Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik wilde vrijdagavond een aantal turbo xl long kopen met een stop loss van 258. Heb het niet gedaan (geen ervaring, geen account bij een broker). Daarna ging de koers omhoog. Toen had ik spijt, want het zou wel eens de laatste dip kunnen zijn. Nu is die weer gedaald en als die onder de 258 zou komen, zou ik alles kwijt geweest zijn. Overigens, voor mij persoonlijk hoeven ze niet onder de 250. Ik probeer het gewoon te begrijpen, die tesla stock jojo.
 
Ik wilde vrijdagavond een aantal turbo xl long kopen met een stop loss van 258. Heb het niet gedaan (geen ervaring, geen account bij een broker). Daarna ging de koers omhoog. Toen had ik spijt, want het zou wel eens de laatste dip kunnen zijn. Nu is die weer gedaald en als die onder de 258 zou komen, zou ik alles kwijt geweest zijn. Overigens, voor mij persoonlijk hoeven ze niet onder de 250. Ik probeer het gewoon te begrijpen, die tesla stock jojo.

Is niet te begrijpen. Lekker uitzitten, vanzelf komt hij weer dik boven de 300 :)
 
Ik wilde vrijdagavond een aantal turbo xl long kopen met een stop loss van 258. (...) als die onder de 258 zou komen, zou ik alles kwijt geweest zijn.
Je krijgt wel de stoploss-waarde uitbetaald, maar daar moet je het eigenlijk niet op laten aankomen.

Ik zou wel eerder een turbo uitzoeken met een stoploss waarvan je niet verwacht dat die spoedig zal worden geraakt, spoedig betekent dan bijvoorbeeld: binnen de termijn waarbinnen je kunt/wilt blijven volgen. Geef ook meteen je eigen stop-loss order mee waardoor je je verlies ongeveer kunt berekenen. (Doordat de market maker niet altijd thuis geeft op jouw stopkoers, kun je er ook onder geraakt worden).

En misschien gewoon niet overnight blijven zitten. Ik deed dat tegen mijn gewoonte wel, vorige week donderdag (SEC actie), en zag na het sluiten van de turbo markt de koers instorten tot ver onder mijn stopprijs, en heb toen de stoporder maar ingetrokken en de dip uitgezeten. Pakte goed uit, maar het kan ook anders lopen. Voor mij werkt het alleen als ik rond de instap elke minuut kan volgen, proberen zo goed mogelijk te timen, en direct de stop vast te leggen.

En natuurlijk niet meer centjes riskeren dan je bereid bent te verliezen.

Met vriendelijke groet,
Fa. Schade & Schande

PS: iemand zei me hier dat ik altijd mijn Tesla zou kunnen verkopen. Vandaar dat ik er voorlopig even twee aanhoud.
 
  • Love
Reactions: Wim S.
Ik wilde vrijdagavond een aantal turbo xl long kopen met een stop loss van 258. Heb het niet gedaan (geen ervaring, geen account bij een broker). Daarna ging de koers omhoog. Toen had ik spijt, want het zou wel eens de laatste dip kunnen zijn. Nu is die weer gedaald en als die onder de 258 zou komen, zou ik alles kwijt geweest zijn. Overigens, voor mij persoonlijk hoeven ze niet onder de 250. Ik probeer het gewoon te begrijpen, die tesla stock jojo.
Doe die hefboomproducten een eerste tijd gewoon droog met een paper trade account.
Om wel de druk te voelen moet je afspreken met jezelf dat je je bijv. een tiende van de virtuele winst reserveert om iets leuks van te doen of een tiende van je virtuele verlies afgeeft (aan je vrouw, aan een goed doel etc)

Met die hefboomproducten moet snel uitstappen wanneer het tegenzit en lang blijven zitten als het in je richting gaat. En sowieso niet tegen de (wat) langere termijn trend in.
Mijn ervaring is dat je meestal juist het tegenovergestelde doet, dus blijven zitten als het tegen je in gaat en te vroeg uitstappen als je winst hebt, en je probeert mee te gaan met snelle koerswijzigingen tegen de algemene trend in...
 
  • Informative
Reactions: CL600 and job-lek
Ook een goed advies Bas. Of je doet zoals de persoon die vandaag met de turbo long met de hoogste stoploss eerst twee stukjes kocht op 1,238 en toen nog 3 erbij op 0,739 (om te middelen zeker?) en zich toen met de hele berg van 5 stuks liet uitstoppen op 0,548. :D €1,95 verloren. Maar zo leer je het wel *), met je zakgeld.

Edit: *) aan/af
 
Ik persoonlijk vind, onder de huidige omstandigheden met al die smerige spelletjes die tegen TSLA worden gespeeld, dat ALS je wilt i verteren, alleen maar het kopen van aandelen in vraag komt. En deze dan ook werkelijk langer dan een jaar te behouden.
Met al die spelletjes toon je momenteel, dat het je geen fu... uitmaakt, hoe de SP nu weer in een rustiger vaarwater komt.
Zoals gezegd: mijn persoonlijke mening.
 
