Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben het daar volmondig mee eens. RSI van 42 momenteel en nog aardig verwijderd van 205, de koers waarop ik het aandeel weer van wat dichterbij begin te volgen. We zitten opnieuw beneden het 50 en 200-daags gemiddelde maar de trend is nog steeds opwaards gericht.

- - - Updated - - -

De productie versie van de Chevrolet Bolt wordt voorgesteld op CES (ik geloof morgen). Dat zou ook nog een impact op de koers kunnen hebben.
 
Had je niet beter exp.date 4.2016 kunnen nemen, goedkoper en net na de Model III presentatie?

normaal zou ik dat inderdaad wel doen.

maar ik heb dit maal bewust een wat langere periode genomen.
als het goed gaat met Model-3 én de gigafactory zal de koers hopelijk opnieuw naar boven gaan, én dan blijft er ook nog wat verwachtingswaarde in de optieprijs.
doel is de positie tijdig te sluiten, niet te wachten tot de exp.date
 
Als je denkt dat het aandeel 'zwaar overgevalueerd' is op 188$ dan is het tijd om short te gaan.

Ik ben niet gek.

Persoonlijk vraag ik me eerder af of dit niet juist een goed instap moment is.

Pas maar op in deze markt. Je betaalt nog altijd 19 keer de boekwaarde aan de huidige koers.
In andere tijden zou ik inderdaad de neiging hebben om opnieuw in te stappen maar ik vertrouw de markt niet op dit ogenblik.
Ik bouw nu in de mate van het mogelijke risico af ipv op.
 
Elon Musk heeft een pakketje opties omgezet.


CEO Elon Musk Adds Huge Tesla Stock Stake Ahead Of Earnings | Stock News Stock Market Analysis - IBD

"This week Elon increased his investment in Tesla," the company said. "He exercised and held 532,000 stock options, which is approximately $100 million in current value."
The company made the announcement after the market closed Friday. Tesla will report fourth-quarter earnings Feb. 10.
Musk reportedly owns 29 million shares in the Palo Alto electric car company, or about 22%.
The company said Musk paid "more than $50 million" in taxes to exercise the options, and stressed that he "did not sell any shares."
 
Elon Musk heeft een pakketje opties omgezet.


CEO Elon Musk Adds Huge Tesla Stock Stake Ahead Of Earnings | Stock News Stock Market Analysis - IBD

"This week Elon increased his investment in Tesla," the company said. "He exercised and held 532,000 stock options, which is approximately $100 million in current value."
The company made the announcement after the market closed Friday. Tesla will report fourth-quarter earnings Feb. 10.
Musk reportedly owns 29 million shares in the Palo Alto electric car company, or about 22%.
The company said Musk paid "more than $50 million" in taxes to exercise the options, and stressed that he "did not sell any shares."

Jan, klopt het dan dat Elon denkt dat de koers zich ergens op een bodemniveau bevindt?
 
Jan, klopt het dan dat Elon denkt dat de koers zich ergens op een bodemniveau bevindt?

Als jij Elon Musk zou zijn en je kan je opties omzetten aan een prijs van $6.63 per aandeel. Wat zou je doen? Kopen natuurlijk!
Hij moest er wel nog een stevig bedrag aan belastingen over betalen maar wij kunnen niet aan deze prijzen kopen he.

Elon gelooft in zijn bedrijf en ik ook maar de algemene toestand van de wereldeconomie is twijfelachtig en de beurzen staan erg hoog. Deze werden de voorbije jaren op kunstmatige wijze opgefokt door de centrale banken. Het Tesla aandeel heeft een bèta van rond de 1.3. Het zakt (of stijgt) dus 1.3 keer sneller dan het gemiddelde van de beurs. Ik geloof niet dat het Tesla aandeel tegen de trend van de beurzen in zal gaan in het geval we een verdere daling krijgen. Dat is de reden waarom ik op dit moment voorzichtig ben en niet instap. "Goesting" heb ik wel, laat dat duidelijk zijn, en er is een goede kans dat de mensen die er wel voor gaan daar de vruchten van zullen kunnen plukken.
 
Elon heeft wel belasting moeten betalen.
Ik weet niet of de opties op expiratie datum waren, indien wel was het simpel : uiteraard uitoefenen.
Indien niet, dan is Elon van mening dat de koers zal stijgen... En heeft hij nu een lagere belasting betaald.

Ik gok dat hij op korte termijn de koers omhoog zal tweeten. (Uiteraard, ik heb ook letterlijk gegokt :) )
 
Even ter relativering een grafiekje van de afgelopen 12 maanden. TSLA (blauw) vs GM (rood) vs F (groen)

TSLA vs GM vs F.jpg
 
Last edited: