Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Ah, dat is op voorschrijvend van een arts. Verder wordt hij regelmatig en random getest, dat is een onderdeel van het contract van SpaceX met NASA. En die testen zijn altijd in orde geweest.

En grote delen van je opsomming heb ik zelf al enkele malen op dit forum geplaatst hoor. Roerend met je eens. Het heeft mij zelfs al enkele ignore’s opgeleverd. Dus die hoefde ik niet meer te herhalen.
Oke excuus dan daarvoor en ja ik heb je realistische posts ook gelezen.

Mbt druggebruik...not sure...doktervoorschrift is nogal rekbaar zeker in US.
Maar ik weet het uiteraard ook niet zeker.

Mbt Tesla, ik ben zeker geen hater...Heb een X overwogen, rijd nu een EQ.
Fan van EV, zeker met dynamisch energiecontract, geregeld gratis laden :)

Ben alleen geen fan (meer) van Musk en vind echt doodzonde dat Tesla niet heeft doorgezet na de Y.
CT vind ik gewoon een domme Hummer en concurrentie op aslle vlakken is er echt wel nu.

En daarom 'vind ik' het aandeel duur en 'denk ik' dat het nog wel wat lager gaat..
Voorbeeld, BMW maakt dezelfde winst, en staat nu op 1/8 van de marketcap van TSLA..
 
Interview met Tesla over de stakingen in Zweden.
 
FSD wordt nu wel echt uitgerold met heel veel YT filmpjes tot gevolg, zou dit dan een positief effect hebben op de koers ? Of zouden we hier een beetje op blijven hangen dit jaar?
Voor dit voorjaar gaan we nog wat zakken, en dan gaan we terug een beetje omhoog.

FSD zal niks betekenen, al was het maar omdat het net de modus is in je Tesla dat je net niet aan je GSM kan peuteren omdat de camera ontdekt dat je niet oplet. Dat zal pas veranderen wanneer ze echt level 4-5 kunnen aanbieden.

En ook met level 4-5 zal er niks veranderen. In Europa zijn er politici en mediafiguren die nog nooit van zelfrijdende auto's hebben gehoord.
 
Op dit moment, 1,5 uur na opening, toch al een plus van 5,74%, ik heb toch de indruk dat de uitrol van FSD hier iets mee van doen heeft. Of zal wellicht de aangekondige prijsverhoging de koers omhoog stuwen?

Edit, nog geen half uur later is het plusje al 6,57%, gaat lekker weer een keer.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Maurice1
Op dit moment, 1,5 uur na opening, toch al een plus van 5,74%, ik heb toch de indruk dat de uitrol van FSD hier iets mee van doen heeft. Of zal wellicht de aangekondige prijsverhoging de koers omhoog stuwen?

Edit, nog geen half uur later is het plusje al 6,57%, gaat lekker weer een keer.
Dit heeft gewoon te maken met dat het aandeel vorige week stevig is gezakt. Halverwege de week kreeg het aandeel een stevige deuk, dan werden de posities voor de opties aangepast zodat het beter was om ook laag te eindigen tegen het einde van de week. En een nieuwe week betekent weer nieuwe opties.

Nu goedkoop kopen en straks weer duurder verkopen.

Je mag nooit vergeten dat de beurs iets is dat op zichzelf leeft. Goed nieuws, slecht nieuws, kan altijd een invloed hebben op de koers, maar je moet dan analyseren in hoeverre mate je mede-traders nieuws als een trigger zien voor een stijging of daling.

Bovenal is het FSD Beta nieuws vooral inside baseball: enkel de echte nerds die er mee bezig zijn weten ervan. Als je het beursnieuws volgt, is FSD Beta zelfs niet vermeld. Wat wel vermeldt wordt is dat de prijs van de Model Y binnenkort stijgt in Europa.
 
NVDA gaat Tesla concurrentie geven in de robotica met Blackwell A.I. chip en ondertussen koopt Tesla heel veel GPU's bij NVDA voor Optimus.
Naast TSLA ook meer NVDA kopen.

Overigens wordt de stijging van 6% toegewezen aan FSD die bijna menselijk aanvoelt, zoals @Michel_AH aangaf.
Als zelf de topman van Dell dat aankondigt dat FSD next level is in Amerika:
 

Tesla Trims Car Output in China as EV Sales Growth Slows​

 
Wat verwachten we straks? Harde klappen? Lauwe reactie omdat veel chagrijn al is ingeprijsd of een verrassing?

Kooporder op $145 uitgezet, al hoop ik niet dat deze ingeschoten gaan worden.
Gamma walls op 172,5, 170 en 160. Ik denk dat het zal dippen maar dan weer zal meevallen.

1712061462119.png
 

View attachment 1034567
Toch meer weer dan BYD, die had immers Tesla 'ingehaald' in Q4 2023, maar die zitten nu op 300.000 begreep ik.