Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Nu mag iemand mij toch eens uitleggen vanwaar die schommelingen kwamen. Er zal wel een uitleg voor zijn maar in the end is er niets gewijzigd of we weten het nog niet. Verkoopcijfers gingen door het dak en Tesla wordt afgestraft. koopadvies en pief we zijn weer vertrokken. Dit zijn toch geen institutionele beleggers he.

wat ik zie is een koopadvies (boeie), Wood die weer aan het inslagen is gegaan en dat er een micro in seconden is uitverkocht in China. Zelfs crypto was vroeger minder volatiel (bijna🤓)
 
Nu mag iemand mij toch eens uitleggen vanwaar die schommelingen kwamen. Er zal wel een uitleg voor zijn maar in the end is er niets gewijzigd of we weten het nog niet. Verkoopcijfers gingen door het dak en Tesla wordt afgestraft. koopadvies en pief we zijn weer vertrokken. Dit zijn toch geen institutionele beleggers he.

wat ik zie is een koopadvies (boeie), Wood die weer aan het inslagen is gegaan en dat er een micro in seconden is uitverkocht in China. Zelfs crypto was vroeger minder volatiel (bijna🤓)
FUD en geen onderscheid kunnen maken tussen consumenten en aandeelhouders.

Bijv. dat de Compact voorlopig niet komt is voor de consumenten die een kleine Tesla willen erg jammer. Dat werd gebracht als ook slecht nieuws voor de aandeelhouders. Terwijl dit juist geweldig nieuws is voor de aandeelhouders omdat ze op de 3 en Y veel meer marge zullen maken dan op een compact.
 
Begrijp mij niet verkeerd: ik wil die onderdelen zeker niet kwijt! Ik zie het meer als Alphabet en Meta waar ook veel verschillende producten en diensten onder hangen. 'Going concern' managen is iets anders dan start-ups. En hoeveel werklust EM ook heeft, op een gegeven moment wordt het te veel. En gezien zijn politieke uitspraken zie ik hem nog wel opgaan als opvolger van 'The Donald'.
Een US president moet in de US geboren zijn
 
  • Like
Reactions: Enzo63
FUD en geen onderscheid kunnen maken tussen consumenten en aandeelhouders.

Bijv. dat de Compact voorlopig niet komt is voor de consumenten die een kleine Tesla willen erg jammer. Dat werd gebracht als ook slecht nieuws voor de aandeelhouders. Terwijl dit juist geweldig nieuws is voor de aandeelhouders omdat ze op de 3 en Y veel meer marge zullen maken dan op een compact.
Correct, dat een compacte Tesla er voorlopig niet komt is gewoon geen slecht nieuws.
Tesla moet gewoon focussen op de huidige modellen en de modellen die op de planning staan.
Zou te gek zijn om de Roadster & Cybertruck te hypothekeren om toch maar een compact model uit te brengen dat waarschijnlijk dan nog eens zo populair zal zijn (al meermaals gehoord: "Als Tesla met een wagen van 25k komt, koop ik er meteen één") dat Tesla de eerste jaren niet eens de vraag zal kunnen beantwoorden door productietekorten.
 
  • Like
Reactions: zkpq and RobsEV
  • Like
Reactions: Hbrink and RobsEV
Tja je moet Biden een beetje zien als de paus, maar dan met minder macht
The West Wing is nog altijd een vrij goeie en entertainende serie die goed weergeeft hoe machteloos de president van de VS is, zolang het Huis of de Senaat niet meewerkt.

De president kan namelijk wel wetten tekenen die gestemd zijn door het Huis van Volksvertegenwoordigers en de Senaat, maar een wetsvoorstel van de president waar onvoldoende steun voor is, geraakt daar niet door. En dat kon je ook zien met Obama, die enkel in de eerste 2 jaar van zijn eerste termijn een meerderheid had in Huis en Senaat, en erna 4 jaar lang geen meerderheid had in het Huis, en vervolgens zelfs geen meerderheid in Huis en Senaat. Of Trump, die de eerste 2 jaren van zijn termijn wel een republikeinse meerderheid had in Huis en Senaat, maar die meerderheid in het Huis kwijt raakte na 2 jaren.


Biden heeft momenteel een nipte meerderheid in het Huis, en een 50-50 in de senaat. Dat wil zeggen dat een paar conservatieve Democraten heel veel macht hebben omdat ze voor hun stem eisen kunnen stellen. En in november zijn het midterm verkiezingen, waarbij klassiek de partij die de president levert, zetels verliest.

Daarom dat men vaak ook spreekt over de eerste 100 dagen van een presidentschap als de meest belangrijke, want erna komen de spanningen van de midterm-verkiezingen roet in het eten gooien.

De Paus heeft minder last van dergelijke democratische spanningen.
 
  • Informative
Reactions: DamascuS75D
In hoeverre is er bij een 2 partijen systeem nog sprake van een Democratie?
Da's deels omdat het volk in de VS natuurlijk voornamelijk voor vertegenwoordigers van twee partijen kiest.


Binnen die twee grootste partijen in de VS heb je natuurlijk verschillende stromen, maar het feit dat ze met twee partijen zitten opgescheept is voornamelijk aan henzelf te danken. Er zijn daar geen wetten die het aantal partijen beperkt tot 2, en in de VS heeft men ook geen limiet op partijen. Maar van oorsprong begon de VS met een groep die een sterke, controlerende overheid wou, en een groep die een gedecentraliseerde overheid wou. En hun namen en standpunten zijn over de jaren heen en weer gewisseld.


1644396808367.png


Bovenal mag je eigenlijk niet vergeten dat de VS een samenraapsel is van koloniën met kolonisten en vluchtelingen, die niet meer onder de toenmalige Europese heerschappij wilden werken, maar zelfbestuur eisten.

Heel interessante materie allemaal, maar niet erg veel vandoen met het aandeel van Tesla :)
 
Ik denk dat een klein beetje langs de rand gaan inzake geopolitiek wel moet kunnen in dit draadje. Ik denk dat het wel duidelijk is dat als Tesla plussen of minnen heeft in de USA dat veel grotere impact heeft dan in Europa ed. En dat is daar niet los te zien van politiek.... Maar eens dat het geen discussie over het politieke stelsel in de USA moet worden...

Naast politiek in de USA hebben ook ontwikkelingen in Rusland, China en Europa direct of indirect impact. Direct als bijvoorbeeld vergunningen voor fabrieken niet rond komen (of niet snel genoeg), indirect omdat bijvoorbeeld onderdelen duurder worden of zelfs niet leverbaar...

Idem voor valutarisico's, zeker waar Tesla ook nog eens met crypto's speelt.
 
Ik schrik er van hoe die man speeches geeft. De hapering bij Rivian en Proterra, de intonatie, de (ontbrekende) mimiek in zijn gezicht....dat hij geen idee heeft wat hij zegt geldt voor meer presidenten maar hier hoor ik echt een oude man met age-related cognitive decline. Alsof hij zich tot het uiterste moet concentreren om uit zien woorden te komen.
 
Last edited: