Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Voor het geval deze niet was opgevallen :)

Ik had sowieso niet moeten instappen of meer behoedzaam moeten zijn, als ik op AL mijn metertjes had gekeken: wie gaat er nou dik long tegen de MA's aan die je zelf als mogelijke weerstand ziet...

(Geen idee of er verder nog nieuws was dat invloed heeft gehad? :D)

View attachment 339717
De MA's noteren trouwens 311,50 en 312,10 ongeveer, dus daar zou weerstand kunnen liggen, ik denk aan winstnemen en een nieuw momentje kiezen.
 
Nog voor de officiële delivery cijfers?

Ik kijk voor Tesla trouwens niet naar technische analyse, lijkt me met zo'n volatiel aandeel redelijk zinloos. Net als hefboomproducten trouwens, is puur gokken. Maar wel plezant :)
Ik heb zoiets bij twee eerdere plaatjes ook geschreven. En toch doen de MA's het nog goed, maar dat behoudt w.m.b. altijd z'n logica (indicator waar de belangen liggen) ook als het nieuws de boel elk moment weer aan het zwiepen kan brengen.

Winst nemen om lager weer in te stappen dus.
 
Ik kijk voor Tesla trouwens niet naar technische analyse, lijkt me met zo'n volatiel aandeel redelijk zinloos.
Als je nou mislukte acties van EM en SEC eruit filtert, kom je misschien toch op een aardig kader voor het speelveld.

Naamloos.png
 
De kracht van de short sellers blijkt tanende. Zelfs een klein tikje naar onder de $300 lukt al niet meer.
Benieuwd of er nog hulptroepen gemobiliseerd worden of dat men zich neerlegt bij een structureel hoger koersniveau.
 
Inzoomen op het speelveld. Van boven of van onderen eruit (of zijwaarts), we gaan het zien. De uitbraak in de openingsbar was een valse uitbraak, en een valse uitbraak is ook een signaal ;)

(Bovenkant kanaal ligt momenteel op 326.50 dus dat is mijn koersdoel als dat het nieuwe spelletje is. Met het verstrijken van de tijd en als het kanaal niet aan onderkant breekt, stijgt dat koersdoel).

No advice, sowieso, en vooral bij TSLA.
Naamloos.png
 
  • Like
Reactions: Remog
Tja, dramatische tijden vragen om drastische maatregelen.
Maar ik kwam er vanochtend al niet meer tussen voor rond de $280.
Morgen is waarschijnlijk de herkansing als onze kameraden weer mogen short sellen. Deze keer zullen ze beter oppassen en de prijs met niet meer dan 10% laten dippen.
Het ging wat kalmpjes aan omlaag, deze week. De afdeling Shortsville doet niet meer dan het strikt noodzakelijke.
Maar $280 zal toch wel bereikt worden. Zoniet vandaag, dan toch wel morgen in de Verplichte Ochtend Dip (MMD).
 
Maar waarom dalen ze nu eigenlijk?
[Shortsville These]
Er zijn nog meer dan dertig miljoen geleende aandelen die zijn verkocht (ver) onder de $250. Die moeten ooit worden teruggekocht om teruggeleverd te kunnen worden. Dus hoe verder onder de $250, hoe gunstiger het voor deze speculanten (short sellers) is.
[/Shortsville These]

[Fossiele Industrie These]
Daarnaast is er de anti-Tesla beweging die niet uit is op financieel gewin maar slechts op de ondergang van het bedrijf. Dat mag gerust een paar miljard per jaar kosten, als daarmee de voorspoed van de fossiele industrie nog wat gecontinueerd wordt.
[/Fossiele Industrie These]

[Wall Street Criminelen These]
Verder heeft Tesla zich inmiddels redelijk onafhankelijk weten te maken van de criminele geldschieters en andere machtshebbers in de wereld van het grote geld. Dat pikken ze daar natuurlijk niet.
[/Wall Street Criminelen These]

[Fake News en Betaalde Media These]
Tesla adverteert niet en schaadt ook nog eens de belangen van de heel grote adverteerders. Dus zijn alle media, van pulp auto-blaadjes tot en met de echt grote jongens, falikant anti-Tesla. Aan spectaculaire koppen geen gebrek, de andere anti-Tesla bewegingen zorgen wel dat er een niet-aflatende stroom van desinformatie is.
[/Fake News en Betaalde Media These]

Daarnaast is ook de pro-Tesla en pro-EV gemeenschap onderling verdeeld en blinken zij, net zoals Tesla zelf, niet bepaald uit in heldere communicatie.

Alles bij mekaar is het haast een wonder dat het aandeel nu op $280 staat en ooit zelfs $387 haalde.
 
Last edited: