Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Screenshot_20211101-184655_Instagram.jpg
 
Ik wil beleggen in Gary Black’s The Future Fund Active ETF dat hij onlangs heeft opgezet. Hij belegt in dit fund 10% in Tesla. Weet iemand via welke NL of US broker dit kan? Het kan niet via Saxo. Je kunt als Nederlander ook geen account openen bij Etrade bijvoorbeeld.
 
Hopelijk hebben mensen die een automatische verkooporder hadden van $6000 die tijdig geannuleerd 😛
Verwacht wel weer een daling, maar niet onder de 1000 dollar.
Van mij mag het nu wel weer even tot rust komen, de historie heeft aangetoond dat dit niet eeuwig goed blijft gaan
 
The future is Tesla and the mark knows it:

View attachment 728213
We snappen allemaal wel dat dit te voorbarig is (maar ik heb er geen bezwaar tegen dat TSLA meer dan 50% marktaandeel heeft, maar dat is technisch niet mogelijk voor 2032, dus nu begint de valuation van alles dat niet autosales is dus ook flink gewaardeerd te worden) Benieuwd waar het heen gaat en hou het nu even bij de aandelen alleen (wederom te vroeg uitgestapt met turbo’s al was het met ruim 12% nettowinst)
 
We snappen allemaal wel dat dit te voorbarig is (maar ik heb er geen bezwaar tegen dat TSLA meer dan 50% marktaandeel heeft, maar dat is technisch niet mogelijk voor 2032, dus nu begint de valuation van alles dat niet autosales is dus ook flink gewaardeerd te worden) Benieuwd waar het heen gaat en hou het nu even bij de aandelen alleen (wederom te vroeg uitgestapt met turbo’s al was het met ruim 12% nettowinst)
Ik begreep dat Shanghai inmiddels 2.000 M3s per dag maakt en ze intern suggereren dat ze dit jaar totaal nog op 1.000.000 auto's willen komen i.p.v. de na Q3 verwachtte 900.000. Met 900.000 totaal in de Q4 cijfers had ik $1.500 verwacht als ze de 1.000.000 halen dan wordt het meer dan $1.500 na de presentatie van de Q4 cijfers.
 
Ik begreep dat Shanghai inmiddels 2.000 M3s per dag maakt en ze intern suggereren dat ze dit jaar totaal nog op 1.000.000 auto's willen komen i.p.v. de na Q3 verwachtte 900.000. Met 900.000 totaal in de Q4 cijfers had ik $1.500 verwacht als ze de 1.000.000 halen dan wordt het meer dan $1.500 na de presentatie van de Q4 cijfers.
Dan Ives gaf onlangs een $1,500 bull case price target (dacht voor komende 12 mnd), dan is $1,500 al na de presentatie van de Q4 cijfers 'opper bullisch'.
 
Wat zo'n aankondiging van een pilot voor Superchargen voor niet-Tesla's in ons kleine kikkerlandje al niet doet voor de stock price!
Het lag eigenlijk aan calls die na afgelopen week de 1000 te passeren vrijdag kwamen te vervallen.

 
  • Like
Reactions: fivari
Dan Ives gaf onlangs een $1,500 bull case price target (dacht voor komende 12 mnd), dan is $1,500 al na de presentatie van de Q4 cijfers 'opper bullisch'.
Of de onderliggende waarde er al is, is niet de vraag. Die is er zeker niet.

De tekenen staan op groen dat deze er wel gaat komen.
Als je Tesla alleen als auto maker ziet dan kan in 2025-2030 de onderliggende waarde stijgen naar 2500 per aandeel.
Je kunt dan wachten tot deze waarde er is of nu instappen. 1500-2500 in 5-7 jaar is ook al een beter ritje dan de meeste beleggingen kunnen bieden.

Wat je ziet gebeuren is dat steeds meer beleggers en analisten zien dat het gewoon gaat gebeuren.
Er zijn er ook die echt upper bullisch zijn en stellen als alles wat in de pijplijn zit aan auto, energie, verzekering, robo, FSD, etc. etc. allemaal zal slagen dat zelfs een 9000 in 2030 mogelijk is. Dat gaat mij wat ver om nu reeds op te waarderen maar het geeft aan de de 2500 voor 2030 realistisch is.
 
  • Like
Reactions: Klaas