Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe kijken jullie naar de marge van Tesla? Valt volgens sommige analisten tegen….
Was op zich wel al een stuk te verwachten (ook in Q4 al prijsdalingen), maar in Q123 zal het nog lager zijn (werd gisteren ook gezegd).
Er werd ook gezegd dat de focus van het management niet meer op de marges op de wagens zal liggen in de toekomst, maar wel op operationele marges (nog steeds in stijgende lijn). Dit omwille van het feit dat Tesla meer en meer om meer draait dan de wagens. Lijkt mij correct.
 
Hoe kijken jullie naar de marge van Tesla? Valt volgens sommige analisten tegen….

Ik heb de indruk dat de marges eerder onder de druk staan door de ramp van Berlijn en Austin.

Deze Giga’s draaiden in 2022 met een aanzienlijk verlies, dat gaat met het opschalen van de productie vanzelf goed komen.

De indruk die ik heb van de earnings call is dat ze de verwachtingen zo laag mogelijk willen hebben, waarschijnlijk terecht met alle onzekerheden voor wat betreft de economie, de oorlog en noem maar op.
 
Last edited:
Hoe kijken jullie naar de marge van Tesla? Valt volgens sommige analisten tegen….
Er zijn er ook die eigenlijk zeggen dat ze aan het sandbaggen zijn.

Vanuit een CEO/CFO standpunt kan ik mij deze tactiek op dit moment goed voorstellen.
De ruimte in de cijfers kunnen ze in een minder kwartaal eruit laten lopen om de cijfers voorspelbaarder te houden.

2023 is immers economisch nog redelijk onzeker.
 
Klassiek wordt er na kwartaalresultaten wat winst genomen. En er is een incentive om onder de 150 uit te komen op vrijdag voor de verkopers van calls, en erboven voor de kopers van de calls.

1674725243713.png
 
Wat een koersexplosie de laatste dagen! Mooi voor de aandeelhouders, hun geduld wordt beloond.

Wel slecht nieuws voor m'n 130/150 radiospread. Die staat flink in de min. Mwah, we hebben nog even.... En anders maar puts schrijven of spreads kopen met een kortere duur.

We gaan 't zien! :)))