Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik krijg gewoon realtimekoersen via Yahoo, maar anders kan je een webull-pagina openen Webull
Gaat trouwens wel lekker na die GAP-fill. Helaas vanochtend de turbo's verkocht op het nieuws over de cybertruck, dus weer wat duurder teruggekocht om 16 uur.. soms zit het tegen. (Meestal verkoop ik ze 's avonds al, tenzij we net opgeveerd zijn, maar de turbo's nog op een klein verliesje staan, zoals vrijdag)
 
Onder 'Mijn Rekening' => 'Instellingen' => 'Koersabonnementen' kun je het activeren.
Even klikken dat je particulier bent en geen intentie hebt om winst te gaan maken 🤪
Waardevolle tip! Ik was er inmiddels ten onrechte van uitgegaan dat real time TSLA optiekoersen bij Binck niet mogelijk was :eek:. Maar het US Opties abonnement voor real time koersinfo stond dus nog op inactief. Na activering ook onmiddelijk op de app realtime info en in ProTrader nu ook o.a. Delta, Theta en Vega info:).
 
  • Like
Reactions: Hbrink and ebullio
Wat zal de impact zijn van het IPCC climate report op TSLA?
(IPCC climate report download link)
https://bit.ly/3xBVHP4

Rob Maurer gaat er op in in deze video

dat was gisteren al opgenomen denk ik en ook de buy rating van Piper Sandler ($850/buy). We blijven vermoedelijk een tijdje vlak boven de 700, tenzij vandaag de China deliveries erg afwijken (en later de china productie inclusief export bekend worden. ). Q3/4 moeten het echte spektakel gaan brengen of een plotselinge Model 2 aankondiging (nu er veel geruchten gaan..)
 
dat was gisteren al opgenomen denk ik en ook de buy rating van Piper Sandler ($850/buy). We blijven vermoedelijk een tijdje vlak boven de 700, tenzij vandaag de China deliveries erg afwijken (en later de china productie inclusief export bekend worden. ). Q3/4 moeten het echte spektakel gaan brengen of een plotselinge Model 2 aankondiging (nu er veel geruchten gaan..)
Tesla sold 32,968 China-made vehicles in July, local sales plunged m/m en ja hoor daar gaan we weer, tot men zich realiseert, da's wel weer een hoop export en we weten dat de eerste twee maanden van een kwartaal de export nodig is om die in Q3 geleverd te krijgen (in europea etc.) Die boot is toch even onderweg. (op zich valt de koersschade nog wel mee)
 
Gary twittert dat het gisteren precies een jaar is geleden dat de eerste split werd aangekondigd. Daarna steeg de koers in 3 weken met 81%. Hij houdt rekening met 50% kans dat een tweede split rond het huidige koersniveau van 700 plaats vindt.

Wat verwachten jullie? Best wel een risico voor schrijven call opties... ik prefereer put opties.

In dit draadje werd met deze post de split kenbaar gemaakt #3,967 op 11 augustus 2020....

 
Last edited:
Het zou fantastisch zijn, maar ik acht de kans niet hoog. Het levert nu denk ik te weinig extra op voor Tesla. Enige is dat het geld (bankkosten ed) en tijd kost.
Een argument voor Tesla om het juist nu wel te doen zou de huidige nog relatief lage koers kunnen zijn. Een split bij een veel hogere koers, met daarna een relatief grote kans op een flinke daling zit Tesla ook niet te wachten. Bijvoorbeeld in februari 2022 bij 1.000 a 1.200 dollar.
Als je het toch een keer moet doen gezien verwachte steeds hogere koersen komende jaren, waarom niet nu.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Doel van split is de aandelen mn voor particulieren / kleine beleggers betaalbaar te maken. Voor de grote jongens maakt het niets uit. Als het aandeel aantrekkelijker wordt voor meer kopers kan ik mij niet direct een daling voorstellen, anders dan dat die er dan toch wel had gekomen.

Daarbinnen is Tesla complet vrij om een split van 1:5, 1:10 of zelfs 1:100 te doen. Aan dat soort adviezen ben je al een aardige cent kwijt <grin>.