Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Samenvatting van de cijfers: http://files.shareholder.com/downloads/ABEA-4CW8X0/961456959x0x858516/F50A9FAF-BA73-4263-8E16-DE1FAC0BABDF/Q3_15_Shareholder_Letter.pdf
* Model X launch & start of deliveries
• Autopilot released to 40,000 vehicles globally, over the air
• Produced a record 13,091 vehicles, despite one week shut down
• Delivered a record 11,603 new vehicles
• Gigafactory construction and production ahead of schedule
• Model 3 unveiling planned for late March 2016
* Forecast 17-19.000 in q4
* Powerwall wordt pas in Q1 geleverd
* Issue met het leveren van materialen voor de Model X (dus weer verlaat?)

EPS lager dan verwacht, aandelen for hoger in aftermarket. Vreemd aandeel :)
 
Last edited:

Niet te filmen dit.

Dus omdat Mercedes het 'geweldige' plan heeft om traditionele accu's, die geen piekvermogen meer kunnen leveren (mind you: 'om de (verbrandings)motor te starten') als bulk storage in te zetten is dat goed nieuws voor de bruikbaarheid van lithium batterijen na hun levensduur in een Tesla ???

Klinkt als: de vinding om oude autobanden te verwerken in asfalt is goed nieuws voor de mogelijkheden tot hergebruik van stalen treinwielen.
De link: het zijn allebei wielen.
 
De schrijver van het artikel moet zijn huiswerk beter maken. Mijn haren rijzen ten berge van zijn aanname dat de batterijen van EVs in het algemeen en Tesla's in het bijzonder snel moeten vervangen worden. He's going to be in for a big surprise. In elk geval, ik heb in deze context voor de lange termijn ingezet op Umicore.

- - - Updated - - -

Elke batterij die Tesla moet vervangen is een wagen minder die ze kunnen verkopen. Ik verwacht niet dat dat de komende jaren gaat veranderen.
 
In de US barst het van dit soort sites. Alles om de koers van het aandeel te beïnvloeden. Mooiste voorbeeld (gebruik ik ook in discussies met klanten over reputatie) is wel SeekingAlpha. Wordt gezien als autoriteit, hoog in de zoekresultaten en zo. Maar de auteurs worden betaald per click/page view. Dus, hoe idioter de titel hoe meer traffic = hoe meer inkomsten. Niemand die er mee zit, lang leve de vrije markt!
 

Jan, je inzet op Umicore omwille van de recyclage van batterijen toch kritisch in het oog houden.
Ik sprak vorig jaar met een kaderlid hierover en hij stelde dat ze rekenen op een soort vergoeding (zoals recupbel of recytire) om EV-batterijen te verwerken. Waarop ik dan tegengas gaf met nog geld te verwachten omdat er nog restopslag zit die als back-up kan gebruikt worden...
Soit, het lobbywerk in de fumoirs van de countryclubs zal ook wel al begonnen zijn.
 
De koers is flink aan het dalen op dit moment (-/- 7,12%) maar volgens deze expert moeten we nog niet instappen:
"We cannot see a case for putting money into a cash flow negative company that is trading at all time highs, has trouble turning a profit, and is operating in an economic climate that we feel is teetering on the brink of losing its investor's confidence. In 2016, we feel buying Tesla means that you are just adding hope on top of more hope, and that is no way to invest." (Tesla In 2016: Piling Hope On Top Of Hope - Tesla Motors (NASDAQ:TSLA) | Seeking Alpha)