Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Is een beetje een gok natuurlijk. Maar gaat hij daaronder en je hebt te besteden dan zou ik het zeker doen. Reden vooral voor de daling is de tegenvallende productie (terwijl het om afleveringen ging en komend kwartaal dit wordt hersteld en een nieuw record volgt, denk ook aan nieuwe markt India) en omdat er in een veiligheidstest (eindelijk) een hoek was gevonden waaronder een impact niet als allerbeste werd opgevangen. Een omstreden iets maar je ziet hoe deze markt in elkaar zit. Tante Betjes krentenbrood is er niets bij.
 
TA-plaatjes roepen controverse op (of voel ik dat alleen maar zo?) dus ik heb geen plannen om daar weer mee te komen, maar toch even een paar keer mijn twee centen, en voor wie er wat mee kan, en in willekeurige volgorde:

- "Never try to catch a falling knive"
- Als GoldmanSachs een koersdoel van 180 afgeeft, heeft dat effect op het sentiment; mogelijk langdurig;
- Een stip aan de horizon kan bij een call nooit bepalend zijn, tenzij de expiratie voorbij die stip ligt
- Misschien heb je meer behoefte aan bevestiging dat de daling voorbij zou kunnen zijn? Anders gesteld: Wat is je risk/reward assessment?
- Bewezen is nu toch wel dat sentiment een aardige factor in de prijs was.
 
Voor de echt speculatief ingestelden:
Tesla Inc turboXL long 295,97
IMG_0107.PNG
Kon vanochtend de verleiding niet weerstaan om een plukje aan te schaffen op € 1,576.
Verkooporder voor die pluk ingelegd op € 3,50, want heb vandaag geen tijd om het real-time te volgen.

Dit is mijn bijdrage aan het hopelijk goede karma dat ontstaat door de annoncering van het Australische batterijproject en serienummer 1 van Model 3 die vandaag van de band loopt.

NB: Dit is geen advies. (Not an advice.)
 
Last edited:
Als ik zou adviseren, zou ik adviseren een stop onder 295.97 te kiezen, aangezien korte termijn steun in de daggrafiek eerder ligt op 294 zowel op basis van april en mei lows als op basis van WMA200, die vandaag op 293 ligt. Waarom niet een wat lagere stop, zelfs rekening houdend met een prikkertje naar nog lager niveau, en eventueel vanwege de lagere hefboom wat meer stukjes kopen, zou ik vragen. Maar dat doe ik allemaal niet. :rolleyes:

Persoonlijk heb ik meer met 50% fibo 283 ongeveer, die tweemaal als weerstand heeft gediend. Maar dit is alleen een notitie voor mijzelf. Daaronder zou ik ook echt weg zijn en naar steun rond volgende fibo level 259 zoeken, toevallig (not) in jan-april een zwaar bevochten niveau waar dus opnieuw wat posities te verdedigen zullen zijn. Als de kracht nu uit de daling raakt (en dat heb ik nog niet gezien, vandaar dat ik de koopdrang nog niet begrijp) begin ik wel met stapelen. Dat kan bij dalende prijzen of bij stijgende prijzen, dat zie ik dan wel weer. Risk-reward.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Xfrank
Voor mij ook P :) maar ik haal graag de scherpe kantjes eraf, waarom risico lopen om door een prikkertje te worden uitgestopt...

(PS: hoe zie jij of anderen van de market maker hebben gekocht - of aan de market maker verkocht)?
Ik zie een toegenomen handelsvolume in de Alex app, met een gelijktijdige uptick. Dus koopactie en het volume is niet alleen van mijn eigen handelen.
IMG_0108.jpg
 
Ik had die tekst net weggehaald omdat ik niet AL TE betweterig wil overkomen. Maar dan toch maar even: dat er wordt gehandeld wil toch niet zeggen dat er wordt ingestapt? Ook uitstappen = verkoop aan de market maker = omzet. Uitstappen op een uptick is ook uitstappen. (Als ik een positie afbouw probeer ik niet te verkopen aan de laagste prijs, maar aan wat ik zie als de retracement (vandaar ook dat ik mijn stops niet laat bepalen door de stoploss van de turbo zelf) dus dat kan als een uptick in de 'gedane' prijs worden geregistreerd. Totaal niet belangrijk verder maar ik was wel benieuwd of jij meer info hebt dan ik, omdat ik meen dat er nergens inzicht in het orderboek kan worden verkregen.
 
