Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
inderdaad, zie ook de kapitaalronde die Elon doorvoerde ... had hij die enkele maanden later gedaan, ... nadat aandelen naar 41 mio stuks short was gegaan of ongeveer 1/3 van totaal aantal aandelen, dan zou hij bijv de helft meer aandelen moeten uitgeven ... om hetzelfde bedrag op de rekening binnen te krijgen ... en dat is voor de bestaande aandeelhouders een stuk slechter ... enz
inderdaad, banken die veel strenger worden,
zie ook investeringsfondsen die een return moeten halen ... door Tesla in de grond te laten gaan, willen ze het die vaste investeerders onmogelijk maken om nog hun investering te kunnen blijven verantwoorden (zie bijv ARK Invest, of Baron, enz) ...
enz
ik heb de indruk dat de shorters in het verliezende kamp zitten ... zie koers die tov dieptepunt snel naar hogere niveau's ging ... terwijl de hoeveelheid ge shorte aandelen ging naar 41 mio stuks
zou dat ongeveer het maximum kunnen zijn ? aandelen Tesla die beschikbaar zijn voor shorten ?
de mijne zijn niet beschikbaar en die van Elon ook niet ...
dat zijn al 2 mensen die samen 20% uitmaken die niet gestort kunnen worden ;)
en waarschijnlijk die van ARK en Baron enz ook niet
mijn broker zegt dat ze geen aandelen uitlenen
laatst gekende cijfer (van eind juli ) zit op 39 mio stuks ...

ik heb de indruk dat het moeilijker en moeilijker wordt om negatieve berichten geloofwaardig te houden
ze worden ingehaald door de harde positieve realiteit
ik maakt me niet echt zorgen ivm de koers, er zit nog zoveel in de pijplijn (nieuwe producten, schaalvergroting, nieuwe afzetmarkten, efficiëntie, innovatie, ...)
 
  • Like
Reactions: Maurice1 and Xfrank
inderdaad, zie ook de kapitaalronde die Elon doorvoerde ... had hij die enkele maanden later gedaan, ... nadat aandelen naar 41 mio stuks short was gegaan of ongeveer 1/3 van totaal aantal aandelen, dan zou hij bijv de helft meer aandelen moeten uitgeven ... om hetzelfde bedrag op de rekening binnen te krijgen ... en dat is voor de bestaande aandeelhouders een stuk slechter ... enz
inderdaad, banken die veel strenger worden,
zie ook investeringsfondsen die een return moeten halen ... door Tesla in de grond te laten gaan, willen ze het die vaste investeerders onmogelijk maken om nog hun investering te kunnen blijven verantwoorden (zie bijv ARK Invest, of Baron, enz) ...
enz
ik heb de indruk dat de shorters in het verliezende kamp zitten ... zie koers die tov dieptepunt snel naar hogere niveau's ging ... terwijl de hoeveelheid ge shorte aandelen ging naar 41 mio stuks
zou dat ongeveer het maximum kunnen zijn ? aandelen Tesla die beschikbaar zijn voor shorten ?
de mijne zijn niet beschikbaar en die van Elon ook niet ...
dat zijn al 2 mensen die samen 20% uitmaken die niet gestort kunnen worden ;)
en waarschijnlijk die van ARK en Baron enz ook niet
mijn broker zegt dat ze geen aandelen uitlenen
laatst gekende cijfer (van eind juli ) zit op 39 mio stuks ...

ik heb de indruk dat het moeilijker en moeilijker wordt om negatieve berichten geloofwaardig te houden
ze worden ingehaald door de harde positieve realiteit
ik maakt me niet echt zorgen ivm de koers, er zit nog zoveel in de pijplijn (nieuwe producten, schaalvergroting, nieuwe afzetmarkten, efficiëntie, innovatie, ...)
Mijn aandelen Tesla (en ook alle andere) zijn beschikbaar voor shorters. Ik zie het als het leveren van het touw om zich in te verhangen. Tesla bezit levert mij ongeveer $ 10 extra per dag op, wanneer er van die mogelijkheid gebruik wordt gemaakt.

