Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Tja met de huidige benzine prijzen zoeken mensen niet naar een alternatief. Uiteraard millieu etc etc. Maar mensen kijken helaas niet zover vooruit. Ook in de VS als je ziet wat je daar nu per Gallon betaal dan lach jezelf helemaal kapot dan is de terug verdientijd van een EV toch heel ver. De brandstof prijzen zullen uiteraard weer gaan stijgen maar dat duurt wel weer even. Als ik bij op kantoor kijk tanken de diesels nu voor beneden de 80 center per liter (exc BTW) daarvoor kunnen ze ongeveer 15KM rijden. De tesla is altijd nog iets zuiniger maar het breekpunt is te ver weg. Dit heeft natuurlijk geen goede invloed op de koers van Tesla buiten dat ze nog nooit 1 doelstelling betreffende tijd that is hebben gehaald.
 
Op het huidige koersniveau is Tesla nog steeds over gewaardeerd op de huidige productie. Het gaat dus om het geloof of Tesla de beloftes gaat waar maken. De koers van $282 was een volledig luchtkasteel van mensen die al met een koers van $1000 in 2020 of nog eerder speculeerden. Op weg naar boven hebben de professionals lekker mee gespeeld en nu op weg naar beneden ook weer. De brokers lachen zich rot met deze volumes. Alleen als Tesla heel goed nieuws heeft woensdag gaat er donderdag weer gelachen worden. Triggers: Model X productieniveau, Tesla Energy, Gigafactory ontwikkelingen. Ik gok verder dat ze nog niets over Model III gaan zeggen behalve dat alles op schema loopt. In Tesla tijddimensie dan.
 
hmm ik weet niet op welke termijn je kijkt, maar ik zie de prijs vooralsnog alleen maar dalen... never catch a falling knive zeggen ze wel, ik wacht zelf eerst maar es af tot de bodem (en de tweede) gezet is en de trendlijn doorbroken voordat ik op de buy knop druk... (kijkend naar de wat langere termijn van enkele maanden)