wil ze zelf voorlopig niet meer langer dan intraday hebben (en hou toch vast aan de 16:00 uur strategie) en zeker niet aankomend weekend vasthouden. De aandelen hou ik uiteraard. (heb nu 1 x een zesde daarvan tijdelijk verkocht gehad en dat is misschien toch wel te spannend om te herhalen)
 
  • Like
  • Informative
Reactions: Klaas and Maurice1
Overigens ontbreekt in de grafiek van de tech-index nasdaq (hieronder) nog een echte parabolische piek, dus als het nieuws vrijdag meevalt komt die er misschien nog bovenop en is er bijvoorbeeld een echt black Swan event nodig (waar iedereen allerlei verwachtingen bij heeft, maar een echte black Swan valt niet te voorspellen, want dan is het per definitie geen black Swan). Een terugkeer naar de (in rood weergegeven) trendline 2016 tot begin Covid zou een daling van 3000 punten (20% op de Nasdaq) en wellicht tijdelijk zelfs iets lager betekenen en de grafiek weer in proporties brengen. Precies een jaar geleden zaten we nog (weer terug) op die lijn, daarna is het omhoog misgegaan
Er zijn wel heel veel indicatoren dat de hausse langzaamaan uit de hand begint te lopen/teneinde moet komen en dan noem ik
- Beperkt realisme over de impact van Covid op de korte termijn op de handel en inkomens
- Irreëel hoge prijzen van huizen en zeecontainers die overigens misschien wel niet eens zo irreeel zijn en gewoon de echte inflatie laten zien.
- Herhaling van zetten v.w.b. het makkelijk krijgen van hypotheken en de handel in slechte leningen (niks geleerd van Lehman)
- Ridicuul hoge olieprijzen
- Broeiende handelsrelatie met China
- Boven de markt hangende faillissementen van bedrijven die tijdens Covid de verkeerde weg zijn ingeslagen of de recovery volledig hebben gemist en op achterstand zijn gekomen op de concurrentie. (industrial long covid...)
- Chips- en andere tekorten
- Over-leveraging (veel te veel geld in derivaten in verhouding tot de onderliggende waarden)
- Afghanistan
Schermafbeelding 2021-08-25 om 15.04.52.png
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Hbrink
de 16:00 uur strategie ging goed... tot 20 minuten later... mijn laatste gedachtestreepje hierboven.... Afghanistan.. In de eerste plaats natuurlijk heel erg voor hen die wilden ontsnappen en hen die dat in goede banen wilden leiden en dat met de dood of ernstige verwondingen hebben moeten bekopen. Wordt nog wel gekker denk ik. Ik blijf even van de turbo's af nu.
 
de 16:00 uur strategie ging goed... tot 20 minuten later... mijn laatste gedachtestreepje hierboven.... Afghanistan.. In de eerste plaats natuurlijk heel erg voor hen die wilden ontsnappen en hen die dat in goede banen wilden leiden en dat met de dood of ernstige verwondingen hebben moeten bekopen. Wordt nog wel gekker denk ik. Ik blijf even van de turbo's af nu.
En dan is het weer tijd om aan de coins te gaan, sinds half vorige week weer 50% gewonnen…
Qua strategie staat die ook als een paal, pruttelt het op de reguliere markt dan is het feest op de crypto beurzen ;)
 
meer dan dat.. Inderdaad 730 is een technisch belangrijke drempel, maar 750 doorbreken zou nog meer margin calls triggeren en met de strengere regels wordt doorrollen (kicking the can down the road) voor de big shorts steeds lastiger.
Vanaf 750 kan het hard gaan en wordt 900 end of quarter (uiterlijk na de productiecijfers Q3) een reële mogelijkheid. Als er geen hobbels meer voor Grünheide meer zijn en de eerste productie uit Texas begint te rollen blijft 1200 eind januari een mogelijkheid, 780 eind deze week zou een mooi begin zijn, maar ik sta open voor de onderbouwing van @PaulusdB's laatste suggestie dat 800 zelfs al negatief is.
 
  • Like
Reactions: Hbrink and Xfrank