Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
1652299348278.png
 
  • Funny
Reactions: Enzo63
Indeed @pvkeep we zijn er ook volgens mij nog niet, al gaan we morgen vast weer wat omhoog. Volgende week vast een keer 650 of zo op de borden. Heb nog geen puts verkocht, alleen calls. kwestie van lange adem. Ik hoef de aandelen voorlopig niet te verkopen dus ik zit er niet mee. Ik spaar de winsten op call-verkopen nog even tot ik een 6 als eerste cijfer zie (niet gedacht dat dat voor de split ooit nog kon gebeuren). Dan ga ik voorzichtig stapelen. De multiple begint nu zelfs voor behoudende types acceptabel te worden.
Het zwartste doemscenario is terug naar 350 (nog steeds 5x zoveel als wat ik er ooit voor betaalde). Dan zitten we op een belachelijke P/E van 17 of zo. Bij een groei van meer dan 50% per jaar zou de rente dan wel heel erg hoog moeten staan. Gaat niet gebeuren. Powell wil vlak voor de midterm de rente weer omlaag hebben en niet omhoog. Ik ga het niet doen maar het spreekwoord luidt nog steeds Go away in may but remember to be back in september.
[Edit @wooter, denk je nog steeds dat we boven 800 gaan eindigen deze week?]
 
Even een (gerelateerd) zijstapje: Twitter nu onder de 45 met een bod van 54.... De markt weet vast iets wat ik niet weet...

EDIT: lees nu geruchten dat de deal *niet* doorgaat. Dan zou de koers weer kloppen...
 
Last edited:
  • Helpful
Reactions: Maurice1
Op de beurs van Frankfurt gaat het aandeel voorlopig enkele procenten omhoog (+- 750 dollar).
Nabeurs ging het gisteren tot 740, en nu voorbeurs even de 760 aangetikt.

Als we vandaag eindigen boven de 800.... Ik had een put spread verkocht op 800 maar heb die woensdag wijselijk doorgerold :D

Ik gok dat we vandaag onder de 800 eindigen, en hoop op volgende week een push boven de 800.

1652430287382.png
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Ik hou mijn hart vast: het bedrijf kunnen we goed beoordelen, covid en de oorlog kunnen we inschattingen van maken, maar....er is ook het ongeleide projectiel Musk.

Wel/niet Twitter (met gevolgen voor de financiering), nu weer ruzie zoeken met Biden... Het is mi nooit handig om POTUS tegen je in het harnas te jagen.
Komt alleen maar gedonder met instanties van: van SEC tot als auto veiligheidsorganen.

NB ik ben en blijf een Musk fan, vind hem geniaal. Maar het is net een ondeugend kind ...
 
  • Like
Reactions: Maurice1 and mnno