Neveneffect is dat je hierdoor op je beleggingsrekening geen gebruik van effectenkrediet kunt maken. Met name dat je de margin op geschreven opties in cash moet aanhouden. Dit kun je positief of negatief interpreteren. :)
 

Dit vind ik ook wel een interessante, mss toch maar eens wat Tesla aandelen inslagen. Gezien de strategische aankoop van Maxwell, Tesla misschien nog enkele jaren extra voorsprong gaat geven, noem ik Volkswagen initiele gerucht en het antwoord erna op z'n minst "verdacht". Indien zij een belang in Tesla nemen, krijgen ze mogelijks toegang tot hun technologie en Productie capaciteit.
Lijkt me alvast interessanter dan 40 miljard aan batterijen te hedgen ....
 
Dit vind ik ook wel een interessante, mss toch maar eens wat Tesla aandelen inslagen. Gezien de strategische aankoop van Maxwell, Tesla misschien nog enkele jaren extra voorsprong gaat geven, noem ik Volkswagen initiele gerucht en het antwoord erna op z'n minst "verdacht". Indien zij een belang in Tesla nemen, krijgen ze mogelijks toegang tot hun technologie en Productie capaciteit.
Lijkt me alvast interessanter dan 40 miljard aan batterijen te hedgen ....
Nog een ondersteuning voor kopen tesla, wel meer gebaseerd op gevoel ;): Tesla shareholder: 'I don't want this company to sell...it's so, so undervalued'

Zelf wacht ik nog met aanschaffen van Tesla, zodra ze onder de 210 dalen
 
  • Like
Reactions: JanG007
Dat waren ze zojuist bijna...
Klopt, het gaat hard. Maar met de onrust die een bekende president weet te creeeren, verwacht ik dat het niet de laatste daling is. Er komen leuke inkoop momenten, niet alleen voor Tesla. :).

Moment zijn goud en zilver mijn vrienden. Bitcoin gaat helaas minder goed momenteel, hoewel ik binnenkort wel een flinke stijging verwacht.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Tijdje geleden dat men er voorbeurs zo'n zin in had.
(Vanwege geen sales tax in China wellicht)

upload_2019-8-30_13-54-13.png
 
Tesla surft gewoon mee op deze extra golf van stimuli.Het gaat prima met de economie (???), maar toch heeft de ECB, zonder enig democratisch mandaat, net beslist opnieuw miljarden vers geld in het systeem te pompen en maakt Trump zijn centrale bankier uit voor idioot omdat hij niet hetzelfde doet. De vraag is: waarom is dit nodig als alles prima gaat, wie heeft hier baat bij? De inflatie is enorm, niet wat betreft voedsel of gebruiksgoederen, maar vastgoed, aandelen, goud, bitcoin worden kunstmatig de hoogte ingestuwd ten nadele van diegenen die geen bezittingen hebben.
De bezittende klasse wordt hierdoor rijker, de wereldbewoner die via arbeid zijn kost moet verdienen wordt met de dag armer. Ik plaats mezelf minstens voor een stukje bij de "bezittende klasse" en ondervind hiervan niet echt nadelen, maar ik kan me de woede van de niet bezittende klasse wel voorstellen: Brexit, Trumpstemmen, Vlaams belang, PVV, vijf sterren beweging, gele hesjes... ik begrijp het wel.
 
Tesla surft gewoon mee op deze extra golf van stimuli.Het gaat prima met de economie (???), maar toch heeft de ECB, zonder enig democratisch mandaat, net beslist opnieuw miljarden vers geld in het systeem te pompen en maakt Trump zijn centrale bankier uit voor idioot omdat hij niet hetzelfde doet. De vraag is: waarom is dit nodig als alles prima gaat, wie heeft hier baat bij? De inflatie is enorm, niet wat betreft voedsel of gebruiksgoederen, maar vastgoed, aandelen, goud, bitcoin worden kunstmatig de hoogte ingestuwd ten nadele van diegenen die geen bezittingen hebben.
De bezittende klasse wordt hierdoor rijker, de wereldbewoner die via arbeid zijn kost moet verdienen wordt met de dag armer. Ik plaats mezelf minstens voor een stukje bij de "bezittende klasse" en ondervind hiervan niet echt nadelen, maar ik kan me de woede van de niet bezittende klasse wel voorstellen: Brexit, Trumpstemmen, Vlaams belang, PVV, vijf sterren beweging, gele hesjes... ik begrijp het wel.
Tegengeluid: dat 'gratis geld' zorgt er wel voor dat er geld beschikbaar is voor projecten, investeringen, bouw enz. Degene die via arbeid zijn kost verdient kan dus aan het werk in plaats van thuis te zitten, de werkloosheid is enorm omlaag gegaan.

