Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb mijn put rond de 1080 verkocht, ding had 98% profit.

Dan een call spread klaar gezet, maar eerst leek het dat we nog terug gingen stijgen en dan maar snel wat winst genomen toen ie terug groen ging. En daarna een call spread te hoog geprijsd.

Nu weet ik het even niet. Ja, we staan nog +6% dus TSLA hoort dan wat te zakken, maar anderzijds staan we gewoon bijna gelijk waar we gisteren mee begonnen dus er is nog ruimte om te stijgen.

Sowieso verwacht ik nog wat neerwaartse krachten tegen vrijdag, teveel calls op 1100 die men niet wil gaan opgeven.

1050 is daarentegen weer erg ATM.

1650560321930.png
 
Ik snap er ook niets meer van....

Maar goed, ik speel het spel wel mee...

KOOP op 952 (voor mijn doen flink plukje) - extra investeren voor als de race omhoog inzet
KOOP op 1004 - voor spelen vandaag
VERKOOP op 1092 (behoorlijk deel) - in het ergste geval heb ik flink winst genomen, anders net als gisteren gewoon lager terugkopen...

Ben benieuwd wat @Papafox voor verklaring heeft.

De zwarte zwanen zijn inmiddels behoorlijk bekend geworden. Oorlog, tekort aan grondstoffen, corona .... Kijk je naar de productie en marges uit de reguliere bedrijfsuitoefening dan staat het bedrijf er natuurlijk gewoon uitstekend voor!

Voor de toekomst zijn er verder mi nog wat plusjes en minnetjes.

PLUS
- Tesla verzekeringen: is verdienmodel en zal tevens de vraag verder opschroeven
- Tesla energy: naarmate gas/olie duurder wordt en zal de vraag stijgen. Ook voor mensen die onafhankelijker van het net willen worden;
- Nieuwe producten: Roadstar, Semi, Cybertruc, Taxi
- FSD abonnementen, mn buiten USA
- Concurrentie blijft mi nog steeds hopeloos achter. Dat zie ik in 2022/2023 niet veranderen
- In oktober? besluit over splitsen aandelen. Daar verwacht ik binnen een jaar 10%-25% extra rendement van

MIN
- Gedonder met Twitter - daarbij praten we over toch wel significante bedragen en dat zal direct of indirect invloed op de koers hebben;
- FSD slecht in de pers / ongelukken - Tesla weigert tot op heden statistieken te geven, geeft weinig vertrouwen
- Gedonder in China, in het ergste geval onteigening fabrieken
- Geen grondstoffen, ergo geen leveringen
 
Last edited:
Ik snap er ook niets meer van....

Maar goed, ik speel het spel wel mee...

KOOP op 952 (voor mijn doen flink plukje) - extra investeren voor als de race omhoog inzet
KOOP op 1004 - voor spelen vandaag
VERKOOP op 1092 (behoorlijk deel) - in het ergste geval heb ik flink winst genomen, anders net als gisteren gewoon lager terugkopen...
Theorie klopt volledig. Maar op een dag ga je in de fout en moet je terug hoger inkopen. En zijn al de kruimelwinsten weer verdwenen.
"Been There, Done That".Niks is zo gemakkelijk als blijven zitten en er naar te kijken. ;)
 
Theorie klopt volledig. Maar op een dag ga je in de fout en moet je terug hoger inkopen. En zijn al de kruimelwinsten weer verdwenen.
"Been There, Done That".Niks is zo gemakkelijk als blijven zitten en er naar te kijken. ;)

Met behoorlijk deel heb ik het nog steeds over minder dan 10% :cool: Als ik dat niet redelijk kan terugkopen, dan heb ik nog steeds een behoorlijke winst gemaakt en zal ik niet huilen... Daarom in mijn ogen een spel zonder nieten <big grin>

NB post aangepast
 
Inderdaad, $TSLA is de grootste optiemarkt ter wereld, en voor optieverkopers is het interessant dat hun verkochte opties buiten de prijs van het aandeel blijft, en voor kopers van opties is het interessant dat die prijs wel gehaald wordt.

Maar in tussentijd veranderen die opties ook van waarde, in functie van hoe nabij de aandelenprijs is, en tegen wanneer de opties verlopen.

Daarenboven koop of verkoop je dergelijke opties met een mogelijk verlies, dus je trading platform gaat bijvoorbeeld automatisch opties verhandelen om een mogelijk verlies te beperken.

Dus $TSLA die naar 1090 stijgt is nefast voor eigenaars die bijvoorbeeld calls hebben verkocht op 1100, en afhankelijk van wanneer ze die calls hebben verkocht lopen ze al tegen een theoretisch verlies aan en gaat hun trading platform de verkochte calls terug kopen om verdere verliezen te beperken.

En zo krijg je dus bokkensprongen.
 
De markt is knettergek, zoals ik al zei. Bloedlink. Die verkoop op 1090 van @Hbrink pakt goed uit, mits daarna ook het terugkopen, maar voor hetzelfde geld blazen we een paar honderd dollar omhoog en sta je zonder stock aan de zijlijn. Ik doe het dan ook niet meer, zoals mezelf beloofd.

Het schrijven calls (+20% ongeveer) iedere week levert me een kleine premie op, bij een daling meermaals en daar koop ik dan weer wat aandelen mee, vrij risicoloos (want ik kan altijd doorrollen naar een nog hogere waarde verder weg en mis dan per saldo een week premie).
 
  • Like
Reactions: Klaas
Die verkoop op 1090 van @Hbrink pakt goed uit, mits daarna ook het terugkopen, maar voor hetzelfde geld blazen we een paar honderd dollar omhoog en sta je zonder stock aan de zijlijn.
Ja, behalve dat donderdag bijna vrijdag is en vrijdag er weer een nieuwe set opties verloopt.

De logica is dat veel call verkopers natuurlijk willen dat call kopers denken dat ze jackpot hebben (daarom de stijging van de koers) maar natuurlijk niet dat die calls ook eigenlijk ITM verzilverd kunnen worden door die call kopers. Dus op donderdag en vrijdag kan je er altijd wel vanuit gaan dat de koers in mekaar zakt en de calls buiten schot blijven.

Maar goed, er kunnen altijd uitzonderingen zijn. Maar doorgaans kan TSLA maandag en dinsdag goed stijgen, maar zal de koers tegen vrijdag weer in het gareel lopen.

1650629095101.png