Vanaf pagina 14 gaat helemaal de pot eraf .Er zitten wat gaten in, voornamelijk in de dingen waar wel goed nieuws te vinden is. Zoals bv beweren dat Tesla verkoop in mekaar is gestuikt na december 2018 in Nederland.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vanaf pagina 14 gaat helemaal de pot eraf .Er zitten wat gaten in, voornamelijk in de dingen waar wel goed nieuws te vinden is. Zoals bv beweren dat Tesla verkoop in mekaar is gestuikt na december 2018 in Nederland.
Je bent niet de enige die dat schrijft. Puur in het belang van de discussie, wat zijn eigenlijk die hoofdzaken en wat zou hij daarin kunnen verbeteren?Ik vind de situatie toch wel wat lastig worden. Als de directeur van het bedrijf wat toch onder een vergrootglas ligt, op vrijdag dik 7,5% verliest dan gewoon doorgaat met off-focus zaken, zoals updates over de Unreal-engine, dan is dat koren op de molen van iedereen die afvraagt of ze de juiste beslissingen gaan maken. Een beetje focus op de hoofdzaken zou in deze tijd geen slecht idee zijn, denk ik...
Je bent niet de enige die dat schrijft. Puur in het belang van de discussie, wat zijn eigenlijk die hoofdzaken en wat zou hij daarin kunnen verbeteren?
Tot nu toe is TSLA de laatste maanden een gevalletje 'never catch a falling knife'. Heb ik toch geprobeerd, helaasZit nu ook te overwegen om nog bij te kopen. Had al bijgekocht op $250 en $243. Zit nu met 400 stuks en overweeg er 500 van te maken. De exposure wordt wel steeds groter. Maar you gotta believe.
Wat waren die voorwaarden dan?Gewoon even terug met beide voeten op de grond is niet slecht voor een aandeel. Leedvermaak vind ik misplaatst. Met een economisch reële waardering zal Tesla veel verder raken dan een eendagsvlieg in de geschiedenisboeken.
Ik kreeg vorige week toevallig voor het eerst een mail van Tesla servicecenter om snel voor 5 juni aan zeer gunstige voorwaarden stockwagens aan te kopen. Ik heb de indruk dat er nog enkele uitschieters gaan volgen dit jaar.
Het zal operationele winst voor de bühne zijn, zolang als de volledige elektrificatie van het wegvervoer nog geen feit is heeft het geen nut om winst (= ongebruikt kapitaal) te maken. Alle mogelijke winst zal wel geïnvesteerd worden in schaalvergroting, verlagen van de prijzen en groei.Met mijn bovenstaande verhaal wilde ik eigenlijk niet zoals de media aangeeft zeggen dat TESLA over 10 maanden failliet is maar wel dat de waarde van het aandeel een gepaste correctie ondergaat.
Er wordt komend jaar waarschijnlijk wel een keer een operationele winst behaald, daar geloof ik wel in, echter de gouden bergen zijn enigszins uit zicht.
Ik heb het over operationele winst. Dat staat volgens mij los van investeringen.Het zal operationele winst voor de bühne zijn, zolang als de volledige elektrificatie van het wegvervoer nog geen feit is heeft het geen nut om winst (= ongebruikt kapitaal) te maken. Alle mogelijke winst zal wel geïnvesteerd worden in schaalvergroting, verlagen van de prijzen en groei.
Het is inderdaad maar net hoe je het boekhoudkundig vorm geeft, maar al het geld gaat voorlopig gewoon opIk heb het over operationele winst. Dat staat volgens mij los van investeringen.
Ja maar naast dat het geld opgaat gaat aan investeringen wordt er met de business zelf zonder investeringen ook nog geen winst gemaakt. Dat is waar de shareholders zich druk om maken. Naast dat ze zich waarschijnlijk nog meer druk maken om het feit dat de verwachte groei van de vraag enigszins achterwege blijft en daarmee het zicht op toekomstige operationele winst is teruggeschroefd.Het is inderdaad maar net hoe je het boekhoudkundig vorm geeft, maar al het geld gaat voorlopig gewoon op
Ja maar naast dat het geld opgaat gaat aan investeringen wordt er met de business zelf zonder investeringen ook nog geen winst gemaakt. Dat is waar de shareholders zich druk om maken. Naast dat ze zich waarschijnlijk nog meer druk maken om het feit dat de verwachte groei van de vraag enigszins achterwege blijft en daarmee het zicht op toekomstige operationele winst is teruggeschroefd.
hieruit:Waar baseer je de bewering op dat er zelfs zonder investeringen geen winst wordt gemaakt?
Overigens werden de verhalen die nu over Tesla worden geschreven jarenlang ook over Amazon geschreven. Dat bedrijf ploegde een groot deel van de inkomsten terug in investeringen om verder te groeien, waardoor het vrijwel nooit winst maakte. En kijk, nu is het een van de waardevolste bedrijven ter wereld. Dat komt voor Tesla ook nog.
De cijfers spreken toch eigenlijk voor zich. Uitgangspunt van de eerste sterke koerstijging in 2016 was 400k aan model 3 reserveringen vervolgens doorstijgen toen de verwachtte productiecijfers model 3 werden aangekondigd. Vervolgens dip omdat productiecijfers tegenvielen nu nog meer dip omdat de vraag tegenvalt.Wat ik overal uit proef;ook hier in deze post zijn "emoties". Die hebben uiteraard wel een grote invloed op de koers van een aandeel, maar niet op cijfers. Het lijkt mij dat de cijfers op een gegeven moment voor zichzelf gaan spreken.
Deze factor (de aandeelhouders met hun grillige emoties, die zakelijke aandeelhouders aansteken) was ik trouwens vergeten op te nemen in mijn rijtje. Op basis van die emoties denk ik niet dat ik een beslissing zal nemen om te kopen danwel te verkopen of ik moet echt op hele korte termijnen mijn winst en verlies willen nemen.
Is er echt een dip te verwachten over het hele jaar of is er een dip vanwege de uitspraken van Elon?De cijfers spreken toch eigenlijk voor zich. Uitgangspunt van de eerste sterke koerstijging in 2016 was 400k aan model 3 reserveringen vervolgens doorstijgen toen de verwachtte productiecijfers model 3 werden aangekondigd. Vervolgens dip omdat productiecijfers tegenvielen nu nog meer dip omdat de vraag tegenvalt.
Of zie ik het te simpel?
Helemaal mee eens.Vroeger willen instappen in Tesla (echt aan het begin), nooit gedaan, destijds geld in eigen bedrijf gestopt. Maar toen geloofde ik er in en nu nog steeds, omdat ik snap wat ze doen (althans dat denk ik).
Ben dus nu een instapmoment aan het zoeken, want linksom of rechtsom..... tesla is geld waard (bierviltjes logica).