Als hier nu de rem op wordt gezet (of zelfs maar de indruk gewekt wordt dat die rem wellicht beroerd gaat worden), dan merk je dat direct in de economie, en de meest kwetsbaren (die nu eindelijk ook weer aan het werk zijn) merken dat het eerst...

Pas als de lonen fors zijn gestegen, we van gekkigheid niet meer weten waar we het aan uit moeten geven en de verspilling duidelijke proporties begint aan te nemen zal de rem erop moeten. Maar daar is op dit moment nog geen sprake van.

En qua vastgoedprijzen... ik lees hier net in de krant dat steeds meer Nederlanders naar Antwerpen uitwijken omdat ze geen huis kunnen kopen in het centrum van de grootste Nederlandse steden... België is nog niet zo ver wat opstuwing van de vastgoedprijzen betreft.
 
  • Like
Reactions: stevenp
Tegengeluid: dat 'gratis geld' zorgt er wel voor dat er geld beschikbaar is voor projecten, investeringen, bouw enz. Degene die via arbeid zijn kost verdient kan dus aan het werk in plaats van thuis te zitten, de werkloosheid is enorm omlaag gegaan.

Als hier nu de rem op wordt gezet (of zelfs maar de indruk gewekt wordt dat die rem wellicht beroerd gaat worden), dan merk je dat direct in de economie, en de meest kwetsbaren (die nu eindelijk ook weer aan het werk zijn) merken dat het eerst...

Pas als de lonen fors zijn gestegen, we van gekkigheid niet meer weten waar we het aan uit moeten geven en de verspilling duidelijke proporties begint aan te nemen zal de rem erop moeten. Maar daar is op dit moment nog geen sprake van.

En qua vastgoedprijzen... ik lees hier net in de krant dat steeds meer Nederlanders naar Antwerpen uitwijken omdat ze geen huis kunnen kopen in het centrum van de grootste Nederlandse steden... België is nog niet zo ver wat opstuwing van de vastgoedprijzen betreft.

Het idee klopt, alleen het deel wat betreft de lonen stijgen gaat niet op... de lonen gaan niet vanzelf stijgen. De lasten bij mensen moeten omlaag en laat juist de groep met hele lagen lonen geen koophuizen hebben en vaak duur particulier huren.
 
Ik plaats mezelf minstens voor een stukje bij de "bezittende klasse" en ondervind hiervan niet echt nadelen, maar ik kan me de woede van de niet bezittende klasse wel voorstellen: Brexit, Trumpstemmen, Vlaams belang, PVV, vijf sterren beweging, gele hesjes... ik begrijp het wel.
Hoe ouder ik wordt, hoe meer ik besef dat de niet-bezittende klasse eigenlijk de klasse is die economisch en financieel minder geletterd is. Mensen die roepen dat een auto van 30000€ voor hen onbetaalbaar is (ik neem het voorbeeld van de VW ID.3), of ze zonnepanelen niet kunnen betalen, maar eigenlijk de kennis ontbreken om eens een TCO-berekening te doen en met een bank te gaan praten om zo een oplossingen uit te werken. Mensen die oplossingen aangereikt moeten worden, in plaats van zelf opportuniteiten te creëren. Ik kan begrijpen dat dat niet iedereen gegeven is en dat dat niet even goed aangereikt wordt in scholen, maar ik vind wel dat we daarnaar moeten werken, en niet zomaar klakkeloos het fatalistische van zo een gele vestjesbeweging moeten accepteren.
 
Tegengeluid: dat 'gratis geld' zorgt er wel voor dat er geld beschikbaar is voor projecten, investeringen, bouw enz. Degene die via arbeid zijn kost verdient kan dus aan het werk in plaats van thuis te zitten, de werkloosheid is enorm omlaag gegaan.