Ik persoonlijk vind, onder de huidige omstandigheden met al die smerige spelletjes die tegen TSLA worden gespeeld, dat ALS je wilt i verteren, alleen maar het kopen van aandelen in vraag komt. En deze dan ook werkelijk langer dan een jaar te behouden.
Met al die spelletjes toon je momenteel, dat het je geen fu... uitmaakt, hoe de SP nu weer in een rustiger vaarwater komt.
Zoals gezegd: mijn persoonlijke mening.
En ik maar denken dat als ik een turbo long koop, de uitgevende instelling een veelvoud van stukken in het betreffende fonds koopt... Vind je dan dat ik dan voor straf ook maar voor lange tijd een extra pittig verlies moet aanzien? Of is "rustiger vaarwater" een doel in zichzelf? Voor mij niet hoor, laat die shorters ook maar af en toe in paniek raken. En ik hou intussen met een groter belang toch extra centjes over voor ... een tweede Tesla bijvoorbeeld ;)

Edit: ik bedoel niet te pochen dat ik met turbobeleggen een Tesla heb verdiend, maar dat ik door turbobeleggen meer spreiding kan aanbrengen. Centjes op de bank of in het bedrijf kan ook.
 
Last edited:
(...)
Zoals gezegd: mijn persoonlijke mening.
Precies dat.

En daarom wel jammer dat je je tegelijk zo laatdunkend uitlaat over andere inzichten.

Mijn persoonlijke mening is dat een portefeuille die sinds 2013 is opgebouwd, inderdaad een andere strategie kan rechtvaardigen (naar gelang je persoonlijke omstandigheden) dan de strategie die je kunt volgen voor nieuw geld, anno 2018, op hoge niveau's, bij een ongekende volatiliteit en een ongekende short interest.

Buy & hold? Graag! Maar niet met oogkleppen op; juist dan ga ik liever naar het casino (en dat gaat niet gebeuren).

Dus scherp timen, en als je fout zit, zoeken naar het betere instapmoment. En als je meer actief bent: tussentijds ook wat liquideren om vervolgens meer te kunnen accumuleren.

Is dat slecht voor TSLA? Ik zie er geen onderbouwing voor. Ik zou wel een scherm kunnen volschrijven om te betogen dat een willekeurige buy & hold strategie de shorters in de kaart speelt. En als ik iets echt leuk vind, is het wel om de shorters tegen te werken door retracements te pakken. Zoals ik al het anti-Tesla volk graag bestrijd.

De vraag of Tesla veel belang heeft bij een stabiele koers, laat ik maar even onbesproken, zelfs daar kun je verschillend over denken. Ik begreep van Musk wel dat hij geen aandelen meer wil plaatsen (NB: als je dan inschrijft, steun je TSLA pas echt, en niet als je van een shorter koopt) ... en niet dat hij zijn best doet om rust op de markt te brengen ...
 
Precies dat.

En daarom wel jammer dat je je tegelijk zo laatdunkend uitlaat over andere inzichten.

Mijn persoonlijke mening is dat een portefeuille die sinds 2013 is opgebouwd, inderdaad een andere strategie kan rechtvaardigen (naar gelang je persoonlijke omstandigheden) dan de strategie die je kunt volgen voor nieuw geld, anno 2018, op hoge niveau's, bij een ongekende volatiliteit en een ongekende short interest.

Buy & hold? Graag! Maar niet met oogkleppen op; juist dan ga ik liever naar het casino (en dat gaat niet gebeuren).

Dus scherp timen, en als je fout zit, zoeken naar het betere instapmoment. En als je meer actief bent: tussentijds ook wat liquideren om vervolgens meer te kunnen accumuleren.

Is dat slecht voor TSLA? Ik zie er geen onderbouwing voor. Ik zou wel een scherm kunnen volschrijven om te betogen dat een willekeurige buy & hold strategie de shorters in de kaart speelt. En als ik iets echt leuk vind, is het wel om de shorters tegen te werken door retracements te pakken. Zoals ik al het anti-Tesla volk graag bestrijd.

De vraag of Tesla veel belang heeft bij een stabiele koers, laat ik maar even onbesproken, zelfs daar kun je verschillend over denken. Ik begreep van Musk wel dat hij geen aandelen meer wil plaatsen (NB: als je dan inschrijft, steun je TSLA pas echt, en niet als je van een shorter koopt) ... en niet dat hij zijn best doet om rust op de markt te brengen ...
Voor nieuw geld gelden inderdaad andere ‘regels’. Maar zelfs wanneer je al een tijdje Tesla aandelen bezit, verkoop ik graag een paar put- of call-contracten aan mensen die het anders zien. Calls aan de überpositivo’s en puts aan de doemdenkers. Om het maar simplistisch uit te drukken.
 
Hoewel TA niet zoveel zegt bij een grillig aandeel als Tesla zie ik toch een Hoofd-schouder-patroon dat na een terugtest van de neklijn duidt op een mooi koopmoment rond 200 dollar over enige tijd. Vermoedelijk zal het halen van de 10.000 M3's per week de bodem inluiden en dan... gaat t heel hard omhoog en hoop ik voor de aarde dat Ron Baron gelijk krijgt. Dan moeten de ICE-producenten serieus gaan beslissen of ze niet een beetje maar helemaal meegaan of passen (en feitelijk hun faillissement kunnen tegemoetzien)

,,Maar ik weiger om Turbo shorts te kopen voor de korte termijn,,
 
Als ik aan de hand van de cijfers van Q2 en Q3 en de "beloften" van Musk doorreken (gross margin van model 3 van ,02% naar 0,15%, geen herstructureringskosten meer en overige kosten gelijk) dan zit er misschien een break even in voor het 3de kwartaal. Kan ook een verlies zijn. omdat ik me niet kan voorstellen dat de verkoopkosten niet gestegen zijn.

Belangrijkste in deze is of de marge idd 15% geworden is.
 
Verwachtingen, verwachtingen en nog eens verwachtingen. Resultaat viel blijkbaar wat tegen of men is bang dat Elon alsnog verdwijnt of... Er kan zoveel spelen. Koers is afgelopen tijd fors gestegen, nu een correctie, dan weer omhoog etc etc. Het casino is er niets bij.;)