Aha, interessante gedachtengang, K.
In de dunne handel buiten de reguliere openingstijden zijn upticks met een dergelijk volume echt wel koopachties en downticks echt wel verkopen. Het volume van de genoemde TurboXL staat voor 2.250 aandelen (toch zo'n $ 750.000). Die invloed zou je echt wel moeten zien in Frankfurt. Er zijn daar vandaag -as we speak- 5.316 stukken verhandeld. (Omdat dit een dubbeltelling is van koop en verkoop, zou bijna dit hele volume uit de transacties van de Turbo moeten komen.)
Ik heb al ooit eerder bij de uitgevende instantie nagevraagd hoe dat zit met de werkelijke, achterliggende transactie in de stukken van hun Turbo's. Naar verluid is er niet altijd een marktpartij als tegenpartij, maar is het soms de market maker zelf die zelf een gokje neemt of (met doorgaans Nasdaq futures, tech mandjes of ETF's en dergelijke) een hedge vindt. De market maker is UBS, dacht ik, maar dat weet ik niet meer zeker.
 
Last edited:
Ik weet hier echt de antwoorden niet, P, maar ik weet wel (1) dat je op de Binck Turbo XL uitsluitend met de market maker handelt, (2) dat die je geen inzicht geeft in het orderboek, (3) dat het gemiddeld dagvolume 7 miljoen stukken is.

In de afgelopen daling hebben we regelmatig pre-market hogere koersen gezien (met als blikvanger Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen). Een zwaluw maakt...

Zo genoeg, berenpraat, dan kan het nu weer omhoog ;)
 
Tesla Inc turboXL long 295,97

Kon vanochtend de verleiding niet weerstaan om een plukje aan te schaffen op € 1,576.
Verkooporder voor die pluk ingelegd op € 3,50, want heb vandaag geen tijd om het real-time te volgen.
En in het laatste kwartiertje toch maar gesloten op € 1,742
Niet wat ik ervan verwacht had, maar dergelijke speculatieve posities neem ik liever niet mee het weekend in.
 
  • Like
Reactions: ebullio and ivog
Voor de echt speculatief ingestelden:
Tesla Inc turboXL long 295,97
View attachment 234479
Kon vanochtend de verleiding niet weerstaan om een plukje aan te schaffen op € 1,576.
Verkooporder voor die pluk ingelegd op € 3,50, want heb vandaag geen tijd om het real-time te volgen.

Dit is mijn bijdrage aan het hopelijk goede karma dat ontstaat door de annoncering van het Australische batterijproject en serienummer 1 van Model 3 die vandaag van de band loopt.

NB: Dit is geen advies. (Not an advice.)
Hij doet t soms best aardig :rolleyes:
 
Met de doorbraak van 325 ligt 333 binnen handbereik. Eens kijken wat er in de uurgrafiek gebeurt op de kruising bij de eerste fibo en MA 55 (witte lijn, voortschrijdend gemiddelde). Als daar geen RSI notering goed boven 60 ontstaat, is er een goede kans dat er we nog weer een stukje terug moeten, ik zou denken naar MA 20 (nu 317 maar stijgend), maar de bewegingen in de afgelopen paar handelsdagen lieten wel zien dat er wordt ingegrepen als verder afglijden dreigt.

upload_2017-7-12_10-23-34.png


Op de daggrafiek zie ik dat de trendlijn vanaf december nipt werd gebroken en nu wordt teruggetest. De terugval raakte maar tot het eerste fibo level. De RSI raakte net niet oversold, en zodoende staat er potentieel een positieve reversal (met een koersdoel van grofweg 440).

upload_2017-7-12_10-28-11.png


Voor mij nog geen nieuwe lange termijn posities, wel trades met een korte stoploss en een take profit op het beoogde niveau, die eventueel voor lange termijn positie kunnen worden vastgehouden als het technische beeld nog verder opklaart. Ik hou er rekening mee dat de belangen (van shorters e.a.) weleens zo groot zouden kunnen zijn, dat het niet bij één berenaanval blijft.