Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Als je nu besteld heb je je auto binnen de drie maanden of zelfs sneller dus kunnen ze stilaan wel volgen.
In de US heb je je auto zelfs binnen de twee weken, produceren lijkt mij dus geen probleem.
Deze week is UK open gegaan en die kunnen uit 3 types kiezen met levering juni. Komende weken, Australië en andere rechts rijdende landen. India weet ik niet. Denk dat ook tweede kwartaal dus weer veel extra auto’s onderweg zijn. Verder ben ik best benieuwd naar de vraag in vierde kwartaal. Hopelijk krijgen de orders een versnelling na alle toch wel heel positieve recenties
 
Oké genoeg zo; ik ga mijn gereserveerde gelden voor de model 3 vrijmaken en naar TSLA verplaatsen.
Ik meld volgend jaar wel of ik de M3 zo “gratis” heb verkregen.

Grootspraak dus.

Dat was 9 okt. 2018 op $250.
Als Tesla nou gewoon eind dec.18 had geleverd, had ik zo 50% korting gehad.

Krijg ik uitgerekend vandaag - op zo'n beetje de laagste koers in ruim 2 jaar? - bericht dat ik volgende week de m3 kan ophalen :)en:confused:
Maar; niks gebeurd, want het verlies is gelijk aan de waarde van de "gratis" autopilot op de LR-RWD ;)
Beter nog; ik had vorig jaar gerekend een SR te gaan bestellen. Dus eigenlijk zo minder verlies; en dat is ook een soort van winst.
Best goed gedaan is de fijne conclusie van dit al :rolleyes:
 
  • Like
Reactions: Frank C
Volgens mij zijn dit een stelletje Tesla-haters. Al hun nieuws is negatief..
Nou, ik ben eerder een Tesla-lover en heb ook een M3.
Er zijn wel een aantal punten die, om de continuïteit te behouden, aandacht behoeven.
-trade-war
wat wil zeggen:
-heffingen op onderdelen die in China gemaakt worden,
-heffingen op auto's die nu naar China gaan,
- afzet in China daalt in afwachting van toekomstige Chinese productie,
- China Gigafactory die er geld doorheen jaagt,
- Nog geen Chinese productie,
- Amerikaanse afzetmarkt,
- Europese, UK, Australische en Japanse afzet,
- Financiele bedrijfsvoering,
- Communicatie (waarschuwingen) Elon. Heeft invloed op aandelenprijs. (Ben benieuwd naar reactie SEC)

Op welke punten is er het komende half jaar verbetering in te vinden?
- trade-war vervalt gedeeltelijk door Chinese productie,
- Chinese afzetmarkt wordt groter,
- Chinese Gigafactory kost minder, gaat binnenkort open,
- Afzet in rechtsrijdende landen wordt groter,
- Financiële bedrijfsvoering,
- begin Starlink door SpaceX, (succes heeft afstralingseffect op Tesla),
- Communicatie Elon.

Zou ik op basis van bovenstaande aandelen kopen?
Ik denk van wel en verwacht daarbij dat als ik nu tegen $ 200 per stuk koop volgend jaar het dubbele ervoor terug krijg.

En ja, je kan met bovenstaande bij de Tesla- haters de kaas van hun brood pikken.

Goed zo, sinds mijn bijdrage is de prijs weer gestegen met ruim $2. Blijkbaar kennen een heleboel mensen de Nederlandse taal en hebben ze allemaal mijn post gelezen, ha,ha, ha, ha.......
 
Last edited:
Het is allemaal een groot spel.

Old auto & fossil doen hun best uitstel van executie te bewerkstelligen en misbruiken de pers daarvoor. Inclusief majors als CNBC en minors als Telegraaf, FD, en Autovisie.

Ondertussen bouwt Musk door aan een geniaal netwerk van Starlink, SolarCity, Superchargers, Gigafactories en battery technology.

En de gemiddelde loser van BNR reporters maar melden dat young timer diesels goedkoop zijn.

Terwijl Tesla zich bevindt in het hart van Silicon valley met buren als Apple, Google, NVidia, AMD, Intel, and many many more.
Daar komt echt geen Duitser tussen.

Hebben de Europeanen dit al begrepen?:

Why did Tesla acquire Maxwell Technologies?

Logisch dat Merkel aftreedt.
 
Ik vind de situatie toch wel wat lastig worden. Als de directeur van het bedrijf wat toch onder een vergrootglas ligt, op vrijdag dik 7,5% verliest dan gewoon doorgaat met off-focus zaken, zoals updates over de Unreal-engine, dan is dat koren op de molen van iedereen die afvraagt of ze de juiste beslissingen gaan maken. Een beetje focus op de hoofdzaken zou in deze tijd geen slecht idee zijn, denk ik...
 
  • Like
Reactions: schonelucht
Ik vind de situatie toch wel wat lastig worden. Als de directeur van het bedrijf wat toch onder een vergrootglas ligt, op vrijdag dik 7,5% verliest dan gewoon doorgaat met off-focus zaken, zoals updates over de Unreal-engine, dan is dat koren op de molen van iedereen die afvraagt of ze de juiste beslissingen gaan maken. Een beetje focus op de hoofdzaken zou in deze tijd geen slecht idee zijn, denk ik...
Grappig dat je dat zegt... De koers stuikte vrijdag in mekaar net omdat Elon een interne mail had gestuurd dat de buikriem moest aangespannen worden.