Als hier nu de rem op wordt gezet (of zelfs maar de indruk gewekt wordt dat die rem wellicht beroerd gaat worden), dan merk je dat direct in de economie, en de meest kwetsbaren (die nu eindelijk ook weer aan het werk zijn) merken dat het eerst...

Pas als de lonen fors zijn gestegen, we van gekkigheid niet meer weten waar we het aan uit moeten geven en de verspilling duidelijke proporties begint aan te nemen zal de rem erop moeten. Maar daar is op dit moment nog geen sprake van.

En qua vastgoedprijzen... ik lees hier net in de krant dat steeds meer Nederlanders naar Antwerpen uitwijken omdat ze geen huis kunnen kopen in het centrum van de grootste Nederlandse steden... België is nog niet zo ver wat opstuwing van de vastgoedprijzen betreft.

Als de rente staat waar ze nu staat, heb je geen stimulus en geldinjectie meer nodig. Geld is al nagenoeg gratis. Het is niet de rentelast die de haalbaarheid van een project bepaalt, wel de (toekomstige) mogelijkheid om de schuld terug te betalen. Als het verschil tussen een rentevoet van 1% of 2% rente de rendabiliteit van een project doet kantelen, zou ik er niet aan beginnen.
Wie thans, met de lage rente een huis koopt, leent gewoon zoveel meer dat hij op dezelfde maandelijkse aflossing uitkomt als. Er kan dan wel meer geleend worden voor dezelfde aflossing, maar de huisprijs is in verhouding gewoon mee gestegen zodat niet de koper , maar de verkoper beter af is. Wie alleen een arbeidsinkomen heeft, zonder eigen woning, ziet (bv.) de mogelijkheid om een woning te verwerven als maar verder weg drijven. De lonen stijgen m.a.w. veel minder snel dan vastgoed of andere duurzame goederen.

Hoe ouder ik wordt hoe meer ik besef dat de niet-bezittende klasse eigenlijk de klasse is die economisch en financieel minder geletterd is. Mensen die roepen dat een auto van 30000€ voor hen onbetaalbaar is (ik neem het voorbeeld van de VW ID.3), of ze zonnepanelen niet kunnen betalen, maar eigenlijk de kennis ontbreken om eens een TCO-berekening te doen en met een bank te gaan praten om zo een oplossingen uit te werken. Mensen die oplossingen aangereikt moeten worden, in plaats van zelf opportuniteiten te creëren. Ik kan begrijpen dat dat niet iedereen gegeven is en dat dat niet even goed aangereikt wordt in scholen, maar ik vind wel dat we daarnaar moeten werken, en niet zomaar klakkeloos het fatalistische van zo een gele vestjesbeweging moeten accepteren.
Niet iedereen groeit op in een kansrijk milieu, heeft vanuit familie een backup klaar staan voor als iets fout afloopt. Ik kan me toch voorstellen dat wie systematisch op het einde van zijn loon nog wat maand over heeft, niet geneigd is zo'n zware aankoop te doen, schulden aan te gaan omdat het over 15 jaar bekeken rendabel is. Heb je de TCO van een EV als eens berekend voor een particulier en vergeleken met een 2de hands auto van 6j?
 
Ik vind dat allemaal relatief... Ik vind van mezelf dat ik ook niet uit een kansrijk gezin kom (pa was fabrieksarbeider, ma verpleegster) maar ze kochten nooit een tweedehands wagen omdat ze dat riskant vonden, en reden daarom +7 jaar lang met dezelfde auto (meestal van de compacte klasse). Beide kinderen hebben het niet geweldig gedaan op school maar ik heb toch mijn niche gevonden, en daar vind ik niet dat ik bovengemiddeld slim voor ben, laat staan dat ik al vroeg wist hoe de wereld in mekaar zat. Bruut gezegd heb ik pas de laatste 12 jaren mijn ogen en oren open gehouden...

De TCO van een EV heb ik berekend op een nieuwe Hyundai Kona benzine en Elektrisch (van hetzelfde afwerkingsniveau, ze schelen 10K in aankoopprijs), en na 36000km zit je in België break-even. Tweedehands heb ik nog niet meegenomen, maar dat is ook moeilijk want hebben we het dan over een zuinige benzine of een slechte diesel, met bijbehorende taksen? En het verschil tussen Vlaanderen, Brussel en Wallonië, of zelfs Nederland...